Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

  • 3 July 2024
  • 165 reacties
  • 2746 keer bekeken
Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

Onze werkzaamheden zijn nog niet volledig afgerond, op de achtergrond zijn wij nog druk bezig!

We willen dit topic graag gebruiken voor verbeteringen en wensen die jullie graag op de KPN Community zien en voor het melden van bugs (en bugfixes).

 

We verrichten werkzaamheden aan de KPN Community. Hierdoor kan het zijn dat dingen er anders uitzien of anders werken dan je verwacht. Of dat sommige dingen het (even) niet doen.

 

Loop je tegen een probleem of foutmelding aan? Probeer het dan na een paar minuten nog eens. Zie of merk je gekke dingen die ook na een paar minuten er nog zijn? Laat het ons hier weten, dan kijken we ernaar. 

De (200) reacties op dit topic zijn niet zichtbaar.

Even voor de zekerheid: wel als je alles achter het vraagteken in de URL weghaalt (de querystring). Maar allerlei verwijzingen in e-mails en elders gebruiken die querystring wel.

(Ik vind de URLs van de forumsoftware ook nog eens erg lelijk trouwens. 🤓)


De (200) reacties op dit topic zijn niet zichtbaar.

Even voor de zekerheid: wel als je alles achter het vraagteken in de URL weghaalt (de query string). Maar allerlei verwijzingen in e-mails en elders gebruiken die query string wel.

(Ik vind de URLs van de forumsoftware ook nog een erg lelijk trouwens. 🤓)

Top, dit werkt inderdaad wel...👍🏻

@Remco van KPN, zie deze reactie van @Arjan van B, zo werkt het wel....


@Shyrin van KPN moest net weer opnieuw inloggen 


Als er een nieuw topic is gemaakt (bijv. in “De Huiskamer”) dan krijg ik een email dat er eenn nieuw topic is gemaakt. Is het mogelijk om de grootte van alle emails van het KPN forum kleiner te maken ? Op dit moment zijn ze ca. 29 Kb groot.

Ik heb gemerkt dat het hele KPN forum een nieuwe URL heeft gekregen ( https://community.kpn.com/...................... ).


@WMG-N  We zijn inderdaad bezig met een rebranding en daar komt ook een nieuwe naam en URL bij kijken. Ik verwacht niet dat de e-mails op korte termijn kleiner gemaakt kunnen worden.


Als er een nieuw topic is gemaakt (bijv. in “De Huiskamer”) dan krijg ik een email dat er eenn nieuw topic is gemaakt. Is het mogelijk om de grootte van alle emails van het KPN forum kleiner te maken ? Op dit moment zijn ze ca. 29 Kb groot.

Ik heb gemerkt dat het hele KPN forum een nieuwe URL heeft gekregen ( https://community.kpn.com/...................... ).

KPN forum? Je bedoeld zeker kpn community 😅


Ik_Combineer schreef:

KPN forum? Je bedoeld zeker kpn community 😅

Nee @Ik_Combineer, je kunt het platform geen community noemen. Een community bestaat uit mensen niet uit dingen, techniek of internet pagina's. Een community kan dan ook geen URL hebben, het is een URL naar het platform waarop leden van de community actief zijn. Noem het het KPN platform of KPN forum maar niet KPN community.

Ik ben ook absoluut niet blij met de naamswijziging van forum naar community. Er zal wel weer een wetenschappelijke studie aan te grondslag liggen maar persoonlijk vind ik het echt pure onzin. Ziggo en Odido waren eerder al overgestapt op een "community" en alleen dat zou voor mij al een reden zijn om het als KPN juist niet te doen. Maar goed, KPN heeft zo besloten en wij hebben het er maar mee te doen.


Ik kreeg nog eens een email, nu met dat Iemand mij heeft genoemd. Ook hier kan bij mij verwarring ontstaan als meerdere personen mij noemen en ik niet snel genoeg kijk, mogelijk mis ik er dan nog eentje en soms sla ik juist aan als ik van iemand een bericht verwacht als reactie op mij en zal ik daardoor mogelijk eerder geneigd zijn om even een kijkje te nemen en erop reageren waar nodig.

Maar ik denk dat jullie nu een stukje privacy erin bouwen en geen namen meer noemen in de mails, mogelijk dat dat er nu achter zit.


Maar ik denk dat jullie nu een stukje privacy erin bouwen en geen namen meer noemen in de mails, mogelijk dat dat er nu achter zit.

