Skip to main content
Vraag

Ervaringen met de KPN Rijksmuseum puzzel

• December 29, 2024
  • 36 reacties
  • 2632 keer bekeken

Heeft iemand de puzzel al gemaakt? Hij is moeilijk en ik heb het idee dat er meer te zien is (vuurwerk?!) dan op de doos te zien is. Is er misschien een foto hoe de puzzel echt is?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

36 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Ria10 

Je hebt nu over de KPN Rijksmuseum legpuzzel die je via de KPN Attentkalender kon ophalen in een KPN winkel? Of sla ik nu de plank mis en heb jij het over een andere puzzel? 

• Auteur
  • Helper
  • December 29, 2024

Inderdaad, deze puzzel

• Nieuwkomer
  • December 31, 2024

Zowel de afbeelding op de doos als de puzzel zelf zijn veel te donker afgedrukt. Ik heb een foto van de afbeelding gemaakt zodat ik hem lichter kan  maken en kan vergroten. Ik zag ineens veel meer. Maar voor mij nog onmogelijk te maken. 

• Auteur
  • Helper
  • December 31, 2024

Mee eens, ik heb het opgegeven. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 31, 2024

• Deelnemer
  • January 2, 2025

Wat een Pl#%@r puzzel.

Te donker, slecht gesneden, stukjes beschadigd. Na 8 dagen nog geen rand klaar. Alleen maar zwarte stukjes, doei…

Zo d'n 'dreksbak' in geschoven.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 6, 2025

Het spijt ons te lezen dat je zo'n negatieve ervaring hebt gehad met de puzzel, ​@WebWolf. Misschien had je hem aan iemand anders kunnen geven die de uitdaging wel aan wilde gaan? 😊

Na jullie reacties zijn wij zelf ook nieuwsgierig geworden naar de puzzel, dus we zijn op kantoor begonnen met het in elkaar zetten ervan. We zijn er dus mee bezig, ​@Ria10!

Dag 1 

Even tussen de bedrijven door, kijken of we de puzzel in elkaar kunnen krijgen 😅😉
Tot nu toe hebben we geen slecht gesneden of beschadigde stukjes gevonden. Het is inderdaad een donkere puzzel, maar dat maakt het extra passend bij een kunstwerk als de Nachtwacht, toch? (roept ze heel enthousiast, want het is wel erg donker...)

To be continued…!

• Deelnemer
  • January 6, 2025

Ben benieuwd, de 2e die ik zelf hier had was iid beter qua stanswerk. 

Bij de andere puzzel  waren er verwrongen stukjes (3) en witte snijpuntjes op de stukken zichtbaar aan de rand. 

De puzzel heb ik aan Oma mee gegeven. Was een mooie crematie 

en waardig afscheid van de Nachtwacht. 

Succes ermee 😂

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 6, 2025

Nog steeds ​@Marcia van KPN super dankbaar voor het alsnog opsturen van de puzzel. Hier zijn we er ook al dagen, met wel grote pauzes, druk mee bezig. Wij hebben echt al jaren geen puzzel meer gemaakt, dus het is wel even wennen haha, maar wel extra leuk wanneer je weer iets vindt of als dan je zusje weer ineens iets vindt waar ik al 15x overheen heb gekeken.

Wij hadden ook 3 stukjes die half kapot waren/doorgescheurd waren. Dat was al toen die nieuw de doos uitkwam. Maar zijn nog wel bruikbaar, enne.. een gegeven paard moet je niet in de bek kijken!

Hier nog wat close-ups voor wie dat misschien kan helpen. Het ontbreken van de hele foto duidelijk op de doos maakt het wel extra uitdagend!

• Deelnemer
  • January 6, 2025

Zover was ik ook met Luitenant Willem van Ruytenburch met z'n 'ghetto blaster' 😆

Had liever de puzzel in deze vorm gezien, maar het is wat het is.

