Skip to main content

Hoe luister jij muziek?..🎶

• December 1, 2025
  • 12 reacties
  • 102 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+9

Hi!

Als variant op het topic over hoe je TV kijkt… :

Met wat voor apparatuur luister jij je muziek? Een luxe geluidsinstallatie, soundbar, Airpods.. of toch maar oortjes van de Action?😁 (ik val in die laatste categorie..😅)

12 reacties

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 1, 2025

Hi!

Als variant op het topic over hoe je TV kijkt… :

Met wat voor apparatuur luister jij je muziek? Een luxe geluidsinstallatie, soundbar, Airpods.. of toch maar oortjes van de Action?😁 (ik val in die laatste categorie..😅)

Een luxe geluidsinstallatie. 
We zijn filmliefhebbers, dus er staan nogal wat boxen in huis 😆

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • December 1, 2025

Hier hangt het hele huis vol met Sonos speakers, als ik echt even van muziek wil genieten doe ik dat het liefst in de woonkamer daar hangt een ARC met 2 surround speakers en een Sub Gen3. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 1, 2025

@Ronald31 Ziet er netjes uit! Mooie sfeerverlichting ook.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • December 1, 2025

@Ronald31 Ziet er netjes uit! Mooie sfeerverlichting ook.

Dankje! Ik ben misschien een beetje allergisch voor snoertjes en kabeltjes. Achter het middelste deurtje zit alle apparatuur. Ook de kabels van de surround speakers zijn weggewerkt in de muur naar een stopcontact uit het zicht. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 1, 2025

5.1 set. Poineer VSX-919AH. Maar ja, stereo is stereo. Ik ben liefhebber van het échte stereo. Zanger centraal, maar de instrumenten voor een deel toch wel op links danwel op rechts. Tegenwoordig is het weer veredeld mono helaas.

De stereo speakers, Mission V63, zijn 90 cm hoog met geïntegreerde subs (van af 2 Hz). Daar komt wel mooi geluid uit.

Ik luister via kpn radio, FM (!), TuneIn, CD's, ook nog een 20 tal SACD's met 5.1 geluid, En heel veel DVD's en Bluray's met (pop)concerten, meeste 5.1. Allemaal artiesten/opnames uit het 1970 - 2015.

Opdat je een indruk krijgt van mijn muziek interesse. De meest geluisterde radiozenders zijn JOE, Cream, Radio 10, Radio 10 60's & 70's, NPO Soul & Jazz. Stingray de 2 jazz kanalen op 908 en 909.

TV zenders: 192tv, Nick Music, MTV 80's.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

Wij casten vanaf de tablet.

Naar een JBL Charge 5 WIFI

En luisteren vooral naar KINK (de beste radio zender met zeer goede muziek)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ook weer een leuk en interessant onderwerp dit!

Bij mij verschilt het, per moment en afhankelijk van waar (of waar in huis) ik ben. Ik heb in mijn kantoor een kleine soundbar met mini-subwoofer staan van Denon die me heel goed bevalt. Verder heb ik Citation 1 speakers in huis van Harman Kardon, en een oudere maar nog prima set van Harman Kardon bij de televisie. Voor onderweg zijn het of Samsung Buds, of een JBL koptelefoon.

Oh en we hebben nog een JBL partybox staan, wat een geluid komt daar uit! Geen probleem om dan ruzie met je buren te krijgen … óf andere geluiden te verhelpen als je zelf last van de buren hebt, hehe😆

Oh, prachtig je opstelling ​@Ronald31. Ik ben in het bijzonder weg van je vloer, wauw 😍

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik luister muziek op een hele hoop verschillende manieren:

• thuis met mijn Audizio radio (DAB radio, Bluetooth, USB mp3 & cd speler in één) wissel ik radio, cd en Spotify af.
  • op kantoor met de Soundbox die we hebben staan, dan luisteren we vaak één van de Stingray radiozenders.
  • in de auto heb ik een autoradio waarmee ik naar Radio 10 luister of op lange ritten met Android Audio naar Spotify luister.
  • in de trein luister ik met m'n oortjes van Jlab (Go POP), waar ik zeer tevreden over ben. 

Ik luister vrij vaak naar muziek😅🙈

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 2, 2025

Ik heb een eenvoudige Samsung soundbar digitaal gekoppeld aan de DIW om radio te luisteren zonder de tv aan te hoeven hebben.

Jasper van KPN
Moderator

Thuis luister ik heel weinig naar muziek, maar als ik het doe is het vaak als ik iets aan het klussen ben. Dan verbind ik m'n telefoon via Bluetooth met de Sony soundbar.

Verder is het meer onderweg als ik ga wandelen, fietsen of in het OV, dan heb ik mijn JBL oordopjes in.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb thuis google home speakers van verschillende generaties die voor geen meter samen werken, onderweg Jabra Elite's die nodig aan vervanging toe zijn en een Cardo setje voor op de motor. Hoewel ik wel vrij veel muziek luister maakt de kwaliteit me niet echt heel veel uit maar als ik bij mensen ben met echte goede speakers ben ik wel altijd wat onder de indruk. Tot ik hoor hoe duur deze systemen kunnen zijn.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Oef, hoe luister ik muziek. Echt op zoveel verschillende manieren.

As we speak, staat bij mij de Google Nest Hub aan op Radio 3 FM.

In de auto luister ik zelf ook veel 3 FM, soms ook Radio 538 of Q Music. Of, als ik geen zin heb in gepraat, zet ik de Spotify Blend van mij en mijn man op.

Verder heb ik een koptelefoon van Sony, Galaxys Buds en oordopjes van JBL om te gebruiken. Al gebruik ik die meer voor luisterboeken dan muziek.

En voor mijn PC heb ik nét een nieuwe headset gekocht: 😅

Deze is verbonden met mijn PC via de 2.4 GHz dongle en is daarnaast ook nog eens via bluetooth te verbinden met mijn telefoon. Ik kan ze zelfs tegelijk gebruiken. Mooi ding.