Skip to main content
Sticky

Community Spotlight: mooie momenten tussen onze leden in december

• January 26, 2026
  • 2 reacties
  • 50 keer bekeken
Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

In onze community gebeurt zoveel moois! Leden helpen elkaar, delen kennis, houden elkaar scherp én zorgen voor een positieve sfeer. Het elkaar helpen heeft in de maand december nog een mooiere dimensie gekregen. Dat geven wij graag de aandacht die het verdient!

De Community is er écht voor elkaar

Dat we elkaar graag helpen hier in onze Community, daar valt niet over te twisten. Dat zien we dagelijks gebeuren in zo veel verschillende topics. En alleen dat is al waarom onze Community écht een warme community is. We zijn er voor elkaar met tips en advies, een duwtje in de goede richting en soms ook met gewoon een vleugje gezelligheid of een grapje.

Winactie voor de puzzel van het Melkmeisje

In december was er de Attentkalender, met heel veel leuke verrassingen voor onze klanten. Wij als Community Team kregen de kans om voor een paar van deze verrassingen een leuke winactie te maken. Want we weten dat men daar hier zo blij van wordt!

De puzzel van het Melkmeisje was ontzettend populair. We werden verrast door het aantal mensen dat voor iemand anders meedeed aan deze winactie! Er werden veel roerende verhalen gedeeld, door iemand die meedoet voor haar zus, die mantelzorgster is voor haar zieke man. Voor een zieke stiefvader, zodat hij zijn herstel na een herseninfarct kan ondersteunen met het doen van deze legpuzzel. Voor een dochter, die dol is op kunst en graag naar het Rijksmuseum wil. Of gewoon, omdat iemand het zijn man of vrouwlief zo gunt.

De spotlight voor de warmste berichten

En toen volgde het volgende berichtje in de winactie:

Ik zou de puzzel willen winnen voor mijn dochter Sharon. Zij is ernstig chronisch ziek en in plaats van leuke dingen buiten de deur doen, is zij door ziekte aan huis gebonden. 

Een van haar hobby's is puzzelen en omdat altijd dezelfde puzzels doen saai is, kan ze wel een andere gebruiken. Deze zal ze zeker fantastisch vinden!

Dit bericht roerde zichtbaar de leden van de Community, wat een ontzettend mooi vervolg kreeg. De spotlight is daarom deze maand dubbel en dwars verdiend door ​@driemaster en ​@Roy74

Driemaster bood aan om kosteloos verschillende puzzels op te sturen om de zieke dochter blij te maken. Daar bovenop heeft Roy74 ervoor gezorgd dat de verzendkosten gedekt werden:

We hebben zelf nog een duit in het zakje gedaan, en de Nachtwacht puzzel van vorig jaar toegestuurd. Ze vertelde later dat ze ontzettend blij en verrast zijn met alle puzzels die ze ontvangen hebben.

Dit is wat ons betreft een perfect voorbeeld van wat een community zo mooi en sterk maakt. Een perfect stukje verbinding. Als dat geen warme kerstgedachte is 😍

We zijn hier ontzettend trots op, vandaar dat dit verhaal en deze users de spotlight deze ronde dik verdiend hebben 💚

Vind jij dit Spotlight verhaal net zo mooi en warm als wij?

Laat ons gerust weten wie jij in de volgende Spotlight zou willen zien en waarom. Wie weet valt de volgende Spotlight wel op jou… 

2 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 26, 2026

Wat mij betreft gaan de credits volledig naar ​@driemaster die spontaan reageerde met de geste om zijn puzzels aan te bieden na de eerste teleurstelling van een klant dat het Melkmeisje niet meer beschikbaar was. Ik vond het zo mooi van hem (en zijn vrouw) dat ik graag de kosten voor verzenden wilde dragen. Via PB gaf hij aan dat hij de kosten zelf op zich zou nemen.

Ik vond het eigenlijk wel heel bijzonder wat er gebeurde want ik in deze tijd van individualisering zag ik spontaan iemand zonder belang iemand anders de helpende hand toe steken. Een wildvreemde nog wel. Dat heeft me wel aan het denken gezet hoe we zelf een verschil kunnen maken in het leven van iemand anders, zelfs zonder iemand te kennen.

Met de Louis kerstbal was er opnieuw teleurstelling bij klanten. Ik had een tweede exemplaar in bezit gekregen (stom toeval) en heb daarmee een andere klant gelukkig kunnen maken door deze in navolging van ​@driemaster kosteloos te verzenden naar deze persoon. Dat leverde een heel blije ontvanger op. Dit alles onder het motto “beter goed gejat dan slecht verzonden” 😀

Het mooie is dat je nooit weet wat de situatie exact aan de andere kant is. Wellicht is dit gebaar aan de andere kant heel erg waardevol op zo’n moment. Met die wetenschap is een paar euro te verwaarlozen.

Kennelijk is de sfeer in deze Community zo goed dat de boodschap van verbinding ook tussen leden werkt. Dat is toch prachtig! Overigens vind ik dat de Community leden en klanten vanuit KPN goed bedacht zijn. Pakje  hier, borrelplankje daar. Te midden van het sombere nieuws dat we bijna dagelijks in het nieuws zien is dit een beter alternatief denk ik zo. 💚

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

@Alexandra van KPN en ​@Roy74 Wouw! Wat is dit mooi geschreven en uiteraard zijn wij, mijn vrouw Ria en ik, er erg blij mee om op deze manier in het zonnetje gezet te worden. Zeker in deze kille en onzekere tijd waarin we ons nu bevinden is dit een opsteker! 

Dank allen 🌹💚