Dat vind ik dan wel een slecht stukje privacy want na het klikken op die link is het toch ook bekend wie de reactie geplaatst heeft. Het is gewoon een achteruitgang in functionaliteit dat de reageerder en het topic waarin gereageerd is niet meer bij naam genoemd worden. Voor mensen die actief zijn op dit forum is het zelfs een aderlating want op sommige topics en mensen wil je nu eenmaal wat sneller reageren dan op andere en dat kan je nu vooraf niet meer zien.


‘Community’ vind ik, zeker met het huidige politieke klimaat, beter klinken dan ‘forum’, die toch wat associaties teweeg kán brengen! Overigens de concurrentie hebben ook hun helppagina’s voorzien van een ‘community’, behalve de Zeeuwse. Een ex collega, die in Zeeland woont, werd gekscherend ‘reserve Belg’ genoemd, dus apart zijn ze daar wel. 



Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik de bug dat je klikt op de link en dan de melding krijgt dat er geen reacties zijn, een tijdje niet meer gezien heb. 
 

Ik heb hem ook al een tijdje niet gezien, maar die fout trad volgens mij alleen op als het totaal aantal reacties precies een veelvoud van 25 was (het aantal reacties per pagina).

Alweer 2x gehad. Vandaag en gisteren. Toevallig beide net een veelvoud van 25.…

Gedoe om reactie alsnog te lezen, maar heb inmiddels het trucje te pakken. Al is het met product updates sowieso lastig. Zeker nu er geen naam in de mail staat. Nou kan ik niet zoeken in pagina met de forumnaam uit de mail doen.

Maar het zou nog beter zijn als je gewoon bij die reactie komt vanuit de mail. Zoals bij de andere rubrieken. 


Als er een nieuw topic is gemaakt (bijv. in “De Huiskamer”) dan krijg ik een email dat er eenn nieuw topic is gemaakt. Is het mogelijk om de grootte van alle emails van het KPN forum kleiner te maken ? Op dit moment zijn ze ca. 29 Kb groot.

Ik beloof niks, maar ik check of dit een optie is, @WMG-N.

@MR_CHIP ik zal navraag doen, want meerdere schijnen hier last van te hebben.
 

Maar ik denk dat jullie nu een stukje privacy erin bouwen en geen namen meer noemen in de mails, mogelijk dat dat er nu achter zit.

Bedankt voor je feedback, @MandersOnline.
Er is helaas een koppeling weggevallen, die proberen we weer te herstellen zodat het weer in de notificaties zichtbaar is wie er in welk een topic gereageerd heeft. Hopelijk is het snel opgelost, ik mis het namelijk ook 😅.


‘Community’ vind ik, zeker met het huidige politieke klimaat, beter klinken dan ‘forum’, die toch wat associaties teweeg kán brengen!

Terwijl ik juist een nare smaak in mijn mond krijg van de term “community”. Twee woorden komen dan bij mij naar boven en dat zijn de woorden “communie” en “sekte” (de overtreffende trap van community).

Dat zijn beide woorden waarbij macht een hele grote rol speelt en dat maakt mij zeer terughoudend.


@wjb KPN is inderdaad een sekte. Ik erger er mij GROEN aan 😂


‘Community’ vind ik, zeker met het huidige politieke klimaat, beter klinken dan ‘forum’, die toch wat associaties teweeg kán brengen!

Terwijl ik juist een nare smaak in mijn mond krijg van de term “community”. Twee woorden komen dan bij mij naar boven en dat zijn de woorden “communie” en “secte” (de overtreffende trap van community).

Dat zijn beide woorden waarbij macht een hele grote rol speelt en dat maakt mij zeer terughoudend.

De afzender van de mail is al een poosje KPN community, ik heb kunnen terug gaan naar begin januari 2023. Dus mogelijk is het al langer, maar meer e-mails heb ik zo niet meer in de vuilnisbak staan.

Dus op zich ook wel te begrijpen dat ze de url naar community hebben aangepast, het e-mailadres is nog wel gewoon met forum.


 Als je e-mail krijgt dan staat er niet meer bij om welke topic het gaat: 

Wordt dat nog “hersteld”?
 

 

 


‘Community’ vind ik, zeker met het huidige politieke klimaat, beter klinken dan ‘forum’, die toch wat associaties teweeg kán brengen!

