Skip to main content

Onze hond, Billy, is jaren geleden op een erg lompe, laffe wijze angst aangejaagd voor vuurwerk en is dus ook nu weer compleet in paniek wanneer ook hij maar een knal, vuurwerk hoort. 

Hoe ervaren jullie huisdier(en) Oud en Nieuw? 

Nou eigenlijk perfect, woon op 8 hoog met een zeer grote parkeerplaats voor de deur waar veel mensen hun vuurwerk afsteken. Dat ontploft ongeveer precies ter hoogte van mijn raam. 
Poes vind al die kleuren geweldig en zit al twee dagen op het kozijn naar vuurwerk te kijken. Zelf rond 1u naar bed gegaan en toen is poes tussen mij en me vriendin in gaan liggen. 

Mijn kat houd niet van vuurwerk.

Veel te veel herrie en dat vindt ze heel erg eng. 

Van mij mogen ze er ook mee stoppen.

Dit is 1 van de vele redenen. 

Een van mijn katers lag er zo bij om 00:20. 

Naast vermoeiend lijkt hij er gelukkig niet zoveel van te vinden.

Mijn vrouw gedroeg zich goed 🤪

Naast huisdieren zijn o.a. ook vogels niet blij met vuurwerk. Normaal hebben we er veel in de tuin maar rond oud en nieuw verstoppen ze zich. Al een aantal dagen weinig leven in de tuin helaas en daarbij de storm vandaag werkt ook niet echt mee….

Mijn goudvissen kunnen door het vuurwerk lawaai de hele nacht niet slapen, ze draaiden rondjes.

Ik heb hier 1 poezelige dame van bijna 17 rondlopen en die vind het mooi om naar te kijken, en verder 2 wat jongere katten die het geknal niet zo leuk vinden, als het plotseling komt. Dus 1 losse knal: bang! De hele tijd knallen: och het zal wel. Van 30 december tot en met 2 januari mogen ze alleen naar buiten in de ochtend, dan is het hier in de buurt stil en dus ‘veilig’ voor ze 🙂

Mijn vrouw gedroeg zich goed 🤪

LMAO !!!!!!!!!!!!!

Onze kat maakt het niet zoveel uit, zolang die maar zijn eten en melk krijgt. (Liefst elk uur)

Onze katten hebben er niet heel veel last van. De hond van mijn schoonzus daarentegen wel. Die is zo bang voor al die knallen. Zat de hele avond bij iedereen op schoot en trilde er over. Is ook gewoon de gehele dag niet naar buiten geweest want dat weigerde hij simpelweg. Zo zielig voor dat beest. 

Reageer