Skip to main content

Hij komt er weer aan, de lijst der lijsten!!

De top 2000 op NPO Radio 2!

De uitzending van de Top 2000 begint op 24 december om 23.00 uur met een vernieuwde openingsshow.
Wederom in handen van Bart Arens, nu vanuit de Stadsschouwburg in Haarlem en daar is ook publiek bij aanwezig.
De Openingsshow Top 2000 (AVROTROS) is een eerbetoon aan grote helden uit de muziekgeschiedenis en Bart werkt daarbij samen met een aantal artiesten van eigen bodem, zoals HAEVN, Danny Vera, KANE, Davina Michelle, Paskal Jakobsen en DJ TLM.
De show, die een uur duurt, is te zien op vanaf 23.00 uur op NPO 3 en ook te volgen via NPO Radio 2. Aansluitend start om 00.00 uur de uitzending van de lijst.
Vanaf de start kun je ook 24 uur per dag kijk via NPO 1 EXTRA, bij KPN op kanaal 81 (Basispakket).

Presentatieschema van de NPO Radio 2 Top 2000 van 2024:

00.00 – 02.00 uur Desiree van der Heiden
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens 
04.00 – 06.00 uur Jasper de Vries
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens 
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt 
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering 
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild 
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili 
22.00 – 00.00 uur Jeroen van Inkel

Ga je ook weer kijken en/of luisteren naar de Top 2000 - Editie 2024?
Heb je toevallig gestemd, en wat is dan jouw favoriete nummer, wat sowieso thuis hoort in de lijst der lijsten? en wat je uit volle borst kunt meezingen.
​​​​​​​Of een mooie balled, wat je weer doet terug denken aan die gebeurtenis uit het verleden of je eerste liefde.

Volgens mij mag je maar een bepaalde tijd er in staan. Wellicht gaan mensen dan nogmaals in de rij staan? 

Hoi ​@PeterG 

Je kon uit diverse tijdsloten kiezen, waardoor mensen meerdere kaarten hebben besteld voor verschillende tijden, bijvoorbeeld omdat dan hun favoriete nummers voorbij komen.
Voor elk tijdslot moet je dan wel betalen, maar daar hebben veel mensen het wel voor over.

Dus vandaar dat je dezelfde personen ook vaker in beeld ziet, op verschillende tijden.
Net zoals de vaste bezoeker met het kale hoofd en bril op, en zijn aparte wijze van dansen, die spaart er volgens mij het hele jaar voor, om daar in december kaarten voor te kopen.

Ieder zijn hobby, zeg ik altijd maar!

Net zoals de vaste bezoeker met het kale hoofd en bril op, en zijn aparte wijze van dansen, die spaart er volgens mij het hele jaar voor, om daar in december kaarten voor te kopen.

Precies DIE bedoel ik ​@Michel.uit.Arnhem 

Hoi ​@PeterG 

We hebben het inderdaad over dezelfde persoon (man), die regelmatig opduikt tijdens de uitzending.
Dit doet deze man al enkele jaren, dus voor de DJ’s is het inmiddels een bekend gezicht.
Waarschijnlijk woont hij in Hilversum of in een dorp in de directe omgeving, aangezien je hem op verschillende tijden ziet, en dan is fietsen de beste manier om er te komen of de auto natuurlijk.

Ik weet nu al zeker, dat we hem tijdens de Top 2000 - editie 2025 weer gaan zien.

Volgens mij mag je maar een bepaalde tijd er in staan. Wellicht gaan mensen dan nogmaals in de rij staan? 

Ik kocht tickets voor drie tijdsloten op rij. Tenslotte wonen we niet bepaald in de buurt. En dan zou 45 minuten wat kort zijn. De laatste keer kreeg ik maar twee stickers mee en moesten we vanuit het café terug naar de ingang om de derde sticker op te halen. 

Het zal jullie niet verbazen dat in week 52 qua luistercijfers, NPO Radio 2, op nummer 1 staat, zie

https://nmodata.nl/audio/luistercijfers-week-data

WOW 😮 Zo hoog heeft NPO Radio 2 nog nooit gescoord in de wekelijkse metingen.

Een luisterdichtheid van 36,6 % is echt abnormaal hoog, en nog niet eerder gebeurd.
Je kunt inderdaad wel stellen dat er verleden week tot ✨ Oud & Nieuw ✨ alleen maar naar NPO Radio 2 is geluisterd, en de rest van de luisteraars verdeeld werden over de overige radiozenders.

Een mooie score voor de 25e Editie van de Top 2000.
Ben ergens ook wel benieuwd hoeveel er gekeken is via NPO 1 Extra, die de NPO Radio 2 Top 2000 24 uur per dag en 7 dagen non-stop hebben uitgezonden.

De Top 3 van radiozenders, van de afgelopen week!!

Station Week 52
2024
Week 51
2024
  Week 52
2023

01. NPO Radio 2 36.6 % 10.4 % 26.2 41.1 % pijl_rood.gif4.5
02. Sky Radio 10.3 % 10.5 % pijl_rood.gif0.2 9.3 % 1
03. Radio 10 8.7 % 16.6 % pijl_rood.gif7.9 5.4 % 3.3

Reageer