Skip to main content

Even een waarschuwing.

Ik heb de pakketpost gevraagd om mijn pakketpost in de papierkliko te doen als ik niet thuis ben. Dat ging een hele tijd goed, maar ze hebben nu 2 dozen met totaal 240 zakjes kattenvoer uit de kliko gestolen, ik kon duidelijk zien dat er iemand in mijn kliko had gezeten.
De pakjespost berichtte mij dat ze het op de afgesproken plek hebben neergezet.

Dat betekend een strop voor mij van €74 ,--
Op zich is dat niet het ergste, daar kom ik wel weer over heen, maar de woede dat die krengen het er uit stelen, maar ik heb er ook weer een verzachtte gedachte bij, ze hebben n.l. niets aan dat kattenvoer, tenzij ze katten hebben, maar dan nog denk ik dat ze gehoopt hadden dat er iets anders in zou zitten.
Dus ik haal het een volgende keer als ik niet thuis ben, wel gewoon weer van het postkantoor op, dat is veiliger.

Maar nu die krengen dat eenmaal weten is het verstandig als iedereen dat doet (want ik weet dat er meerderen zijn die dat doen), want nu zullen die krengen vast elke keer weer de papierkliko onderzoeken.

Vervelend ​@huistijger ,

Vermoedelijk heeft de dief gezien dat de pakketbezorger het daarin gestopt had. 

Inderdaad beter om pakketjes te laten bezorgen op een afhaalpunt als je niet thuis bent. Als dat tenminste mogelijk is. Zo vond ik mijn kerstpakket onlangs gewoon voor de voordeur toen ik thuis kwam. Daar had ik geen keuze mee om dat elders te laten bezorgen. 

Tja, het klinkt best zuur, maar als je aangeeft dat hun het op een alternatieve plek moeten droppen, dan ben je daar zelf verantwoordelijk voor. 

Mijn advies is om een pakketkluis aan te schaffen, of deze bij een pakketkluis in jouw omgeving te laten bezorgen. Geregeld laat ik DHL pakketjes bij onze supermarkt bezorgen in een pakketkluis. Werkt prima.

Een buurvrouw van mij enkele huizen verderop had laatst een briefje naast de bel geplakt of de post het in de papierkliko wilde doen.
Dat is helemaal de goden verzoeken.

Ik stel de andere bezorgingsvoorkeur op bij de buren (dat kan ook 10 nummer verder zijn, als deze op dezelfde dag ook een pakket ontvangt), dan worden alleen pakketten met een vereiste handtekening bij de PostNL-punt bezorgd.

Da's een beter idee ​@TDN dank je

Ik gebruik de post-app en heb daarin staan, dat als ik niet thuis ben de post afgeleverd wordt bij het dichtstbijzijnde postnl-punt, in mijn geval de Spar om de hoek.

Als ik van te voren weet dat ik die dag niet thuis ben geef ik meteen al aan dat het bij de Spar bezorgd moet worden.

Ik gebruik de post-app en heb daarin staan, dat als ik niet thuis ben de post afgeleverd wordt bij het dichtstbijzijnde postnl-punt, in mijn geval de Spar om de hoek.

Als ik van te voren weet dat ik die dag niet thuis ben geef ik meteen al aan dat het bij de Spar bezorgd moet worden.

Dit was niet post.NL ​@JanD dit was DPD pakketpost
Maar die treft geen schuld er staat duidelijk dat het op eigen risico is, maar ik ben te goed van vertrouwen, ik dacht dat valt hier wel mee.
Niet dus…

En nu wil ik koffie.

Koffie is altijd een goed idee. 

Ik geef bij pakjes van DPD of DHL ook wel eens neerzettoestemming als ik zelf niet thuis kan zijn, en herplannen naar een andere dag of pakketlocatie niet uitkomt. Ik heb een krat bij mijn voordeur waar ze het dan onder kunnen zetten. Maar, dat doe ik wel alleen als ik weet dat mijn moeder wél thuis is. Zij woont namelijk vlakbij. En zodra ik dan de bevestiging heb dat het pakje neergezet is, app ik haar of zij het even in huis wil zetten. Is tot nu toe altijd goed gegaan.

Mijn probleem is opgelost!

En dankzei een oplettende buur van mij die het pak bij de buren uit de kliko zag steken bij een andere buur, die op vakantie is, heb ik toch het pak gekregen.
Iets wat ik gisteravond in het donker niet heb gezien.

Waarvoor mijn dank Matty.
Maar dat neemt niet weg dat ik niet weer zal vragen of ze de pakjes in de papierbak willen doen.

Zo zie je maar weer een goede buur is beter dan een verre vriend.

Ik probeer het altijd te laten bezorgen op een moment waarvan ik weet dat ik thuis zal zijn. Soms kan dat niet, dan gaat het altijd naar een servicepunt. Zo'n pakketlocker kan ook, maar ik vind een servicepunt met mensen dan toch fijner.

En soms gaat het mis, zoals vorige week vrijdag. 'We komen tussen 18.00 en 20.00’, dus toen ik om 14.00 een bericht kreeg dat ze me gemist hadden terwijl ik wel thuis was, was ik ook even niet blij 😋

Ik had normaal gisteren ook wel thuis geweest, ware het niet dat mijn vriendin me uitnodigde om op kerstavond, gisteren dus, even een portje met wat kaas en chips te nemen.
Iets wat ik in dank aanvaarde.

