Skip to main content

KPN Community viert 15 jarig bestaan tijdens SAIL Amsterdam 2025

• August 26, 2025
  • 50 reacties
  • 1172 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Op 1 november 2025 bestaat de KPN Community officieel 15 jaar!
Een prachtige mijlpaal die we natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan. Afgelopen vrijdag vierden we dit samen met een groep actieve leden van de KPN Community tijdens SAIL Amsterdam 2025: en wat was het een fantastische dag!

Een feestelijk begin

We startten op het KPN-kantoor in Amsterdam Sloterdijk, waar de koffie, thee en taart al klaar stonden. Er werd volop gekletst en gelachen. Voor sommigen voelde het als een reünie, voor anderen was het de eerste ontmoeting in het echt. Hoe dan ook: het was ontzettend leuk om de gezichten te zien achter de accounts waarvan we normaal feedback, vragen en tips lezen.

Bij een jubileum hoort taart ;-)

Op naar de boot!

Daarna vertrokken we richting de boot. Dat ging niet zonder omweg: we hebben samen wat extra stappen gezet 😉, maar dat mocht de pret niet drukken.

Eenmaal aan boord van de KPN Mediaboot ‘De Louis’ bleek dit allesbehalve een gewone rondvaartboot te zijn. De boot was helemaal KPN groen, met discolampen, een DJ en een kiss-cam op enorme schermen aan de zijkant van de boot. De sfeer zat er meteen goed in!

En já, de boot was naar Louis de KPN kat genoemd, de held van onze campagnes! Hij was te zien op meerdere plekken op de buitenkant van de boot en zelfs op de lampjes aan boord. Heb jij Louis aan de voorkant van het schip al gespot?

SAIL vanaf het water

Vanaf het dek genoten we van de imposante Tall Ships, terwijl wij tussen sloepen, rondvaartboten en zelfs jetski's doorvoeren. De vrolijke sfeer aan boord, gecombineerd met het uitzicht, maakte dit echt een dag om nooit te vergeten. 

Ook voor anderen op het water waren we niet te missen: naast dat de boot zoals je kunt zien knal-KPN groen is, werd de kiss-cam voor omringende boten en schepen gebruikt 💚 Men kon de DJ horen en zichzelf misschien wel terugzien op de schermen van onze boot. Oftewel, veel gezelligheid zowel aan boord als op het water en de kade!

Rondvaartboot KPN Mooiste Contactfonds 

Samen 15 jaar KPN Community vieren

Wat deze dag zo bijzonder maakte, was vooral het gezelschap. 

Niet alleen de genodigden die erbij waren, maar iedereen die de community bezoekt draagt bij aan dit succes. Jullie: leden, meelezers, helpers en tipgevers, maken de KPN Community al (bijna) 15 jaar tot een bruisende plek vol kennis, hulp en gezelligheid. Zonder jullie zou ons platform slechts een platform zijn. 

Dankzij jullie is het een community waar we enorm trots op en dankbaar voor zijn!

Op naar de volgende 15 jaar!

Wij kijken terug op een waardevolle en gezellige dag, vol verbinding. We delen graag nog een sfeerimpressie van de dag zodat iedereen kan meegenieten. Op naar de volgende 15 jaar! 

Het belang van onze community

Bij KPN zeggen we: “De technologie van KPN stelt je in staat om te doen wat jij leuk of belangrijk vindt.”
Onze community speelt daarin een grote rol. Het is de plek waar we ideeën uitwisselen, ervaringen delen en elkaar inspireren. Dankzij jullie feedback en betrokkenheid kunnen we onze producten en diensten steeds beter maken.

Of je nu dagelijks actief bent, af en toe een bericht plaatst of alleen meeleest: jouw bijdrage is waardevol en wordt enorm gewaardeerd.

We vinden het geweldig om elkaar ook buiten het platform te ontmoeten. Daarom organiseren we vaker dit soort meet-ups – waardevolle dagen vol inspiratie en verbinding.

Terugkijken?

Wil jij ook bij een volgende meet-up zijn of heb je een leuk idee voor een bijeenkomst? Laat het weten in dit topic of stuur mij gerust een bericht.

50 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 26, 2025

Mooi verslag van een werkelijk prachtige dag. Het is bijzonder om te zien dat een groep mensen die elkaar niet of nauwelijks kennen er een gezellige dag van wisten te maken, samen met een (grote) groep moderators en de mensen van KPN webcare. Ze kwamen vanuit het hele land. Noord, oost, zuid en west maar de KPN boot was het best 😎

De dag was zo snel voorbij dat ik nog niet eens iedereen heb gesproken. Degene die ik sprak: leuk om elkaar offline te hebben gesproken in deze mooie setting. Wellicht volgt er nog eens een kans.

