Skip to main content

Heeft iemand de puzzel al gemaakt? Hij is moeilijk en ik heb het idee dat er meer te zien is (vuurwerk?!) dan op de doos te zien is. Is er misschien een foto hoe de puzzel echt is?

Hallo ​@Ria10 

Je hebt nu over de KPN Rijksmuseum legpuzzel die je via de KPN Attentkalender kon ophalen in een KPN winkel? Of sla ik nu de plank mis en heb jij het over een andere puzzel? 

Inderdaad, deze puzzel

Zowel de afbeelding op de doos als de puzzel zelf zijn veel te donker afgedrukt. Ik heb een foto van de afbeelding gemaakt zodat ik hem lichter kan  maken en kan vergroten. Ik zag ineens veel meer. Maar voor mij nog onmogelijk te maken. 

Mee eens, ik heb het opgegeven. 

Wat een Pl#%@r puzzel.

Te donker, slecht gesneden, stukjes beschadigd. Na 8 dagen nog geen rand klaar. Alleen maar zwarte stukjes, doei…

Zo d'n 'dreksbak' in geschoven.

Het spijt ons te lezen dat je zo'n negatieve ervaring hebt gehad met de puzzel, ​@WebWolf. Misschien had je hem aan iemand anders kunnen geven die de uitdaging wel aan wilde gaan? 😊

Na jullie reacties zijn wij zelf ook nieuwsgierig geworden naar de puzzel, dus we zijn op kantoor begonnen met het in elkaar zetten ervan. We zijn er dus mee bezig, ​@Ria10!

Dag 1 

Even tussen de bedrijven door, kijken of we de puzzel in elkaar kunnen krijgen 😅😉
Tot nu toe hebben we geen slecht gesneden of beschadigde stukjes gevonden. Het is inderdaad een donkere puzzel, maar dat maakt het extra passend bij een kunstwerk als de Nachtwacht, toch? (roept ze heel enthousiast, want het is wel erg donker...)

To be continued…!

Ben benieuwd, de 2e die ik zelf hier had was iid beter qua stanswerk. 

Bij de andere puzzel  waren er verwrongen stukjes (3) en witte snijpuntjes op de stukken zichtbaar aan de rand. 

De puzzel heb ik aan Oma mee gegeven. Was een mooie crematie 

en waardig afscheid van de Nachtwacht. 

Succes ermee 😂

Nog steeds ​@Marcia van KPN super dankbaar voor het alsnog opsturen van de puzzel. Hier zijn we er ook al dagen, met wel grote pauzes, druk mee bezig. Wij hebben echt al jaren geen puzzel meer gemaakt, dus het is wel even wennen haha, maar wel extra leuk wanneer je weer iets vindt of als dan je zusje weer ineens iets vindt waar ik al 15x overheen heb gekeken.

Wij hadden ook 3 stukjes die half kapot waren/doorgescheurd waren. Dat was al toen die nieuw de doos uitkwam. Maar zijn nog wel bruikbaar, enne.. een gegeven paard moet je niet in de bek kijken!

Hier nog wat close-ups voor wie dat misschien kan helpen. Het ontbreken van de hele foto duidelijk op de doos maakt het wel extra uitdagend!

Zover was ik ook met Luitenant Willem van Ruytenburch met z'n 'ghetto blaster' 😆

Had liever de puzzel in deze vorm gezien, maar het is wat het is.

Ben benieuwd naar de eerste die 'm klaar heeft.

Reageer