@huistijger 

Ik denk dat de dieven zagen dat de postbezorger een pakketje bij jou in de kliko deed en het vervolgens gestolen hebben. Daarna zagen de dieven dat het kattenvoer was en besloten het daarom maar te dumpen in een volgende kliko.

Ah wat fijn dat ze toch terecht zijn ​@huistijger! Kunnen de huistijgers weer eten. 😁

Mijn vervelende bezorgervaring was een (gelukkig) lange tijd geleden met PostNL.
Ik had een zak met kattengrind besteld, was thuis, maar geen bezorger gezien. Vervolgens kreeg ik bericht dat het pakket bij een afleverpunt bezorgd was. 

Niet ideaal, maar vooruit. Ik heb een fiets met een krat dus dat moet te doen zijn! Dacht ik, tot ik keek waar het bezorgd was.
5 kilometer verderop… in herfstweer met behoorlijk wat wind en een zak met kattengrind is niet licht. 😭

Goed voor de beenspieren, denk ik dan maar. Heb wel vaker gehad dat PostNL het op hele rare PostNL locaties bezorgde, maar sinds ik woon waar ik nu woon gaat het gelukkig goed. 

Zo'n pakketlocker kan ook

Die hebben wij nu in ons dorp! Zo blij mee. 

Fijn ​@huistijger ! 

Ik vond vandaag voor de tweede keer in een week tijd een pakket (dit keer de gewonnen puzzel van KPN nog wel) voor mijn voordeur. Terwijl in de PostNL-app een alternatief afleveradres is ingevoerd. Nu woon ik vrij afgelegen in een klein dorp. Daar kan dat nog gewoon.  

Besteld bij Zooplus zeker? 🤣 Zo jammer dat ze geen PostNL meer te kiezen hebben,.. maar gelukkig is er DHL, kost een eurootje voor avond levering en dan kun je via app evt nog tijd een ander bezorgmoment kiezen.

DPD vind ik irritant, krijg er prikkels en stress van als het niet gaat zoals het loopt, net zoals dat waardeloze GLS🤣

Vandaag meiske van PostNL aan de deur, Jeroen mag ik bij jou weer twee pakketjes droppen van nr die en die,.. ja natuurlijk. Meiske blij, krijgt d'r centen en kon ze weer vlug door met de route.

PostNL is wel de enigste die bij niet thuis mijn pakket dan wel eens bij mijn ouders dropt een wijk verderop, handig als je beide bezorgdames wel kent 😋

Of als ik thuiswerk bij overmacht even door de deurbel kletsen, of we sprinten naar de voordeur.

Ik bestel niet vaak iets maar áls, dan laat ik altijd alles dat via PostNL komt standaard bij het afhaalpunt hier in de buurt bezorgen. Hoef ik er niet voor thuis te blijven, wordt het ook niet zomaar ergens gedropt én kan ik zelf bepalen wanneer ik het ophaal. Ik kom er toch langs bij m'n dagelijkse wandeling. 

Het bezorgen van pakjes en pakketjes gaat hier vrijwel altijd goed. Ik werk voornamelijk vanuit huis en ben bij het bezorgen dus bij  altijd thuis. De chauffeurs van de bezorgdiensten weten dat inmiddels ook, met als gevolg dat de gang soms op een afhaalpunt lijkt. Zo leer je ook je buren kennen. Wat weer typisch is, is dat sommige mensen pas na een week hun pakje komen ophalen. Kennelijk is het door hun bestelde toch niet zo hard nodig.

Een keer ging het op een hilarische wijze vreselijk mis. Voor mijn printer had ik vijf toner cartridges besteld in de webshop van de fabrikant.

Weliswaar zag ik in de app van de bezorgdienst dat het pakket was afgeleverd maar na week (tevergeefs) wachten, nam ik contact op met de verzender. Deze ging op onderzoek uit en berichtte mij, dat het pakket was afgeleverd bij de buren op huisnummer 14. Vreemd, want deze straat kent alleen oneven huisnummers. 

Twee dagen later staat er iemand voor de deur, die een pakje komt ophalen dat retour moest: het pakket dat ik dus niet had ontvangen en eerder afgegeven zou zijn op het niet bestaande huisnummer. 

Een week later ontving ik alsnog een pakket met de cartridges en daarmee dacht ik dat de zaak was opgelost, al kwam er nog twee keer iemand aan de deur om een retourpakket op te halen, maar de retouropdracht kwam niet van mij. 

Op zeker moment belt een man  aan. Hij vertelde dat de buurvrouw van zijn oma een pakketje had aangenomen, maar omdat zijn oma niets bij de afzender had besteld had en de naam van de geadresseerde haar ook niet bekend was, had ze meerdere keren aangegeven dat het pakket bij haar opgehaald moest worden om te retourneren. Omdat het pakketje maar niet opgehaald werd, besloot de kleinzoon het pakket te openen en zag op de pakbon dat het pakketje weliswaar op het goede adres was bezorgd maar in Den Haag in plaats van Delft. De kleinzoon besloot om het pakketje langs te brengen omdat de cartridges een behoorlijke waarde vertegenwoordigen en ik ze misschien wel dringend nodig zou kunnen hebben.

Vervolgens nam ik contact op met de webshop om te melden dat het verdwenen pakket terecht was. Ik mocht het (zonder kosten) behouden omdat zowel de bezorgdienst als zij er horendol van geworden waren. 

Reageer