hallo mensen,
het is duurzaamheid wat de klok slaat, we moeten tv niet op standby hebben modem uit.enz
probleem we zitten met tig adapters voor allerlei apparaten,telefoon opladen, de modem, de ontvanger enz,
nu bedacht ik me 1 voeding voor alles instelbaar, mobiel draadloos boven op ,spaart vele grond stoffen (en de ellende die daarmee gepaard gaat) of via usb stopcontact, spaart kabels uit , stofnesten, want adapters liggen vaak met (onnodig lampje) onder de kast, als ik in de nacht in huiskamer kom hoef ik niet eens licht aan te doen, door alle lampjes, ben geen vast geketende activist, na ik op mijn 12e een werkstuk maakte over het slopen amzonewoud, ben nu 54, en de hoop alllang kwijt, maar toch.
misschien een idee, hoeft niet gelijk met zonnepaneel of windmolen, krijg je weer gedoe met gemeente vergunningen.
volgend idee, eigen software voor telefoons, hoeven mensen niet om de twee jaar een ander te kopen omdat apps niet meer werken zelf een s4 mini met android 11, uiteraard , maar past goed in broekzak, dus waarom vervangen,of inleveren, omdat sofware niet geupdate word..¿¿¿? door fabrikant,,,
technis is er veel mogelijk, zoals nieuwste dolby atmos, nu hou ik van het warme buizengeluid,Dus zelf een systeem gebouwd van oude buizen radio's(die niet meer te herstellen waren), lijkt me duurzaam, niet qua stroom, maar wel grondstoffen, spraak gestuurd maar vanwege spraakgebrek, doet ie soms dingen
denk dat we anders moeten kijken naar duurzaam een versterker van 10 jaar, gebruikt zelfde natuurkundige principes als de nieuwe van nu
vriendelijke groet