Skip to main content
Sticky

Community Café

• 17 januari 2025
  • 181 reacties
  • 2222 keer bekeken
Community Café
Toon eerste bericht

181 reacties

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 7 februari 2025

Ik zag eerlijk gezegd  Shyrin van KPN inderdaad, maar dan op een andere plek.

Het zal weer zeker niet geheel kloppen hoor, maar dat doet het meestal niet geheel.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2323 reacties
  • 7 februari 2025

Zo, een productief dagje vandaag, want vandaag heb ik onder meer mijn vader zijn abonnement overgezet op glasvezel. Hij kreeg afgelopen week al een NTU opgestuurd met de instructies om het werkend te krijgen. Vandaag heb ik de boel aangesloten en het werkt voortreffelijk in combinatie met de FritzBox.

Het is alleen jammer dat mijn eigen huurwoning nog geen glasvezel heeft, terwijl het halve dorp inmiddels op glas over is. Ik ga toch eens proberen wat druk te leggen op de woningbouwvereniging. 😃

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 7 februari 2025

Goed bezig ​@AriënC! 😁 Is je vader er blij mee? 

Hopelijk komt er toch snel glasvezel daar. Als het halve dorp al over is zou je zeggen dat er mogelijkheden zijn.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 8 februari 2025

Ben net heerlijk ergens wezen eten, wat zie ik tot mijn verbazing, de Nachtwacht hangt daar, uiteraard een nep versie, maar die is inderdaad een heel stuk lichter dan de versie van de puzzel. Inmiddels liggen alle stukjes al op de plaat en heb ik geprobeerd alle rand stukjes er uit te vissen, dus ik kan aan de slag!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 913 reacties
  • 8 februari 2025
MandersOnline schreef:

Ben net heerlijk ergens wezen eten, wat zie ik tot mijn verbazing, de Nachtwacht hangt daar, uiteraard een nep versie, maar die is inderdaad een heel stuk lichter dan de versie van de puzzel. Inmiddels liggen alle stukjes al op de plaat en heb ik geprobeerd alle rand stukjes er uit te vissen, dus ik kan aan de slag!

Nou, heel veel succes gewenst… zal je nodig hebben 😜

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2323 reacties
  • 9 februari 2025
Sanne van KPN schreef:

Goed bezig ​@AriënC! 😁 Is je vader er blij mee? 

Hopelijk komt er toch snel glasvezel daar. Als het halve dorp al over is zou je zeggen dat er mogelijkheden zijn.

Het glasvezel werkt prima!
Nu moet ik de woningbouw nog even overtuigen dat glasvezel beter dan DSL. Al zal dat wel een poosje gaan duren vrees is, hoewel het halve dorp al over is.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4345 reacties
  • 10 februari 2025

Iemand die nog de superbowl kijkt / heeft gekeken? Altijd een absurde tijd van die Amerikaanse programmering maar eens per jaar is dat het waard in mijn ogen.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 913 reacties
  • 10 februari 2025

Als je er maar van genoten hebt, daar gaat het om, toch? Nou, dan zou ik maar heel veel ☕☕ drinken en de juiste kleuren draadjes aan elkaar verbinden… 😜

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 10 februari 2025

Nee Ik_Combineer ik kijk weinig tot geen sport, maar zoals driemaster ook al zegt als jij er maar van genoten hebt. Kan me wel indenken dat het leuk is iemand te treffen die ook gaat kijken of gekeken heeft om dan daarover na te kunnen praten.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 11 februari 2025

Is iedereen overal in het land vanmorgen wakker geworden in een witte wereld? Of zijn het alleen de noordelijke provinciën?

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 11 februari 2025

Ik denk alleen het noorden. Hier in Arnhem is het druilerig, koud en grijs.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28340 reacties
  • 11 februari 2025

@MandersOnline, wat was dat een leuke puzzel die je plaatste, lekker kleurig. Ik denk wel dat ​@driemaster's versie van Shyrin op de puzzel net wat beter past dan de jouwe 😄  

Ik was zelf de afgelopen week bezig met deze puzzel met een afbeelding van Cornelis Jetses.

Ik was inmiddels al wat verder gevorderd dan op de foto. De linkerzijde was inmiddels ook gevuld. En toen kwam het ongeluk… Ik had de plaat wat meer naar me toegetrokken zodat ik er beter bij kont (dit is op de salontafel). En toen wilde Charlie (kat 1) graag even op schoot. Dus ik ging iets achterover zitten zodat dat kon. En toen dacht Henry (kat 2) ‘ik kan op tafel zodat ik er ook bij kan’

En natuurlijk sprong hij net op het uitstekende deel van de puzzelplaat, en niet daadwerkelijk op tafel. Dus die klapte op en daar vloog mijn puzzel. 😫

Uiteindelijk mijn eigen schuld natuurlijk, maar ik heb wel even een paar lelijke woorden laten vallen. En de puzzel vervolgens maar opgeborgen. Geen zin om deze nou nóg een keer te beginnen.

-----

Hier was het inderdaad wit vanmorgen, en nu nog steeds wel op veel plekken. De katten keken mij hoogst verontwaardigd aan toen ik de deur opendeed voor hun gewoonlijke 5 minuten struinen in de tuin terwijl ik koffie zet.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hier onderin Drenthe ook sneeuw, gok dat het vanochtend vroeg wel 5 cm was. En het is kkkkkoud☃ Ik wil voorjaar 😂

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17535 reacties
  • 11 februari 2025
Jasper van KPN schreef:

Is iedereen overal in het land vanmorgen wakker geworden in een witte wereld? Of zijn het alleen de noordelijke provinciën?

