Skip to main content
Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

• February 13, 2023
  • 709 reacties
  • 9239 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!
Toon eerste bericht

709 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

Haha ​@Shyrin van KPN , ik moest ook al aan die boot denken😛

PS. je bent wel laat aan het werk zeg😁

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 7, 2025

Leen59
Wijsgeer
  • November 7, 2025

Dan moet je er over een uur of 2 nog bij zijn 😁

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

Het is al nacht hoor 😉 Is zelfs een speciale website voor, altijd handig😅: 

https://ishet.al/nacht?

Leen59
Wijsgeer
  • November 7, 2025

Ach, het is weekend, en Shyrin lijkt me wijs genoeg toch?

Leen59
Wijsgeer
  • November 7, 2025

Dan heb ik nog even 😂

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

Mooi, dan kan ​@fixnix aan de gang om deelnemers te vinden.

😆🤣

Mag ik een volgende vraag stellen?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 8, 2025

Mag ik een volgende vraag stellen?

Dat mag ​@fixnix, maar zou je dan ook eerst nog de vorige vraag willen beantwoorden? Die hangt nog ergens in het luchtledige! (mijn slechte poging tot een helicopter grap 🤷‍♀️)
De vraag die wacht op een antwoord: 

Nieuwe vraag:

Als je je huidige functie niet zou hebben, welke baan zou je dan willen hebben?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

Hoofd van het R&E en testteam van KPN.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Interessante baankeuze! 

Dan mag je nu dus ook een nieuwe vraag stellen ​@fixnix 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Je bent onzichtbaar en hebt het vermogen om door kieren en gaten te kruipen. 

Wie ga je het eerste vereren met een bezoek. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 21, 2025

Dat is een leuke vraag!

Ik zou als eerste een bezoek brengen aan degene die ik bewonder en liefheb, gewoon om een klein gebaar van aandacht te geven zonder dat ze het verwachten. En stiekem eens meekijken naar hun reactie 🤗

Volgende vraag!
De winkels en reclames op TV zijn ons er al maanden op aan het voorbereiden… Sinterklaas én kerst! 
Ik geniet van alle soorten pepernoten en kikkers & muizen, maar vier toch het allerliefste kerst.

Aan jou nu de vraag: wat vind jij het leukste om te vieren (en waarom), ondanks dat we er al vroeg mee worden geconfronteerd?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 21, 2025

Wat een leuke vraag!

Ik vind Sinterklaas leuk, maar Kerst is leuker. Het gaat me niet zozeer om het eten, shoppen (wat ik met de Kerst nooit doe), maar meer om de bedoeling van Kerst, omdat ik Kerst niet zomaar een feest vind, maar HET feest. Ik denk dan aan Hem, en zijn poging een stukje vrede op aarde te brengen..

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 21, 2025

Wat mooi verwoord, fixxie ​@fixnix! ✨
Ik herken dat Kerst voor veel mensen meer is dan cadeaus en gezelligheid; het heeft echt een diepere betekenis.

Antwoorden is ook een vervolgvraag stellen: ik help je: 
Wat betekent voor jou ‘een stukje vrede op aarde brengen’ in de praktijk?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 21, 2025

Ik zal met handen en tanden verzetten tegen een gevechtsmissie buiten landsgrenzen, dus niet in Oekraïne, Polen, Afghanistan of waar dan ook. We weten al te goed, wat propaganda en leugen mensen kunnen heel makkelijk misleiden en juist oorlogen veroorzaken. Het bekendste voorbeeld is "Seit 5:45 Uhr wird jetzt zurückgeschossen!” van Hitler.

Volgende vraag: Heb je al iets gekocht of zal kopen wegen Black Fridays?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 21, 2025

@Shyrin van KPN 

Zorgen voor een ander. Aandacht geven en een luisterend oor zijn. Een ander helpen die dat nodig heeft. 

Hoe deed ik dat in de praktijk? Door bv 50 tassen met gesponsorde spulletjes te brengen bij mensen die dit erg goed konden gebruiken in de hoop dat kleine beetje licht te geven, of een oud vrouwtje de boodschappen te betalen, omdat ik zie, dat ze niets heeft. Door een zwerver een Mc -kan’t schelen welke burger- te geven. Het zijn maar kleine dingen, maar kan bij een ander net een beetje levensgeluk geven. 