Ben benieuwd naar de eerste die 'm klaar heeft.

• Nieuwkomer
  • January 11, 2025

Deze puzzel is voor die hards. Het idee is ontzettend leuk, de afbeelding is echt grappig. De druk is te donker om de puzzel goed te kunnen leggen. De randen hebben we ondersteboven gelegd (handige tip ;-)).

Ben benieuwd hoe het gaat met het team van Shyrin. Hulde alvast voor de eerste puzzelaar die ‘m helemaal zelf legt. Succes iedereen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 11, 2025

Zover is het ons ook gelukt, totdat…  er hele donkere stukjes over waren! Toen heeft mijn vrouw, terwijl ze een goede puzzelaar is, het ook opgegeven. Als je ervan wakker ligt, kan je beter stoppen… dus wel geprobeerd.

• Nieuwkomer
  • January 19, 2025

Erg lastig te maken door de donkere stukken.

Ik heb ook gebruik gemaakt van een foto die verlicht is om te kijken wat er op de puzzel hoort te staan.

Veel gecontroleerd door passende stukken om te draaien en uiteindelijk gelukt!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@svenbreu. Welkom op de community! Super dat het gelukt is om de puzzel te maken! We herkennen het probleem met de donkere stukken maar al te goed hier op kantoor, maar met een beetje geduld en creativiteit kom je er dus altijd uit. Bedankt voor het delen van je foto. 😊

• Deelnemer
  • January 19, 2025

Ik heb ook gebruik gemaakt van een foto die verlicht is om te kijken wat er op de puzzel hoort te staan.

Lijkt er anders wel op dat jouw druk lichter is, of zie ik dat verkeerd.

Hier echt alleen zwarte stukken en op jouw afbeelding toch nog veel kleur contrasten te zien, 

• Deelnemer
  • January 19, 2025

Jaaa, ik heb 'm ook af 🤣

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Sommigen zijn echt goed in puzzelen zie ik al wel. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 20, 2025

Wooooow! Wat knap ​@svenbreu! 😍👏🏾

Ben benieuwd hoe het gaat met het team van Shyrin. Hulde alvast voor de eerste puzzelaar die ‘m helemaal zelf legt. Succes iedereen. 

Het gaat nog niet zo vlot, moet ik eerlijk zeggen… 😅
​​​​

Update II

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 20, 2025

Onze complimenten voor degene die hem gemaakt hebben. Sjapoo! 👍🏼

• Nieuwkomer
  • February 3, 2025

Hier is hij ook (eindelijk) af! Veel stukken bovenin zijn bijna niet te doen zonder ook de achterkant te bekijken, en dan nog is het erg lastig…

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Waaauw, wat goed ​@JM81!! Heel erg tof om te zien 😍 Ik heb vorige week ook nog even gekeken bij die van ons, hij is wel erg pittig 😅😂 ​@Denise van KPN heeft vorige week nog een paar stukjes gelegd, geloof ik!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 3, 2025

Nogmaals onze complimenten voor degene die ‘m hebben weten te maken 😉

Echt hij is veel te donker , heb de randen ook anders om in elkaar gekregen. Veel beschadigde stukjes . Heel jammer want vind puzzelen erg leuk maar heb het opgegeven. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 10, 2025

Jammer dat je het hebt opgegeven. Misschien hervind je later weer motivatie om ermee aan de slag te gaan. Het blijft een uitdaging natuurlijk om deze puzzel uiteindelijk af te krijgen ;)

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • February 10, 2025

Waaauw, wat goed ​@JM81!! Heel erg tof om te zien 😍 Ik heb vorige week ook nog even gekeken bij die van ons, hij is wel erg pittig 😅😂 ​@Denise van KPN heeft vorige week nog een paar stukjes gelegd, geloof ik!

Hij is inderdaad wel heel erg pittig. Maar elke week leg ik weer wat stukjes bij. Langzaam maar zeker komen we er wel!