Skip to main content

Doe je mee? De Kopkraker van KPN - 28 augustus 2025

• August 28, 2025
  • 9 reacties
  • 183 keer bekeken
Kopkraker van KPN [datum invullen] opzet 1
Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Kennen jullie de Dwaling nog? Tijd om deze nieuw leven in te blazen! En we noemen het de Kopkraker van KPN. Het thema van deze ronde: Hole in one. Doe je mee?

Hole in one

Een tennisbal is in een gat gerold. Dit gat is erg diep en heeft een scherpe bocht in het midden, dus je kunt er met de hand niet bij. Om het nog erger te maken, is de grond rondom het gat van harde klei gemaakt dus je kunt hem ook niet uitgraven.

Wel is er een veel voorkomend iets dat je kunt gebruiken om de bal uit het gat te halen. Wat is het?

Alvast een hint: Het antwoord heeft 5 letters.

Spelregels

Meedoen? Zeker weten!

Iedereen is welkom om mee te doen. Het draait om plezier, creativiteit en een beetje hersengymnastiek. Ook als je het antwoord niet zeker weet: gewoon proberen!

Antwoorden? Graag verstoppen!

Zet je antwoord in witte tekst of gebruik een spoiler, zodat anderen nog eerlijk kunnen meespelen.

Wie wint?

De bedenker van de kopkraker kiest het beste, leukste of juiste antwoord. Die winnaar mag daarna:

• Zelf een nieuwe kopkraker plaatsen of;
  • Iemand anders aanwijzen om dat te doen

Belangrijkste regel: Heb plezier!

Dit spel is er voor de lol. Je hoeft niet altijd het juiste antwoord te geven: een creatief of onverwacht antwoord is vaak net zo leuk! Meedoen is belangrijker dan winnen. 

9 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 28, 2025

Water

Als het vaker gebeurd vind ik het wel erg slordig dat het gat nog niet is gedicht, maar dat terzijde.

Forum|alt.badge.img+7
  • August 28, 2025

Water?

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • August 28, 2025

BETON

Forum|alt.badge.img+16
  • August 28, 2025

Ik moest dit echt even aan de AI vragen. Kreeg toen pas een ohja moment. Nooit opgekomen.

• August 28, 2025

Een emmer met regen natuurlijk 😅

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 29, 2025

Ik denk dat het met een lasso wel moet lukken als je een beetje vaardige cowboy kunt vinden?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Auteur
  • Moderator
  • August 31, 2025

Dank voor het meedoen allen! ​@Ik_Combineer Jij was de eerste en had het ook direct goed! 🎉👏🏻 Heel knap!
Aan jou de eer om een nieuwe te bedenken en die komende donderdag te plaatsen. 😁
Of het stokje door te geven aan iemand anders.

​Als het vaker gebeurd vind ik het wel erg slordig dat het gat nog niet is gedicht, maar dat terzijde.

Ik geef mollen de schuld. 

Eervolle vermelding voor Erik:

Ik denk dat het met een lasso wel moet lukken als je een beetje vaardige cowboy kunt vinden?

• September 4, 2025

Het is donderdag 😛

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat klopt helemaal, ​@JB22_! Eens kijken hoe het ervoor staat. ​@Ik_Combineer heb jij een nieuwe kopkraker voor ons?