Skip to main content
Vraag

Worden alle SuperWifi punten geüpdatet naar SW.2.C.25.05.06?

• August 9, 2025
  • 7 reacties
  • 88 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Worden alle superwifi 2 punten geüpdatet naar sw.2.c.25.05.06?

Ik heb 3 superwifi punten. 1 heeft al wel de laatste update, de andere 2 hebben versie sw.2.c.25.02.02

Zou het kunnen dat ik hierdoor regelmatig storing door kan krijgen? Rode lamp brandt.

7 reacties

• August 9, 2025

Worden alle superwifi 2 punten geüpdatet naar sw.2.c.25.05.06?

Geen mens die het weet...

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@MMTR, welkom op de KPN Community. Het is een goede vraag die jij stelt. Normaal gesproken zou een reset van het Superwifi punt er voor zorgen dat de laatste update alsnog binnen wordt gehaald. Helaas werkt dit op dit moment niet, vanwege werkzaamheden in ons technische beheersysteem. De verwachting is wel dat dit op korte termijn opgelost zal zijn en dan zal een reset er weer voor zorgen dta de nieuwste software geïnstalleerd zal worden. 

Er zijn ook nog steeds updates van uit KPN zelf in groepen, waarbij dan apparaten met oudere software gelijk worden getrokken met de meest recente software. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 14, 2025

Het vervelende van het verhaal is, als ik de superwifi met de oude software bedraad aansluit. Dat er minimaal 1x per dag de ethernet verbinding verstoord wordt. Daarom zou ik graag mijn superwifi punten voorzien van de laatste software, om te kijken of dan het probleem verholpen is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Eindelijk. Bovenstaand heb ik al weken last van. Meerdere keren klantenservice voor aan de lijn gehad. In het laatste gesprek werd mij geadviseerd om nieuwe superwifi punten aan te schaffen, deze zouden veroudert zijn. Ik ben blij dat ik dat nog niet gedaan heb. Vind het ook een slechte oplossing. 

Een grote ergernis is dat je de superwifi punten niet zelf kunt updaten, zou een groot pluspunt zijn om dit wel mogelijk te maken. 

Leen59
Wijsgeer
  • September 10, 2025

Heb je nu de versie SW2.C.25.05.02 of 05.06? Dan kun je ook handmatig updaten naar deze versie met de upgradeknop in de webinterface. Lukt dat niet, of heb je een oudere versie? Reset dan je SuperWifi 2 en sluit hem bekabeld aan. Laat hem ongeveer een half uur aangesloten. Hij zal dan de update binnenhalen en installeren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 13, 2025

De update naar SW2.C.25.05.08 is gelukt.

Ik vind het alleen nog vervelend, dat ze bij de klantenservice zeggen dat ik maar nieuwe superwifi punten moet aanschaffen, omdat ze verouderd zouden zijn. Terwijl het probleem ontstaan is na een software update en ook eindelijk weer wordt opgelost met een software update.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Gelukkig is het probleem dan nu opgelost doordat de nieuwste update is binnengehaald.