Skip to main content
Antwoord

Zwarte SuperWifi 2.0 knippert groen en gaat dan uit

• September 3, 2025
  • 6 reacties
  • 73 keer bekeken

Sinds kort doet de zwarte super wifi 2.0 van kpn het niet meer. Als ik hem opnieuw opstart is hij even groen, dan gaat hij knipperen en vervolgens gaat hij uit. 

Ik heb hem geprobeerd te resetten, maar daar reageert hij niet op: niks geen rode of paarse lampjes ook niet als je de resetknop van de WIFI 2 heel lang met een paperklip indrukt.

Ook het modem heb ik opnieuw opgestart, telkens weer hetzelfde probleem.

Ook reageert het groene lampje (als hij aan is) niet op het kort indrukken van de WPS knop, waarmee je het lampje aan- en uit kunt zetten of kunt dimmen.

Wat moet ik doen om de super wifi 2.0 weer werkend te krijgen?

Beste antwoord door JanD

Beste TimCarla,

reset de SW#2, sluit de SW#2 bekabeld aan op de modem en laat deze minimaal een half uur aangesloten aan de modem zodat het controlelampje permanent groen brandt.

Daarna kun je de SXW#2 loskoppelen en op een geschikte plek draadloos binnen het bereik van de modem aansluiten of bekabeld aansluiten aan de modem waar je maar wilt.

6 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 3, 2025

Is hij bekabeld of draadloos? En welk modem heb je.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 3, 2025

KPN Box 12 is het modem. En ik heb het zowel bekabeld als draadloos geprobeerd. Maakt niks uit. Groene lampje gaat aan, daarna gaat het knipperen en gaat de Super Wifi uit.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 3, 2025

Beste TimCarla,

reset de SW#2, sluit de SW#2 bekabeld aan op de modem en laat deze minimaal een half uur aangesloten aan de modem zodat het controlelampje permanent groen brandt.

Daarna kun je de SXW#2 loskoppelen en op een geschikte plek draadloos binnen het bereik van de modem aansluiten of bekabeld aansluiten aan de modem waar je maar wilt.

Leen59
Wijsgeer
  • September 3, 2025

Reset zonder kabel aangesloten, pas als lampje paars brandt de kabel aansluiten en dan minimaal een half uur wachten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 4, 2025

Beste Jan D, dank voor je tip. Ik heb na het opstarten van de superwifi toen het lampje weer uit was, geprobeerd te restarten. Geen zichtbare reactie. Maar toen ik daarna de kabel aansloot, begon er van alles te knipperen en uiteindelijk werd hij helemaal groen. Nu de superwifi op zijn plekje gezet en hij is nu constant groen. Dus hartelijk dank!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 8, 2025

Hi ​@TimCarla, wat mooi om te lezen dat het dankzij de hulp vanuit de community gelukt is om hem weer aan de praat te krijgen 😄Bedankt dat je het nog even hebt laten weten!