Skip to main content
F1

De laatste keer F1 in Zandvoort, kijk het bij KPN

• August 12, 2026
  • 18 reacties
  • 238 keer bekeken
Jasper van KPN
Moderator

De zomerstop is nog in volle gang, de fabrieken van de teams zijn verplicht op slot. Het seizoen gaat verder op 23 augustus 2026, als de volgende race van start gaat. En niet zomaar ergens, dat isĀ op het iconische duinencircuit van Zandvoort. Het is ook de laatste keer dat de Grand Prix van Nederland hier wordt verreden. Pakt Mercedes de overhand terug of weten Ferrari, McLaren en Red Bull de competitie spannend te houden? Bij KPN kan je alles zien!

Ā 

Waar kan ik de Grand Prix van Zandvoort kijken?

Je kunt de race op verschillende manieren kijken:

• Viaplay: ViaĀ ViaplayĀ kan je alles volgen, zet het makkelijk aan viaĀ MijnKPN
  • F1 TV Pro: Voor de ultieme Formule 1 ervaring kun je kiezen voorĀ F1 TV Pro. Hier kun je naast de race allerlei extra’s volgen, zoals on-board camera’s, teamradio’s en de voorbeschouwing op locatie.
    Heb je Viaplay? Dan krijg je ook toegang tot F1 TV Pro!

Ā 

Wanneer wordt er dit weekend gereden?

Dit weekend heeft een andere indeling dan voorgaande jaren, dit jaar is Zandvoort een van de 6 weekenden waar een SprintĀ wordt gereden.

Datum Sessie Tijd
Vrijdag 21 augustus Vrije training 1 12:30
Vrijdag 21 augustus Sprint kwalificatie 16:30
Zaterdag 22 augustus Sprint 12:00
Zaterdag 22 augustus Kwalificatie 16:00
Zondag 23 augustus Race 15:00

Ā 

F1 Academy

Naast de F1 zal de F1 Academy dit weekend ook haar opwachting maken. De jonge talentvolle meiden rijden een vrije training op de vrijdag. Op zaterdag rijden ze 's ochtends de kwalificatie en 's middags de eerste race, waarbij de top 8 van de kwalificatie wordt omgedraaid. Zondagochtend is de feature race, waar ze starten zoals de kwalificatie eindigde. Alisha Palmowski (Red Bull) is tot nu toe erg sterk dit seizoen, nadat het begin van het jaar voor EmmaĀ Felbermayr (Audi)Ā was. Nina Gademan (Alpine)Ā heeft het Wilhelmus al laten klinken dit jaar, kan zij of Esmee Kosterman (Lego) dat ook in de duinen laten klinken?

Ā 

Ben jij er klaar voor?

Voor wie juich jij deze race? Is het Max Verstappen of juich je iemand anders naar de overwinning toe? Je kunt je voorspelling delen in onze competitie:

Ā 

Enthousiast geworden na de race en wil je de volgende Grand Prix ook kijken? Bestel dan een Viaplay TV+ of Viaplay Basis abonnement. Zo mis je niets in de race om het kampioenschap!

Meer races zien

18 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 12, 2026

Hoi ​@Jasper van KPNĀ ,

Ik mag toch aannemen dat de Grand Prix van Zandvoort zoals gebruikelijk voor iedere abonnee van KPN wordt vrijgeschakeld.Ā 
Ā 

Die informatie mis ik hierboven.Ā 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat is een goede vraag ​@Noordzee! Komen we op terug zo gauw we er meer over weten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 12, 2026

Het is gewoon ook op kanaal 51 Viaplay TV. Want deze mag niet achter betaalmuur.Ā 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 12, 2026

Het is gewoon ook op kanaal 51 Viaplay TV. Want deze mag niet achter betaalmuur.Ā 

Maar is dat dan liveĀ of uren later zoals 'normaal' ?

