Skip to main content

KPN Community viert 15 jarig bestaan tijdens SAIL Amsterdam 2025

• August 26, 2025
  • 50 reacties
  • 1172 keer bekeken
Toon eerste bericht

50 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 27, 2025

Ik kreeg op mijn Watch wel de waarschuwing dat ik in een luide omgeving was. Toch vond ik het zelf wel meevallen met het lawaai waar ik stond. Ik heb geen piep in de oren gehad.

Nou special voor ons vriendje ​@Jasper van KPN dan nog 1 x deze meezinger die we op het einde van de tocht hoorden 😁

Overigens weet ik dat Willeke wel eens heeft opgetreden op een kerstavond die werd georganiseerd voor eenzame ouderen door het KPN Mooiste Contact fonds. https://kpnmcf.com/nl/kpn-mooiste-contact-diners

Ook op SAIL zorgde dit fonds ervoor dat mensen waarvoor een dagje uit niet zo vanzelfsprekend is dit konden meemaken vanuit een grote en geschikte boot.

Jasper van KPN
Moderator

Nou special voor ons vriendje ​@Jasper van KPN dan nog 1 x deze meezinger die we op het einde van de tocht hoorden 😁

Gelukkig starten video's niet automatisch (en staat mijn geluid uit voor het geval dat) 🤣

En ik heb met een paar Engelstalige nummers meegezongen hoor! Zoals deze 

J-Slagter
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • August 27, 2025

Wat een leuk filmpje en foto's met plezier gemaakt. Vond het een super leuke dag.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 27, 2025

Allemaal de handjes nog even in de lucht 😂

Op een van de andere boten stond er een man in strak maatpak vrolijk mee te doen met de KPN boot.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Omdat ik niet aanwezig was, kan ik zo’n lampje scoren? Volgende week ben ik in de buurt van Groningen, kom ik ‘m gelijk even oppikken…😜

@driemaster Hihi, léuk zijn de lampjes he! Ik durf echt helemaal niks te zeggen over of daar wat mee kan of niet, we nemen de enthousiaste reacties in elk geval mee😉

Aai hebben we gadgets gemist ik zag keycords 😍

Die waren er zodat we in de mensenmassa nog wat KPN-ers konden herkennen 😅. De paraplu’s van de KPN-ers waren geen overbodige luxe zodat we enigszins de weg naar de boot konden vinden.

Inderdaad, de keycords waren voor de herkenbaarheid van de “KPN’ers” in de (grote) groep met mensen ​@MennoG78 😊

Die handjes gingen inderdaad wel in de lucht hè ​@Roy74 😁🙌🏼

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 27, 2025

Aai hebben we gadgets gemist ik zag keycords 😍

Die waren er zodat we in de mensenmassa nog wat KPN-ers konden herkennen 😅. De paraplu’s van de KPN-ers waren geen overbodige luxe zodat we enigszins de weg naar de boot konden vinden.

Inderdaad, de keycords waren voor de herkenbaarheid van de “KPN’ers” in de (grote) groep met mensen ​@MennoG78 😊

Ik heb een Keycord tik namelijk ik spaar ze al jaren me vrouw wordt er gek van ;).

Heb ze van over de hele wereld overal waar ik kom vraag ik er nog of neem ze mee van speciale dingen / bedrijven. Sport evenementen zoals Championsleague, Olympische spelen etcccc

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 27, 2025

Wat een leuke samenvatting! Het filmpje dekt wel de lading van hoe we de dag hebben beleefd. Nogmaals, supertof dat dit werd georganiseerd.

Ik las al van ​@Michel.uit.Arnhem waarom je er niet bij kon zijn, we hadden het nog even over je op de dag zelf, want ik hoopte jou ook een keer te zien. Gelukkig wonen we in dezelfde stad, dus wie weet 😉

Verder bedankt aan de organisatie voor de geslaagde dag 🙏

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2025

Ja, die luide installatie. Zeker een slechthorende DJ?

Ik heb al tinitus, dus was voornamelijk beneden. Daar was het ook wel te zien allemaal hoor.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15
Michel.uit.Arnhem schreef:

Maar ik vindt het wel super fijn, dat de rest een super gezellige middag hebben gehad.

