Skip to main content
Sticky

Sneeuw: meer thuiswerkers en monteurs door weer en wind!

• January 13, 2026
  • 79 reacties
  • 670 keer bekeken
Toon eerste bericht

79 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 19, 2026

Nu ben jij aan de beurt, ​@Roy74 ❄🎿😉

Voor het zuiden en midden van Nederland geldt code geel vanwege mogelijke gladheid door sneeuwval, meldt het KNMI. Er kan een laag sneeuw ontstaan van 1 tot 3 centimeter en lokaal tot 5 centimeter.

Code geel in groot deel van het land vanwege gladheid door sneeuw

Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Wel veel regen en temperaturen ruim boven nul.

Het is eerder glad door restanten van carnaval. Altijd heel smerig overal.

Dus geen schaatsen maar wel nog steeds een verlangen naar beter weer 😕

Jasper van KPN
Moderator

De carnaval resten kunnen het ook glad maken denk ik ja! Dat bestaat hier helemaal niet, het is dat mijn neef in het zuiden woont en er wat filmpjes over had geplaatst dat ik het meekreeg. Anders had ik er helemaal niets van meegekregen 😂

En ondanks dat de code geel nu daar is, is het hier alsnog kouder dus. 0 graden op dit moment.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 19, 2026

Het heeft hier ook 'gesneeuwd'. Maar dan alleen met strooizout. Zonde. Geen vorst, geen neerslag. Was niet nodig geweest. Troep voor de natuur. Daar moeten we ook rekening mee houden. De mens is de grootste vernietiger van het milieu. En we zijn daarvan afhankelijk voor het bestaan. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 19, 2026

Het heeft hier ook 'gesneeuwd'. Maar dan alleen met strooizout. Zonde. Geen vorst, geen neerslag. Was niet nodig geweest. Troep voor de natuur. Daar moeten we ook rekening mee houden. De mens is de grootste vernietiger van het milieu. En we zijn daarvan afhankelijk voor het bestaan. 

Eens. Het valt me op dat er deze winter in het zuiden snel en ook onnodig veel zout ligt. Bij iedere code geel zeg maar.  Dat ze in het Noorden strooien is begrijpelijk.

Eerder zag je altijd heel vroeg in de ochtend pas strooiwagens op pad gaan.

En dan te bedenken dat zout gebruiken als onkruidverdelger als een milieudelict wordt gezien. Dan is Rijkswaterstaat een heel groot delict 😬