Skip to main content

Geef jij KPN toestemming om jou te benaderen?

  • 27 May 2024
  • 6 reacties
  • 349 keer bekeken
Geef jij KPN toestemming om jou te benaderen?

Toestemming speelt een belangrijke rol in ons dagelijks leven. Of het nu gaat om het delen van persoonlijke informatie, het ontvangen van nieuwsbrieven of het accepteren van cookies op websites: jouw toestemming maakt het verschil. We begrijpen dat het geven van toestemming soms kan voelen als een uitnodiging voor spam en ongewenste reclame. Maar bij ons draait het echt om jou.

Door ons toestemming te geven om je bijvoorbeeld tips, aanbiedingen en nieuwsbrieven te sturen, kunnen wij je gepersonaliseerde en relevante berichten sturen die aansluiten bij jouw interesses. In dit artikel leggen we uit waarom jouw toestemming zo waardevol is, en hoe het bijdraagt aan een betere, op maat gemaakte, ervaring voor jou. We laten zien hoe jouw vertrouwen in ons ervoor zorgt dat we precies die informatie en tips sturen die voor jou interessant en nuttig zijn, zonder dat je wordt overspoeld met ongewenste berichten.

 

Hoe geef ik toestemming?

Je regelt dit heel gemakkelijk via de MijnKPN app. Binnen enkele stappen vink je aan (of uit) wat voor jou belangrijk is. Je doet dit als volgt:

  • Je logt in op de MijnKPN app.
  • Je gaat naar je profiel.
  • Kies voor ‘Privacy en personalisatie’.
  • Maak een keuze uit jouw KPN ID, je thuis diensten en/of je mobiele diensten. 

 

Kan ik ook gedeeltelijk toestemming geven?

Jij kiest er zelf voor wat je aanvinkt. Wil je bijvoorbeeld niet gebeld worden, maar wel een e-mail ontvangen? Dan kan dat!

 

Waarom is het geven van toestemming zo belangrijk?

Om een aantal redenen. Jij geeft toestemming, zodat:

  • je elke maand een nieuwsbrief (met tips, cadeautjes en nieuws) in je mailbox vindt;
  • we via jouw tv-ontvanger berichten naar je kunnen sturen;
  • we jou kunnen voorzien van de beste verbinding. 

 

Wat doet KPN dan met mijn toestemming?

Wij sturen bijvoorbeeld een bericht naar jouw TV+ Box met als onderwerp ‘Geef je TV-ervaring een boost met een optimale verbinding'. Hierin leggen we uit waarom een stabiele internetverbinding zo belangrijk is voor jouw ultieme tv-ervaring en hoe je dit zelf gemakkelijk kunt regelen. 

 

Ook kunnen we je (wifi)netwerk en aangesloten apparaten scannen, zodat we kunnen zorgen voor de beste verbinding. We analyseren enkel de verbindingen van de apparaten, niet de inhoud van het gebruik. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat Wifi versterkers te ver uit elkaar staan. Hoe fijn is het dan dat we vanuit KPN jou kunnen helpen om dit op te lossen? 

 

Wat is er eigenlijk zo leuk aan de KPN nieuwsbrief?

Onze nieuwsbrief is geen reclamefolder. Je vindt er informatie over phishing, onze groenste telefoons en nieuwe extraatjes voor jou. Wist je dat klanten het meest blij worden van onze artikelen over online veiligheid?

 

Vragen of opmerkingen?

Wil je iets kwijt over het geven van toestemming of is je iets nog niet helemaal duidelijk? Laat het hieronder gerust weten!

Is dit hetzelfde als de webversie op https://www.kpn.com/profiel/privacyinstellingen?

En is de optie “TV Berichten” dezelfde als “Berichten op TV” in de privacy-instellingen van de TV+ Box?

 

KPN TV+ Box: instellingen » Pin & Privacy

(Ik zie dat in de webversie “TV Berichten” standaard aanstaat, in ieder geval voor wie geen TV heeft. Opt-in is ook zo jaren negentig… 🤓)


@Arjan van B Klopt, dat is hetzelfde. Dank voor de check/toevoeging!


Ik ontvang de nieuwsbrief van KPN via de mail en ik moet toegeven dat de inhoud in orde is. Verder heb ik geen toestemming gegeven voor contact via telefoon, post en sms. Ik informeer me graag zelf en heb geen last van fear of missing out. Wat dat betreft is mijn ervaring bij KPN erg goed. Ik ontvang daadwerkelijk alleen waar ik om vraag. Heb ik informatie nodig dan neem ik zelf contact op.

Ik meld me verder nooit aan voor nieuwsbrieven en waar kan meld ik me af voor alle benaderingen vanuit bedrijven. Heerlijk rustig en de informatie die ik wel via de mail ontvang lees ik met plezier en aandacht. Omdat ik deze informatie graag ontvang.