Heel lief van jou, ​@Michel.uit.Arnhem: dank je wel! Dit is er één voor in het boekje! 

Michel.uit.Arnhem schreef:

Het zou voor mij veel te druk zijn geweest, met teveel prikkels.

Snap ik heel goed. We merkten dat het voor sommigen het inderdaad wat teveel prikkels gaf. Het is voor ons belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. Daarom neem ik deze waardevolle feedback zeker mee bij de organisatie van volgende events.

Hoi ​@Shyrin van KPN 

Mijn zin mag je inderdaad in je boekje 📖 schrijven, want het is gemeend uiteraard!

Mijn huisarts had het goed beoordeeld, om niet naar Sail 2025 ⛵ in Amsterdam te gaan.
Deze enorme drukte (2,5 miljoen mensen) en de hoeveelheid aan prikkels, zouden mij letterlijk ziek hebben gemaakt, en dat moet ik uiteraard en vanzelfsprekend voorkomen.

Ik heb een goede tip 💡voor je:

Misschien is het een leuk idee, om met de community naar het Openlucht Museum in mijn woon Arnhem te gaan??
Dat is een stuk rustiger en er zijn niet al teveel prikkels, voor mensen (zoals ik) die daar niet goed tegen kunnen.

Hier de link naar de website: Nederlands Openlucht Museum

Als slot nog een vraag, ik zou het super leuk vinden om zo’n Louis lampje (van de KPN boot) op mijn bureau te hebben staan, is het mogelijk om zo’n Louis lampje te kunnen krijgen??

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik heb jullie inderdaad gemist ​@driemaster en ​@Michel.uit.Arnhem en het kan zeker voor mensen te overweldigend zijn als er zo’n mensenmassa op de been is en overal wat te horen en te zien is. Ik kan er zelf wel tegen maar zoek het normaal ook niet op. Ik vond het een wonder dat we allemaal op de boot zijn gekomen. De sfeer op de KPN boot was meer dan goed met allemaal leuke mensen die zich als gast hebben gedragen. De boot was zeker niet te vol.

De lampjes stonden op de rand van de boot en waren van Fatboy volgens mij. Haha, ik zie een hele merch line-up ontstaan met een Superwifi “Louis” special edition etc 😈

Hoi ​@Roy74 

Ik had ook graag kennis willen maken met jouw, maar ook met de andere.
Kreeg zelfs een aardig berichtje van ​@Ik_Combineer , die mij ook graag persoonlijke wilde leren kennen op deze dag.

Maar gezien mijn gezondheid het niet toe laat, en mijn huisarts het ook afraden om ernaar toe te gaan, kon ik er dus niet bij zijn.
De enorme drukte en de hoeveelheid aan prikkels, zouden mij letterlijk ziek kunnen maken, en dat moet ik uiteraard voorkomen.

Maar er komen vast nog genoeg mogelijkheden in de nabije toekomst, waarbij ik gewoon aanwezig ben en we nader kennis met elkaar kunnen maken.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 27, 2025

Dat klinkt niet best ​@Michel.uit.Arnhem, dan is het beter om de wijze raad van een huisarts op te volgen. Drukte en prikkels voldoende zoals je her en der ziet. Een aantal mensen had ik ook nog nooit gezien en dat is erg leuk. Blijken allemaal ook offline hele leuke mensen te zijn.

Wellicht komt er nog eens een gelegenheid!

edit: het openluchtmuseum is met name in de wintermaanden echt heel leuk. Er staat ook een oude PTT telefooncel en volgens mij ook een oude postauto. Overigens een prachtige plek voor een museum.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Beste mensen. Nu, ruim een week na het super mooie festijn op Sloterdijk én het IJ te Amsterdam, ben ik de gelegenheid om mij hier ook even te melden. Eerder belemmerden mijn vrijwilligerswerk, familieaangelegenheden in het oosten des lands, de crematie van een lid van ons mannenkoor en een aantal andere verplichtingen mij om hier eerder te reageren. Heb zojuist alle foto’s, filmpjes en teksten nog eens bekeken en doorgelezen en ben gelukkig in staat om mijn geheugen te activeren om vervolgens vast te stellen: “Hier was ik bij!”