Het evenement SAIL was een succes en KPN met “de Louis” was daarbij een hele fijne toevoeging. Ik weet zeker dat andere boten gelachen hebben om de kiss-cam en het commentaar vanuit de boot. De geboden hapjes en drankjes maakte het een ware feestboot met een VIP uitzicht op de schepen. Gewoon omdat het kan.

Nogmaals een heel groot dankjewel KPN en in het bijzonder het team van de KPN Community natuurlijk om dit mogelijk te maken voor mij en de andere deelnemers. Ik kijk terug op een heerlijke dag!

Edit: ​@Jeroen van KPN je staat er goed op in de eerste still van het filmpje 😀

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 26, 2025

Wat een mooie dag was dit en erg tof om iedereen weer te zien en ook de mensen die ik nog niet eerder heb ontmoet. Dit is voor herhaling vatbaar! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 26, 2025

Wat een leuk gemaakt verslag 🙂. Leuk ook de foto collage 😀. De (lelijke) boot was érg leuk aangekleed 🎉. 

En weer thuis merkte ik wel een ding. Wat is mijn "drukke" straat toch eigenlijk rustig!

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 26, 2025

Nu daadwerkelijk een prachtig videoverslag (waarbij je de laatste 45 secondes wordt gepromoveerd tot zwartkijker), heb ondanks dat ik daar niet bij was nu toch van deze happening genoten, bedankt.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 26, 2025

Ik nog kijken of in de laatst 42 seconden nog wat verstopt zat in het filmpje helaaas……

zwart beeld

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 26, 2025

Een leuk verslag van de dag. Jullie hebben het goed naar de zin gehad en mooi weer. 

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • August 26, 2025

Wat een leuk evenement voor de community (en voor de medewerkers natuurlijk!) Leuk om te zien!

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 26, 2025

Was gezellig! Leuk dat ik erbij mocht zijn. Ook leuk om alle mods weer eens te zien en spreken, long time ago. Ook leuk om de smoeltjes achter de profielfoto van de forumleden te zien! 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 26, 2025

Wat leuk om te zien! Wat een belevenis! Mooi samengevat 👌

En binnenkort 15 jaar jubileum van de community en een hechte ook nog, wow! 🙏 

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Een heel leuk verslag van een mooie middag samen, bijzonder om het gezicht achter de forumnamen te ontmoeten. Dat maakt het heel bijzonder. Nogmaals hartelijk dank voor de gelegenheid dat ik mocht deelnemen. Deze community, de moderators en webcareleden laat zien dat het door en voor elkaar mogelijk is elkaar te ondersteunen en ook plezier te beleven.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 26, 2025

Super leuk!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Een heel leuk verslag van een mooie middag samen, bijzonder om het gezicht achter de forumnamen te ontmoeten. Dat maakt het heel bijzonder. Nogmaals hartelijk dank voor de gelegenheid dat ik mocht deelnemen. Deze community, de moderators en webcareleden laat zien dat het door en voor elkaar mogelijk is elkaar te ondersteunen en ook plezier te beleven.

Ik kan het niet mooier verwoorden. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Jammer dat ik er wegens mijn gezondheid er niet bij kon zijn als superuser, want ik had het graag willen meemaken, en kennis willen maken met de moderators (al ken ik ​@Shyrin van KPN al van de online kennismaking) overige superusers en leden die de community een warm hart toedragen.

Maar dankzij dit mooie verslag van ​@Shyrin van KPN kan ik nu wel duidelijk zien hoe gezellig het is geweest op het kantoor van KPN, maar ook zeker op het water, met daarbij prachtige foto’s en een filmpje.

Het zou voor mij veel te druk zijn geweest, met teveel prikkels.
Maar ik vindt het wel super fijn, dat de rest een super gezellige middag hebben gehad.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Fijn dat je zo toch een beetje kunt meegenieten ​@Michel.uit.Arnhem!

De foto's zijn super maar het filmpje maakt het echt af, vind ik. Daarmee kan je echt een beetje van de sfeer proeven 😊 Het was écht een topdag! Erg leuk om zo veel verschillende gezichten achter de gebruikers hier te zien, en de kans krijgen om even te kletsen en kennis te maken, hoewel er nooit tijd genoeg is om iedereen even te spreken. En heerlijk om de reacties te lezen! 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • August 27, 2025

Dank voor alle fijne reacties op het verslag! 😊

Nou, ​​​​​​@Dicksooo de vorige keer vroeg jij: 

maar het lijkt mij een bijzonder goed geslaagde dag, komt er nog een video verslag?

Die vraag heb ik onthouden! Dus toen een collega van Webcare aanbood om het beeldmateriaal te verzorgen èn een filmpje te maken, wist ik niet hoe snel ik JA moest zeggen 😁

Wat een prachtige terugkoppeling, dank je wel ​@marceltervoert! Juist het ontmoeten van elkaar – online én offline – maakt deze community zo bijzonder en ons werk extra leuk! We zijn blij dat jij erbij was! 

