Skip to main content

Dit jaar was de hele wereld de weg kwijt. Hier op het forum werden jullie elke dinsdag getraind om dwalingen op te lossen en zo weer de juiste weg te vinden. 

Het jaar 2020 is bijna voorbij, tijd voor de laatste opgave in deze serie. Vandaag sluiten we daarom de serie dwalingen af met een soort breinkraker waarmee we deze serie ook zijn begonnen.

Het is maar één opgave. Dit om zoveel mogelijk forumleden te triggeren om nog één keer mee te doen aan de laatste Dwaling op Dinsdag. 

Zet het antwoord (wat gevraagd wordt bij het rode vraagteken rechtsonder in het plaatje) in het wit zodat de oplossing niet direct zichtbaar is voor de andere deelnemers. 

Ik tag zoveel mogelijk vaste bezoekers van het forum. Staat jouw naam er per ongeluk niet bij?, doe dan toch vooral mee.  

Heb je bij nader inzien een andere oplossing? Pas jouw eerste oplossing dan niet aan, maar post een nieuwe oplossing. 

Jullie hebben de hele dag de tijd. In de loop van vanavond wordt de winnaar bekend gemaakt. 

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia    @Paul_ @Rutger_  @Thomas  @Rob 

 @Dennis Schreve  @Friesian @genetic @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexa_  @Jasper @Bart_Z 

@Heine @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron @Niek_ @Hanna_ 

@Jose_ @Job_ @Marguaritha @Danny @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_@MrCable @Michael001 @jimny @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_ @SledgehammerNL @Doornekamp33 @fame29 @GeSp @joop2011 @KeesYagi @Raymondt @Denise. @peter-keetfm @Sebastiaan_ @Vikash @Ward_ 

@Maurice85 @Carboxy  @cornelis48 @brnrd @Bart2020 @DennisLuccassen @Imarco @Joris62 @Willy22 @Reacher @wjb @waltervl @D-box 

 

 

 

26


Antwoord: 18

Dames: 10
Koffertje: 5
Buiktasje: 8

8 + 5 x (10 - 8) = 18

(10 min 8 want buiktasje ontbreekt bij geisha in laatste som.)

Goede feestdagen en een hopelijk beter 2021.


Mijn antwoord is:

Japannertjes = 10
Aktentas = 5
Schooltas = 8

Schooltas + aktentas + japannertjes = 8 + 5 + 10 = 23

---

 


Correctie. 

Ik zie nu pas dat de gele tas een instinkertje heeft: de eerste afbeelding zijn twee achterelkaar geplaatst. Dat maakt de berekening als volgt:

6 + (5 * (15 - 6) = 51


Ik heb het nog eens bekeken, en ik heb een correctie toegepast, antwoord is 51


Correctie: 63


@fame29 weet je het zeker dat het 48 is? 😜


Hallo allemaal, 

Wat leuk dat er vandaag zo veel is meegedaan aan deze Dwaling op Dinsdag! 

Ik kan mij niet herinneren dat er eerder dit jaar zo massaal oplossingen gepost zijn. 

De oplossing : 

De twee vrouwen vormen 10 punten.  

De schooltas is goed voor 5 punten. 

Het damestasje is goed voor 6 punten. (Instinker één : Op het eerste plaatje staan twee tassen.) 

Instinker twee : Op de onderste regel staan twee schooltassen. 

Instinker drie : De rode dame heeft op de onderste regel geen damestasje in haar hand.  

Je krijgt dan : 6 + 10 x (10-6) = 46 

De volgende vijf personen gaven de juiste oplossing : 

@wjb (in de tweede poging) 

@RBxx 

@Willy22 (in de tweede poging) 

@Anneke-Anna 

@Joris62 

Verder had @Dennis Schreve het in de eerste poging goed, maar in zijn tweede poging gaf hij een andere oplossing. 

 

Ik had in de opgave geschreven dat dit de Laatste Dwaling op Dinsdag was, omdat de animo niet iedere week groot was. Dit keer was er best wel veel animo, mogelijk ook omdat er maar één opgave gevraagd werd en omdat de opgave blijkbaar ook wel te doen was.  

Ik laat het aan jullie over of iemand toch nog verder wil gaan met deze serie Dwalingen op Dinsdag. 

@huistijger @Doornekamp33 @Jasper @Bart_ @Nadia @cornelis48 @jimny @SledgehammerNL @fame29 @Maurice85 @PeterG @obelisk 


Hallo allemaal, 

Wat leuk dat er vandaag zo veel is meegedaan aan deze Dwaling op Dinsdag! 

Ik kan mij niet herinneren dat er eerder dit jaar zo massaal oplossingen gepost zijn. 

De oplossing : 

De twee vrouwen vormen 10 punten.  

De schooltas is goed voor 5 punten. 

Het damestasje is goed voor 6 punten. (Instinker één : Op het eerste plaatje staan twee tassen.) 

Instinker twee : Op de onderste regel staan twee schooltassen. 

Instinker drie : De rode dame heeft op de onderste regel geen damestasje in haar hand.  

Je krijgt dan : 6 + 10 x (10-6) = 46 

De volgende vijf personen gaven de juiste oplossing : 

@wjb (in de tweede poging) 

@RBxx

@Willy22 (in de tweede poging) 

@Anneke-Anna

@Joris62

Verder had @Dennis Schreve het in de eerste poging goed, maar in zijn tweede poging gaf hij een andere oplossing. 

 

Ik had in de opgave geschreven dat dit de Laatste Dwaling op Dinsdag was, omdat de animo niet iedere week groot was. Dit keer was er best wel veel animo, mogelijk ook omdat er maar één opgave gevraagd werd en omdat de opgave blijkbaar ook wel te doen was.  

Ik laat het aan jullie over of iemand toch nog verder wil gaan met deze serie Dwalingen op Dinsdag. 

@huistijger @Doornekamp33 @Jasper @Bart_ @Nadia @cornelis48 @jimny @SledgehammerNL @fame29 @Maurice85 @PeterG @obelisk 

Goeie instinkers. Echt helemaal over het hoofd gezien. Ik vond t leuk 


Ik ben behoorlijk nieuw op het forum en kwam dit enkel tegen doordat het bij het Forum Jubileumspel werd benoemd. Ik hou er wel van maar als ik de enige ben hoef je de moeite niet te doen :sweat_smile:


@Noordzee langzaam maar zeker begin ik het kpn  forum leuk te vinden  en dit topic dwaling draagt daar zeker ook toe bij


Aan mij is het niet besteed ben ik inmiddels wel achter. Het idee is leuk, maar ik heb er meestal niet de tijd voor om er voor te gaan zitten.


Dwalingen vind ik een leuk tijdverdrijf.

Een virtuele escaperoom trouwens ook 👍

Maar sommige wiskundige formules die ik voorbij heb zien komen, kom ik echt niet uit 😅 😱 En dan wordt het een beetje eentonig qua animo.

Daarbij kan ik me ook voorstellen dat de KPN moderators hier niet altijd tijd voor hebben, ze zijn tenslotte ‘gewoon’ aan het werk.