Een prachtige dag, fijne mensen en prima omstandigheden, wat wil een mens nog meer! Van extra prikkels vanwege de drukte heb ik gelukkig (nog) een last en het geluid op de boot viel in mijn beleving en voor mijn oren wel mee. Van Tinnitus heb ik sinds mijn werkzame leven in oa. machinekamers toch al last en een kleine verhoging van de ‘piep’ is inmiddels weer tot voor mij normale proporties afgezakt. Nogmaals dank aan iedereen, zowel de organisatie als alle deelnemers.     

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Ik heb dit echt prachtige topic met alle reacties zitten lezen. Van bijvoorbeeld ​@PeterG en ​@Michel.uit.Arnhem begrijp ik zeker wat gehoor en een teveel aan prikkels betekenen. Ik gebruik dan bij veel mensen/geluiden opmaat gemaakte Pluggerz oordopjes anders is er geen kans dat ik een drukte aan kan. Zelfs een kleine groep in een kleine ruimte of weerkaatsing van geluiden doen al pijn. Voor mij zou het ook erg zwaar zijn de grote groep en mensenmassa. 

Maar zo te lezen een geslaagde, leuke dag. Ik dacht geen regen maar denk dat ik me (misschien, paraplu's) vergis. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 2, 2025

Ik heb dit echt prachtige topic met alle reacties zitten lezen. Van bijvoorbeeld ​@PeterG en ​@Michel.uit.Arnhem begrijp ik zeker wat gehoor en een teveel aan prikkels betekenen. Ik gebruik dan bij veel mensen/geluiden opmaat gemaakte Pluggerz oordopjes anders is er geen kans dat ik een drukte aan kan. Zelfs een kleine groep in een kleine ruimte of weerkaatsing van geluiden doen al pijn. Voor mij zou het ook erg zwaar zijn de grote groep en mensenmassa. 

Maar zo te lezen een geslaagde, leuke dag. Ik dacht geen regen maar denk dat ik me (misschien, paraplu's) vergis. 

Dit was zeker een geslaagde dag. Het geluid viel mee. Mijn horloge gaf een kort moment aan dat het geluid de grens over ging. Maar feit is dat er mensen gevoelig zijn voor veel prikkels. Maar ja, ook KPN kon deze megadrukte niet weg managen 😅

We hadden een droge dag maar wel met bewolking. Dat was niet eens zo erg.

De paraplu’s waren derhalve niet voor de regen maar vooral om de groep de weg naar de boot te wijzen. Door de massa en afsluitingen hebben we de route twee keer moeten doen voordat “de Louis” in zicht kwam. Het was een wonder op zich dat de groep niet verloren was in de massa.

Het resultaat was een dag met alleen maar lachende gezichten.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • September 2, 2025

En ik heb met een paar Engelstalige nummers meegezongen hoor! 

Geloof me, ik heb er naast gestaan en het was maar goed dat ik mijn oordopjes in had 😉.

• September 2, 2025

Ik heb altijd mijn op maat gemaakt oordopjes bij mij  voor als ik onverhoopt in dit soort gedoe terecht kom.
Maar gelukkig was ik er niet bij.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 2, 2025

Totaal off-topic hier, daar doe ik graag aan mee. Otoplastieken heten ze, die op maat gemaakte oorbescherming. Persoonlijk heb ik ze ook en slijt ik er gemiddeld een setje per twee jaar doorheen. Je hebt ze voor het slapen, motor rijden, muziek, zwemmen, met portofoon aansluiting en veel meer. Ik kan iedereen audinc aanraden. (Nee heb geen aandelen)

In het verleden ook bij Klinktgoed otoplastieken laten aanmeten maar vindt de service een stuk minder.

Gebruik ze zelf omdat ik erg veel op festivals met portofoons werk en dan is het cruciaal om elkaar te kunnen horen ondanks je voor een geluidsinstallatie staat. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 2, 2025

Totaal off-topic hier, daar doe ik graag aan mee. Otoplastieken heten ze, die op maat gemaakte oorbescherming. Persoonlijk heb ik ze ook en slijt ik er gemiddeld een setje per twee jaar doorheen. Je hebt ze voor het slapen, motor rijden, muziek, zwemmen, met portofoon aansluiting en veel meer. Ik kan iedereen audinc aanraden. (Nee heb geen aandelen)

In het verleden ook bij Klinktgoed otoplastieken laten aanmeten maar vindt de service een stuk minder.