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Bij mijn weten wordt deze race ook gewoon uitgezonden via NPO 1Ā 

Althans dat wat andere jaren zo bij F1 Zandvoort

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 12, 2026

Bij mijn weten wordt deze race ook gewoon uitgezonden via NPO 1Ā 

Althans dat wat andere jaren zo bij F1 Zandvoort

Ā 

Het lijkt mij dat de moderators dit snel te weten gaan komen. Ā 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

DeĀ NPO zendt de race in Zandvoort in ieder geval niet uit. Sinds vorig jaar zijn zij daar mee gestopt.Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 12, 2026

Viaplay heeft zelf een open kanaal met Viaplay TV. Ze kunnen dus aan de eis voldoen dat deze op een open net kanaal moet.

Een open net kanaal moet in minstens 75Ā % van de huishoudens beschikbaar zijn.Ā 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

DeĀ NPO zendt de race in Zandvoort in ieder geval niet uit. Sinds vorig jaar zijn zij daar mee gestopt.Ā 

Oke, staat het hier dus verkeerd:

Ā 

Formule 1 gratis kijken: dit zijn de beste F1-livestreams in 2026

Maar goed ik heb toch viaplay

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 14, 2026

Viaplay zet kanaal Viaplay TV open (lIve) voor de race niet de vrije trainingen dit is alleen via het betaalde gedeelte dit staat op hun site zelf.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 14, 2026

Viaplay zet kanaal Viaplay TV open (lIve) voor de race niet de vrije trainingen dit is alleen via het betaalde gedeelte dit staat op hun site zelf.

Klopt en ik betaal nu nog aan viaplay

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 14, 2026

Ik vind dat nergens opĀ https://viaplay.com/nl-nl/Ā , ​@MennoG78Ā .

Maar goed. In mijn herinnering was het altijd al alleen kwalificatie en race op open net zender. Maar vorig jaar ook de 3 vrije trainingen op het open net.Ā 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 14, 2026

heb het er van de week wel opgelezen kwam erop via een reclame op facebook.

Maar ziggo zegt het zelfde.

Gratis F1 kijken 2026: deze Grand Prix kijk je gratis | Ziggo Formule 1

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 14, 2026

In de TV gids van vrije Viaplay zijn alle zending op vrijdag 21-08 (vrije training, kwalificatie) te zien. Verder dan vrijdag laat de TV gids nog niet raadplegen.Ā 

Ā 

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • August 14, 2026

Wij zijn ook nog in afwachting van een terugkoppeling daarover, als het mogelijk wordt passen we het startbericht van het topic daar op aan.

Ik hoop met jullie mee dat het op het open net zichtbaar is, hoe meer mensen de race kunnen kijken hoe beter natuurlijk.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 14, 2026

In de TV gids van vrije Viaplay zijn alle zending op vrijdag 21-08 (vrije training, kwalificatie) te zien. Verder dan vrijdag laat de TV gids nog niet raadplegen.Ā 

Ā 

dan is dat dit jaar wel vorig jaar kon je de trainingen niet kijken op het vrije kanaal. toen was daar veel commentaar op.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 14, 2026

Oh. Ik zie nu, bovenstaande, dat het een sprintweekend is. Vorig jaar in mijn herinnering niet.Ā 

"Zandvoort"Ā moetĀ op open net. Dat worden dus sowieso de 2 kwalificaties en de 2 races via 51 (Viaplay TV)Ā šŸ˜ƒšŸ‘.

Dus dat verhaal bij Ziggo klopt ook niet helemaal.Ā 

https://www.ziggo.nl/entertainment/sport/formule-1/gratis-f1-kijken

Maar het sprint format is aan mij niet erg besteed.

En dit durf ik wel te stellen:

Via kanaal 51

Vrijdag 21-8

12:00 Vrije training en 15:30 kwalificatie sprintraceĀ 

Zaterdag 22-8

11:30 Sprintrace en 15:00 kwalificatie raceĀ 

Zondag 23-8

14:00 RaceĀ 

Tijden inclusief voorbeschouwingĀ 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13