En ik weet ik kan de wereld niet in mijn eentje redden, maar als de wereld in scherven ligt, laat mij dan degene zijn die de wereld een klein beetje kan lijmen. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 21, 2025

Ik zal met handen en tanden verzetten tegen een gevechtsmissie buiten landsgrenzen. We weten al te goed, wat propaganda en leugen mensen kunnen heel makkelijk misleiden en juist oorlogen veroorzaken. Het bekendste voorbeeld is "Seit 5:45 Uhr wird jetzt zurückgeschossen!” van Hitler.

Ik deel ten zeerste je mening, maar de tendens is anders. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 27, 2025

Nee! Ik word ook niet zo blij van de vele nieuwsbrieven die ik krijg over Black Friday!

Ik sta morgen wel in één van onze winkels: om mee te helpen! Ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn: om in de winkel te staan en of het ook druk zal zijn…? 

Volgende vraag!
Ik las van de week het volgende artikel: Italiaanse winkel biedt per ongeluk iPads aan voor 15 euro en vraagt ze terug.

Stel: jij bent één van deze klanten geweest en je hebt een iPad voor 15 euro gekocht! Een x aantal dagen later vraagt de winkel of je ’m wilt terugbrengen.

Ben jij dan:
A) de persoon die het netjes terugbrengt?

of
B) iemand die zegt: ‘Black Friday is Black Friday, succes ermee’?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 27, 2025

Ik heb wel eens een game pc op Amazon gekocht voor een euro. Foutief geprijst.
Uiteraard nooit gekregen, en een mail gehad dat ze een fout hadden gemaakt. Maar als ik hem wel had ontvangen dan hadden ze hem mooi niet terug gekregen. Dus zekerweten een B.

Mijn verloofde is jarig in december, dus ik heb een kado gekocht tijdens black friday.

Sinterklaas is bijna jarig maar ook de kerstman zit te popelen om te wachten. Welke van de twee is bij jou thuis het grootste feest?

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 27, 2025

Ik kies hier voor optie C) De directeur mag hem persoonlijk bij mij thuis ophalen tegen terugbetaling van die € 15,- en het aanbieden van zijn excuses, vindt hij dat teveel moeite dan heeft het bedrijf de gederfde inkomsten niet nodig en blijven we bij de oorspronkelijke deal.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 28, 2025

Ik maak wel een onderscheid tussen grote en kleine bedrijven in dit soort scenarios. Een Amazon voelt anders dan een klein familiebedrijfje voor mij persoonlijk dan :-) . 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 28, 2025

MediaMarkt Italië had iPad voor 15€ verkocht. Men kan online bestellen en in winkel ophalen. Door het in winkels uit te geven, kan MediaMarkt niet meer op menselijke fouten beroepen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 28, 2025

Sinterklaas is bijna jarig maar ook de kerstman zit te popelen om te wachten. Welke van de twee is bij jou thuis het grootste feest?

Absoluut Sinterklaas. Heb nog nooit een cadeautje gekregen of gegeven met kerst en we doen elke jaar een brunch met familie en vaak 1 avond gourmetten ofzo, groter dan dat maken we het niet. Wel erg fan van alle gezellige lampjes en versieringen die bij kerst horen!
Maar vanavond doen we met de directe familie zo'n sinterklaas dobbelspel, en volgende week nog ‘normaal’ pakjesavond met de kleine man en ik vind het allemaal nog steeds heel leuk ook al ben ik supervolwassen 😅

De nieuwe vraag

Kerstverlichting; rustige witte lampjes, of zo'n kleurrijke knipperende halve disco?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 28, 2025

De nieuwe vraag

Kerstverlichting; rustige witte lampjes, of zo'n kleurrijke knipperende halve disco?

Ja zeg, maak er effe een #0erekiet van….nee, mooie lampjes met een warme kleur. net zoals kaarslicht vroeger was.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 28, 2025

De nieuwe vraag

Ja zeg, maak er effe een #0erekiet van….nee, mooie lampjes met een warme kleur. net zoals kaarslicht vroeger was.

Ik ben ook team warm wit 😄 Heb je ook een nieuwe vraag voor ons ​@fixnix? Het is de bedoeling van dit topic om de vorige vraag te beantwoorden en dan ook direct een nieuwe vraag te stellen, zodat iemand anders die weer kan beantwoorden😊