Gebruik ze zelf omdat ik erg veel op festivals met portofoons werk en dan is het cruciaal om elkaar te kunnen horen ondanks je voor een geluidsinstallatie staat. 

Wellicht of-topic maar ik ben toch wel blij met deze reactie want ik leer er van. Ik heb zelf niet veel last van geluid of teveel prikkels maar ik zwem graag en ik heb dan helaas wel vaak last van mijn oren. Met een beetje pech heb ik erna een week last. Een beetje zoeken met de term otoplasieken leert mij dat hier goede oplossingen voor zijn. Ook dat is de KPN Community 😀

@KeesYagi je schreef “gelukkig was ik er niet bij” maar het was echt heel mooi. Tegen megadrukte beschermen ook otoplastieken niet en ik kan zelf ook niet zo goed tegen drukte. Ik snap mensen met overprikkeling dus wel.  Gelukkig zei ​@Berrie_Kaas vooraf op het centraal station dat hij wel op me zou passen toen ik opmerkte dat het wel heel druk was. Ook dat is de KPN Community 😀

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 2, 2025

Geloof me, ik heb er naast gestaan en het was maar goed dat ik mijn oordopjes in had 😉.

Vooraf op kantoor zei hij dat hij fan was van het Nederlandse levenslied. Hij genoot zichtbaar van Samen Zijn van ons aller Willeke 😁😶

• September 2, 2025

@KeesYagi je schreef “gelukkig was ik er niet bij” maar het was echt heel mooi.

Ja, dat geloof ik graag, ik doelde natuurlijk op die (onnodige) herrie.
Een stukje muziek vind ik prima maar als ik mezelf niet meer kan horen denken dan ben ik weg, maar op een boot gaat dat niet zo eenvoudig.
En WAAROM dat allemaal zo hard moet, is er iemand die dat leuk vind ?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Het is ook bekend van radio dj’s dat ze vaak gehoorschade opgelopen hebben, o.a. Ferry Maat. Sorry, even off topic. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 2, 2025

@KeesYagi je schreef “gelukkig was ik er niet bij” maar het was echt heel mooi.

Ja, dat geloof ik graag, ik doelde natuurlijk op die (onnodige) herrie.
Een stukje muziek vind ik prima maar als ik mezelf niet meer kan horen denken dan ben ik weg, maar op een boot gaat dat niet zo eenvoudig.
En WAAROM dat allemaal zo hard moet, is er iemand die dat leuk vind ?

Ik ben het wel met je eens hoor. En gelukkig is er ook wel aandacht voor. Discotheken in de jaren 90 waren ook funest voor het gehoor. Het is tegenwoordig in ieder geval bespreekbaar. De interactie met de overige boten op het water was overigens wel erg leuk en ja, dan moest soms met meer volume. Het was ook geen varende disco want tussendoor was er echt wel een mogelijkheid om wat te praten. Ik zag deze week in de gezondheidsapp dat er rond 17:00 uur een kort moment is geweest dat we de 97dB hebben aangetikt. We zijn niet mishandeld door KPN maar dat het volume soms wel wat naar beneden mag dat is helemaal waar.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 4, 2025

Ziet er heel erg leuk en gezellig uit.

Tot over 15 jaar (hoewel de vraag is of ik dat haal natuurlijk, dan ben ik 86. Wie weet)

KPN community van harte gefeliciteerd met het 15 jarige bestaan.

Dan zit ik er bijna vanaf het begin bij. (half 2011 kregen wij glasvezel en toen heb ik mij op het forum aangemeld)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 4, 2025

Vooraf op kantoor zei hij dat hij fan was van het Nederlandse levenslied. Hij genoot zichtbaar van Samen Zijn van ons aller Willeke 😁😶

Ik hou vooral van Hard Rock muziek.

Hopelijk draaide ze dat ook.😉

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 14, 2025

Wat een onwijs leuk verslag, kan ik toch een beetje meegenieten ♥️

ook hier is gezondheid een dingetje waardoor ik lange tijd niet actief was en ook dit leuks moest missen.

En die lampjes ik ben verliefd 😻 

Ook hier zal zo’n lampje erg goed passen!