Laatst weer een keer moeten ingrijpen omdat ik wederom reclamefolders in mijn brievenbus aantrof. Ik wees de bezorger op de nee sticker en hij antwoordde dat ik toch echt op zijn lijst stond. Ik kreeg een foldertje in de hand gedrukt dat ik me via het hoofdkantoor kon afmelden. De mail naar het hoofdkantoor was toch niet heel vriendelijk van mijn kant maar kennelijk kwam de boodschap wel over. Ik wens me niet actief voor iets af te moeten melden.

Via MijnKPN is eenvoudig de keuze te maken en dat is gewoon zoals het hoort.


Ik ontvang de nieuwsbrief van KPN via de mail en ik moet toegeven dat de inhoud in orde is. Verder heb ik geen toestemming gegeven voor contact via telefoon, post en sms. Ik informeer me graag zelf en heb geen last van fear of missing out. Wat dat betreft is mijn ervaring bij KPN erg goed. Ik ontvang daadwerkelijk alleen waar ik om vraag. Heb ik informatie nodig dan neem ik zelf contact op.

Ik meld me verder nooit aan voor nieuwsbrieven en waar kan meld ik me af voor alle benaderingen vanuit bedrijven. Heerlijk rustig en de informatie die ik wel via de mail ontvang lees ik met plezier en aandacht. Omdat ik deze informatie graag ontvang.

Laatst weer een keer moeten ingrijpen omdat ik wederom reclamefolders in mijn brievenbus aantrof. Ik wees de bezorger op de nee sticker en hij antwoordde dat ik toch echt op zijn lijst stond. Ik kreeg een foldertje in de hand gedrukt dat ik me via het hoofdkantoor kon afmelden. De mail naar het hoofdkantoor was toch niet heel vriendelijk van mijn kant maar kennelijk kwam de boodschap wel over. Ik wens me niet actief voor iets af te moeten melden.

Via MijnKPN is eenvoudig de keuze te maken en dat is gewoon zoals het hoort.

 

Wat een zonde van al dat papier ook. Maar goed, sommige mensen vinden het ook leuk om die door te bladeren aan de keukentafel. 


Ik ben misschien bijzonder asociaal maar ik heb een nee-nee sticker en af en toe doet een particulier zelf een ronde om zijn bedrijf te promoten, als ze mijn brievenbus vinden met ongeadresseerde reclame kunnen ze echt een belletje of 10 van een anoniem nummer verwachten op de gekste tijden om te vragen of ze weten wat een nee-nee sticker is. Wordt daar op een of andere manier bijzonder geïrriteerd van, weet niet precies waarom. 
 

Over de reclame van KPN; alle staat aan, en vindt niet dat ik te veel mailtjes krijg of iets dergelijks. Bij het instellen van de tv ontvanger komt deze vraag natuurlijk altijd voorbij en probeer hierbij goed uit te leggen dat het voordelen kan hebben om het aan te zetten. Maar het is en blijft de keuze van de gebruiker.


Ik ben misschien bijzonder asociaal maar ik heb een nee-nee sticker en af en toe doet een particulier zelf een ronde om zijn bedrijf te promoten, als ze mijn brievenbus vinden met ongeadresseerde reclame kunnen ze echt een belletje of 10 van een anoniem nummer verwachten op de gekste tijden om te vragen of ze weten wat een nee-nee sticker is. Wordt daar op een of andere manier bijzonder geïrriteerd van, weet niet precies waarom. 
 

Over de reclame van KPN; alle staat aan, en vindt niet dat ik te veel mailtjes krijg of iets dergelijks. Bij het instellen van de tv ontvanger komt deze vraag natuurlijk altijd voorbij en probeer hierbij goed uit te leggen dat het voordelen kan hebben om het aan te zetten. Maar het is en blijft de keuze van de gebruiker.

Ik vind daar niets asociaal aan. Inderdaad zijn er ook nog particulieren die zich niets aantrekken van een nee sticker. En de ervaring leert dat ze er normaal op aanspreken niet helpt. De bezorger uit mijn verhaal deed net of zijn lijst boven mijn nee sticker ging. Richting hoofdkantoor had ik via de mail aangegeven dat ik bij uitzondering eenmalig aangaf geen prijs te stellen op deze opt-out methode van ze. Met de toevoeging dat ze mijn pakketje per post tegemoet kunnen zien op hun post adres als mijn nee sticker werd genegeerd. Daar is weinig asociaal aan, je stuurt terug wat je niet wenst te ontvangen.

Wat bij e-mail nieuwsbrieven erg belangrijk is: maak keuzes transparant en eenvoudig aan te passen. KPN doet dat mijn inziens goed. Ik denk ook dat het veel efficiënter is voor een bedrijf want kan iemand 50 nieuwsbrieven en aanbiedingsmalls verwerken op een dag?


Reageer