Skip to main content

Misschien weet je het nog zo goed van vroeger, of zie je het elk jaar bij je kinderen of kleinkinderen. Met smart aftellen naar vijf december, want dan is het Sinterklaas! Wij halen dat plezier en het Sinterklaasfeest graag naar onze Community, daarom hebben we wat leuks: De Grote Community Sint Puzzel. Doe mee en maak kans op een leuke prijs!

De Grote Community Sint Puzzel

We hebben wat leuks voor je: We tellen met deze Sinterklaas puzzel samen af naar 5 december! Of nou ja, bijna 5 december, want je kunt wat leuks winnen, en dat moet er wel op tijd zijn natuurlijk 😁

Doe je gezellig mee?

Zo werkt het

We beginnen op 11 november. Elke paar dagen delen wij een raadsel in dit topic. Per antwoord krijg je twee letters. Als je elke keer meedoet, krijg je dus een verzameling aan letters. Daarmee kan je de zin maken (puzzelen) die wij zoeken! De eersten die het juiste antwoord invullen in dit formulier, winnen een leuke prijs!

Belangrijk:

• Deel de oplossing NIET in het topic! Zo kan iedereen lekker zelf puzzelen
  • Het antwoord deel je, zo gauw je het weet, via dit formulier
  • Zorg dat je profiel is ingevuld, zodat wij de winnaars snel blij kunnen maken met hun prijs

Op 2 december maken wij de winnaars bekend in dit topic!

Doe je mee met ons raadsel? En vieren jullie nog Sinterklaas met familie of vrienden? Of heb je leuke Sint-Tips? Deel ze met ons hieronder!

@Alexandra van KPN Super! Dank je wel allemaal.

Mede dankzij vrouwlief hebben we dit tot een goed eind gebracht.

Zeker voor herhaling vatbaar. Doet mij overigens denken aan vorig jaar, waarbij ik een raadsel had gemaakt met, weet u het nog… ‘kerstboomlampjes’, waarbij ​@RBxx de winnaar was.

Leuk! Het was een tof en echt een breinbreker om uiteindelijk het antwoord te vinden!

@Alexandra van KPN hartstikke leuk! Dank jullie wel. 

We hebben flink gepuzzeld hier met de kids en konden er verschillende woorden uit halen.

Uiteindelijk dus het goede antwoord ingestuurd. Helemaal top 😊

​Zeker voor herhaling vatbaar. Doet mij overigens denken aan vorig jaar, waarbij ik een raadsel had gemaakt met, weet u het nog… ‘kerstboomlampjes’, waarbij ​@RBxx de winnaar was.

O ja, die herinner ik me nog. Dit jaar had ik er meer moeite mee. Ik zag het woord niet.
Wat ook niet hielp was dat ik één van de acht vragen fout had.

​Zeker voor herhaling vatbaar. Doet mij overigens denken aan vorig jaar, waarbij ik een raadsel had gemaakt met, weet u het nog… ‘kerstboomlampjes’, waarbij ​@RBxx de winnaar was.

O ja, die herinner ik me nog. Dit jaar had ik er meer moeite mee. Ik zag het woord niet.
Wat ook niet hielp was dat ik één van de acht vragen fout had.

ja daar liep ik ook redelijk op vast want 1 van de vragen was net hoe je het opzocht vond je meerdere antwoorden die goed konden zijn

Gefeliciteerd aan de winnaars, nou ik het antwoord ken, weet ik ook waar ik fout lag, bij vraag over 1. gebruik van internet.

Nu je het antwoord weet, is het makkelijk… er zat ook een ‘verborgen hint’ in… 

Dus toch goed 😉

Vond het al een "vreemde"slogan dat "Attent in December" als de oplossing van de puzzel, maar inmidels is het Euromuntje ( voorheen kwartje) gevallen 😉

Gefeliciteerd aan alle winnaars! 🎉

@Alexandra van KPN Toch leuk had het antwoord uit eindelijk wel goed in gestuurd na alles op juiste volgorde gezet te hebben bij sommige kon je het antwoord in twijfel trekken namelijk.