Maar ik vindt het wel super fijn, dat de rest een super gezellige middag hebben gehad.

Heel lief van jou, ​@Michel.uit.Arnhem: dank je wel! Dit is er één voor in het boekje! 

Het zou voor mij veel te druk zijn geweest, met teveel prikkels.

Snap ik heel goed. We merkten dat het voor sommigen het inderdaad wat teveel prikkels gaf. Het is voor ons belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. Daarom neem ik deze waardevolle feedback zeker mee bij de organisatie van volgende events.

Ben je er een volgende keer ook bij, ​@Anneke-Anna 😉?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • August 27, 2025

Wij moesten direct ook aan jou denken toen we de boot en de details zagen, ​@driemaster 😄:

De Louis - lampjes op de boot 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 27, 2025

Wij moesten direct ook aan jou denken toen we de boot en de details zagen, ​@driemaster 😄:

De Louis - lampjes op de boot 

Die lampjes zouden als warme broodjes over de toonbank gaan in de KPN shop 😁

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 27, 2025

Omdat ik niet aanwezig was, kan ik zo’n lampje scoren? Volgende week ben ik in de buurt van Groningen, kom ik ‘m gelijk even oppikken…😜

Superleuk verslag en ‘t geeft een leuk sfeerbeeld. Maar net als ​@Michel.uit.Arnhem vond ik het toch allemaal té om naar toe te gaan met al die drukte. Ik las dat in deze editie 2,5 miljoen mensen waren gekomen om ‘mij’ te bewonderen… 

Nogmaals ook ik vind het superfijn dat het forum is uitgegroeid naar de community zoals het nu is en dat je er met al je vragen en opmerkingen terecht kunt. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 27, 2025

Dank voor alle fijne reacties op het verslag! 😊

Ben je er een volgende keer ook bij, ​@Anneke-Anna 😉?

Klinkt goed, lijkt me erg leuk 😄

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 27, 2025

Aai hebben we gadgets gemist ik zag keycords 😍

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 27, 2025

Ik heb jullie inderdaad gemist ​@driemaster en ​@Michel.uit.Arnhem en het kan zeker voor mensen te overweldigend zijn als er zo’n mensenmassa op de been is en overal wat te horen en te zien is. Ik kan er zelf wel tegen maar zoek het normaal ook niet op. Ik vond het een wonder dat we allemaal op de boot zijn gekomen. De sfeer op de KPN boot was meer dan goed met allemaal leuke mensen die zich als gast hebben gedragen. De boot was zeker niet te vol.

De lampjes stonden op de rand van de boot en waren van Fatboy volgens mij. Haha, ik zie een hele merch line-up ontstaan met een Superwifi “Louis” special edition etc 😈

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 27, 2025

Aai hebben we gadgets gemist ik zag keycords 😍

Die waren er zodat we in de mensenmassa nog wat KPN-ers konden herkennen 😅. De paraplu’s van de KPN-ers waren geen overbodige luxe zodat we enigszins de weg naar de boot konden vinden.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 27, 2025

Fijn dat het zo'n gezellige dag was en ik gun het iedereen van harte.
Als ik al die mensen zag dan denk ik wel: Ik ben blij dat ik daar niet tussen zit, maar dat is een tick van mij.
Fijn dat jullie zo'n prettige dag hebben gehad.
En zo'n lampje wil ik ook wel scoren, maar dat zal vast niet gaan denk ik ​@driemaster 😋

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb jullie inderdaad gemist ​@driemaster en ​@Michel.uit.Arnhem en het kan zeker voor mensen te overweldigend zijn als er zo’n mensenmassa op de been is en overal wat te horen en te zien is. Ik kan er zelf wel tegen maar zoek het normaal ook niet op. Ik vond het een wonder dat we allemaal op de boot zijn gekomen. De sfeer op de KPN boot was meer dan goed met allemaal leuke mensen die zich als gast hebben gedragen. De boot was zeker niet te vol.

De muziek was erg luid op de boot, ik was erg blij met mijn oordopjes met noice cancelling. Zo kon ik gesprekken ook nog prima volgen. En volgens mij was ​@Chrizziey ook blij met zijn oordopjes.

De boot was verder hartstikke gezellig inderdaad 🙂

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 27, 2025

Dat was het enige nadeel inderdaad. Je kon op de boot zelf niet echt gezellig kletsen. Maar die oordopjes waren wel een must om je oren een beetje piepvrij te houden. Moest wel lachen dat ​@Jasper van KPN de gehele rit met zn NC oortjes in stond, maar zo mooi vond die Hollandse hits ook niet 😅.