Hier in Zandvoort moest ik het doen met een wit laagje op auto’s en wat witte plekken in het plantsoen. Maar door de temperatuur (2° boven nul) en miezerregen was het snel verdwenen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 11 februari 2025
RBxx schreef:

Hier in Zandvoort moest ik het doen met een wit laagje op auto’s en wat witte plekken in het plantsoen. Maar door de temperatuur (2° boven nul) en miezerregen was het snel verdwenen.

Ik heb hier nog geen temperatuur boven 0 gezien vandaag, het is nu ook nog 0. De sneeuw wordt wel snel weggereden nu.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 913 reacties
  • 11 februari 2025
Alexandra van KPN schreef:

Hier onderin Drenthe ook sneeuw, gok dat het vanochtend vroeg wel 5 cm was. En het is kkkkkoud☃ Ik wil voorjaar 😂

@Alexandra van KPN Wouw! Laat het maar voor een week of drie liggen. Binnenkort ‘zakken’ we af naar het mooie Drenthe voor een weekje vakantie. Sneeuw geeft toch altijd mooie plaatjes.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 913 reacties
  • 11 februari 2025
Erik van KPN schreef:

@MandersOnline, wat was dat een leuke puzzel die je plaatste, lekker kleurig. Ik denk wel dat ​@driemaster's versie van Shyrin op de puzzel net wat beter past dan de jouwe 😄  

En natuurlijk sprong hij net op het uitstekende deel van de puzzelplaat, en niet daadwerkelijk op tafel. Dus die klapte op en daar vloog mijn puzzel. 😫

Ik zag het meteen op de kleurrijke puzzel. 

Tja, dat is erg zuur. Volgende keer beter. Katjes hopelijk toch niet echt heel erg geschrokken? 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 11 februari 2025
Jasper van KPN schreef:

Vanmorgen Amsterdam enkel nattigheid en richting Amersfoort niets anders.

Erik van KPN schreef:

Ik geloof het meteen, ik baseer me op het zien van dat kleine plaatje en zeker niet op de werkelijkheid en het is vooral dat je denk oh dat is dat en daar had ik dat gezien.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28340 reacties
  • 11 februari 2025
driemaster schreef:
Erik van KPN schreef:

Ik zag het meteen op de kleurrijke puzzel. 

Tja, dat is erg zuur. Volgende keer beter. Katjes hopelijk toch niet echt heel erg geschrokken? 

Nee, viel mee. Ze schoten met slippende poten over het laminaat naar onder de eettafel maar waren ook binnen een paar minuten weer gewoon met de staart omhoog weer terug. Ze zijn wel wat gewend in dit ietwat chaotische huishouden :D

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 913 reacties
  • 11 februari 2025

Oh gelukkig maar! Chaotisch? Ook daar houden katten van 😻

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 913 reacties
  • 12 februari 2025

Wellicht dat deze post ook bij ‘favoriete series’ had gepast. Wat is er aan de hand?

Vanmiddag kwamen we van boodschappen terug in onze straat en zagen daar wat ‘parkeer verboden’ en wat busjes en mensen met ‘oortjes’ in. Aangezien ik wel wat verstand heb van media en aanverwante zaken had ik al snel door dat ze aan het filmen waren.

Voor, jawel, seizoen 8 van Flikken Rotterdam. De bekende rechercheurs en een andere acteur, stonden voor een scene bij een woonhuis op zo’n 300 meter van ons huis. Om niet teveel prijs te geven, zal ik ook geen foto’s delen. Enerzijds vanwege auteursrecht en anderzijds vanwege privacy regels en ‘spoilers’. 

Ik kan jullie melden dat de scene er zéér levensecht eruit zag en ook het vervolg ervan. Het doet mij denken aan een moord op een iemand die werkzaam was in de rechtspraak, zo vlak voor zijn woning.

Zoals het er nu naar uitziet, zal midden september het nieuwe seizoen bij de AVROTROS te zien zijn.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28340 reacties
  • 12 februari 2025

Ha, da's een hele belevenis dan weer Driemaster. Lijkt me best grappig om zoiets een keer te zien gebeuren. Maar dan is het hoge Noorden niet echt een ideale plek :D

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 13 februari 2025

Morgen is het alweer Valentijnsdag, commercieel gebeuren uiteraard, maar wel leuk dat mijn grote liefde morgen weer even bij me zal zijn. 😍

Ik weet niet of ze mij gaan helpen met de puzzel van KPN, makkelijkste deel heb ik wel neergelegd, dus verwacht niet dat een van beide een stukje goed kan leggen.

Ik merk dat de puzzel heel erg licht gevoelig is, soms kan je er goed mee werken in daglicht, wat beperkt is als je werkt en een deel kan je beter met kunstlicht zoeken.

Het zal dus nog wel even duren voor hij af is ook vanwege beperkte tijd om te puzzelen.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 14 februari 2025

Ik had even de kans en die heb ik gegrepen. Er zat ijs op de auto’s en nou woont mijn moeder op loopafstand en moet ze straks weg en zou ze moeten krabben, omdat het Valentijnsdag is heb ik een verrassing voor haar, ze weet nog van niets denk ik.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10684 reacties
  • 14 februari 2025

Dat is wel erg lief! 

Reageer