Terwijl ik juist een nare smaak in mijn mond krijg van de term “community”. Twee woorden komen dan bij mij naar boven en dat zijn de woorden “communie” en “sekte” (de overtreffende trap van community).

Dat zijn beide woorden waarbij macht een hele grote rol speelt en dat maakt mij zeer terughoudend.

Als de 'y’ vervang door een 's’ en een plek naar voren schuif, wordt de ergste nachtmerrie voor vele mensen waar.


@Dennis Schreve 

Maar ik denk dat jullie nu een stukje privacy erin bouwen en geen namen meer noemen in de mails, mogelijk dat dat er nu achter zit.

Bedankt voor je feedback, @MandersOnline.
Er is helaas een koppeling weggevallen, die proberen we weer te herstellen zodat het weer in de notificaties zichtbaar is wie er in welk een topic gereageerd heeft. Hopelijk is het snel opgelost, ik mis het namelijk ook 😅.

☝🏻 Zijn we mee bezig!


Ik_Combineer schreef:

KPN forum? Je bedoeld zeker kpn community 😅

Nee @Ik_Combineer, je kunt het platform geen community noemen. Een community bestaat uit mensen niet uit dingen, techniek of internet pagina's. Een community kan dan ook geen URL hebben, het is een URL naar het platform waarop leden van de community actief zijn. Noem het het KPN platform of KPN forum maar niet KPN community.

Ik ben ook absoluut niet blij met de naamswijziging van forum naar community. Er zal wel weer een wetenschappelijke studie aan te grondslag liggen maar persoonlijk vind ik het echt pure onzin. Ziggo en Odido waren eerder al overgestapt op een "community" en alleen dat zou voor mij al een reden zijn om het als KPN juist niet te doen. Maar goed, KPN heeft zo besloten en wij hebben het er maar mee te doen.

Die trend is een aantal jaren geleden ingezet. Ik verbaas me er ook wel eens over waar ergens zoiets bedacht wordt en hoe dat dan kennelijk door de hele samenleving wordt overgenomen als de nieuwe waarheid. Op het werk zeg ik dan altijd dat anderen ook werk nodig hebben om te overleven 😅


‘Community’ vind ik, zeker met het huidige politieke klimaat, beter klinken dan ‘forum’, die toch wat associaties teweeg kán brengen! Overigens de concurrentie hebben ook hun helppagina’s voorzien van een ‘community’, behalve de Zeeuwse. Een ex collega, die in Zeeland woont, werd gekscherend ‘reserve Belg’ genoemd, dus apart zijn ze daar wel. 

Dat valt nog mee. De Limburgse community wordt vaak “reserve Belg woonachtig in Duitsland” genoemd 😅

Wat mij stoort in deze tijd dat alles kennelijk associaties moet oproepen. Daar is veel te veel aandacht voor. Er is te weinig nuance en veroorzaakt vooral tweedeling.


Ik vraag me overigens af wat de aanleiding is voor de software wijzigingen. Nieuwe versie van dezelfde software?

En zonder heel kritisch te zijn vraag ik me af of een nieuwe release vooraf ook getest wordt op een teststraat?

Sommige items die in dit topic zijn genoemd zouden in een testfase toch naar boven zijn gekomen?


Bij mij werken de linkjes in de e-mail niet meer op mijn IPhone. 


Bij mij werken de linkjes in de e-mail niet meer op mijn IPhone. 

Wat gebeurt er dan als je op een link klikt?


Ik vraag me overigens af wat de aanleiding is voor de software wijzigingen. Nieuwe versie van dezelfde software?

 

Nee, geen nieuwe versie van dezelfde software. 
We hebben een aantal jaren niet heel veel aan het platform gedaan: niet qua look en feel, nieuwe functies of verbeteringen etc. Daar is nu meer tijd, ruimte en aandacht voor en een eerste stap is de keuze om de naam om te dopen van KPN Forum naar KPN Community. 
 

 

En zonder heel kritisch te zijn vraag ik me af of een nieuwe release vooraf ook getest wordt op een teststraat?

Sommige items die in dit topic zijn genoemd zouden in een testfase toch naar boven zijn gekomen?

Tot op zekere hoogte kan dat en is dat ook gedaan. 


Onze werkzaamheden zijn nog niet volledig afgerond, op de achtergrond zijn wij nog druk bezig!

Ik trek dit topic breder: we willen dit topic graag gebruiken voor verbeteringen en wensen die jullie graag op de KPN Community zien en voor het melden van bugs (en bugfixes).


Reageer