Worden de antwoorden eventueel ook nog gedeeld?

En zeker voorherhaling vatbaar dit.

11/11 AD

13/11 TE

15/11 TC

18/11 EE

20/11 NM

22/11 TB 

25/11 IE

27/11 NR 

Zet eerst alle eerste letters achter elkaar en dan alle tweede letters. 

Ik had achteraf twee vragen fout. En dan kom je er gewoon nooit uit. 

20/11 NM

Deze had ik fout

Zet eerst alle eerste letters achter elkaar en dan alle tweede letters. 

Ik was lui en had een script geschreven met grep en de woordenlijst uit Groene Boek. Maar het script kan nooit de goede oplossing vinden.

Nu ik de laatste reactie van ​@Noordzee hierboven zie, voel ik me “een beetje dom".

Ik had de antwoorden per twee letters ook onder elkaar op een blaadje gekrabbeld, maar ik zie nu pas dat ik het antwoord gewoon per kolom van boven naar beneden had kunnen lezen.
Ik had alleen (net als TDN) de vraag van 20/11 fout.

A D
T E
T C
E E
N M
T B
I E
N R

Goed gevonden ​@Noordzee ! Dit is inderdaad hoe de oplossing verstopt zat in de letters 😊

En achteraf is het altijd makkelijker of logischer, wanneer je het weet :) 

@MennoG78 en ​@Noordzee, jullie hebben zo gedreven mee gedaan maar vielen helaas net buiten de boot. Er komt een troostprijsje jullie kant op!💚

En ontvangen. Maar dat troostprijsje is in werkelijkheid een hoofdprijs. Wat een lekkernij. Dankjulliewel ! 👍🏽

Bedankt voor de prijs. Was leuk om mee te doen. 

Hier ook bedankt voor de prijs.

Vanmiddag aangekomen en vanavond bij het haardje gelegd en opengemaakt. 😊

Bedankt voor de prijs! Ik heb ChatGPT… euh… de Rijmpiet…. een gedichtje laten maken:

🎁 Voor de KPN Community Piet 🎁

Beste Piet, wat een groot plezier,
Een lekkernijenpakket kwam zomaar hier!
Pepernoten, chocola, het was zo fijn,
Jouw verrassing maakte mijn dag echt klein-maar-fijn!

Ik zette mijn schoen met een stille wens,
En dacht: "Ach, de kans is wel erg intens."
Maar kijk, daar kwam een pakket zo mooi,
Vol lekkers, gezelligheid en feestelijk strooigooi!

De KPN Community is jouw trots en werk,
Met jouw hulp voelt niemand zich ooit een zwerk.
Slim, behulpzaam, met een vriendelijk woord,
Maak jij elk probleem zo weer gescoord!

Jij denkt mee en geeft altijd raad,
Geen vraag is te groot, geen uitdaging te laat.
En nu, als bonus, dit feestelijke geschenk,
Voor jou, Piet, een hele grote dank!

Dank je wel voor dit heerlijke gebaar,
Het was een traktatie, dat is zonneklaar!
Met Sinterklaas in de sfeer van geven,
Maak jij de feestdagen magisch in ieders leven.

Dus hulde aan jou, o Community-held,
De slimste Piet die zich overal meldt!
Blijf strooien met kennis, met humor en pret,
Jij bent de ster in ons Sinterklaasfestijn-net!

Gefeliciteerd iedereen! Het was weer leuk puzzelen. 

@Alexandra van KPN ‘n beetje late reactie: bedankt voor de leuke attentie en ‘t prijsje!!.

‘k Was even gevloerd, je moet ook niet met loodzware IKEA pakketten aan de gang gaan, zeker niet als je denkt dat je 20 blijft… terwijl dat niet zo is! 🤣 

Graag gedaan! Hahah ik hoop dat het meegevallen is qua (spier)pijn ​@driemaster 😁 Goed bezig! 

Reageer