Skip to main content

Waar word jij nou echt blij van? :-)

Waar word jij nou echt blij van? :-)
Toon eerste bericht

697 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Stukje waardering is nooit verkeerd! 

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 14 maart 2025

Respect ​@Ik_Combineer, dit kan het verschil maken tussen leven en dood en het is zeer te waarderen dat jij jouw steentje bij wilt dragen om de kans op overleven te vergroten.

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 16 maart 2025

Twente - Feyenoord;  2-6 😍🤗😘

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 288 reacties
  • 16 maart 2025
Raspberry schreef:

Twente - Feyenoord;  2-6 😍🤗😘

Ja, dat was een mooie wedstrijd. Nu die derde plaats halen en dan komend seizoen wel de champion league halen.

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 311 reacties
  • 16 maart 2025

Waar ik vooral blij van ben geworden is dat ik mijn plotselinge doofheid links nu mag verhelpen dankzij een speciale hoortest bij een academische instantie mag ik testen van een 2-tal soorten hoortoestellen, 2 x 4 weken. . En ik hoor nu weer veel beter waar ik ook weer aan heb moeten wennen.

Deelname aan een gesprek, horen wat 2 collega's postbezorger met elkaar bespreken en dan ook nog van links de geluiden van de vogels horen. 🤗

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 16 maart 2025

Wat fijn voor je ​@Friesian 🤗

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7527 reacties
  • 16 maart 2025

Wat super dat je nu al meer kunt horen ​@Friesian! 💚 Met name de vogels nu in dit seizoen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 931 reacties
  • 17 maart 2025

Superfijn, doof zijn lijkt mij niet prettig. Je kan de vogeltjes weer horen 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 311 reacties
  • 17 maart 2025
driemaster schreef:

Superfijn, doof zijn lijkt mij niet prettig. 

Soms wel..... Soms niet. 

Als ik iets niet graag hoor ga ik op de goeje kant liggen 😉

@driemaster de eerste keer dat je erachter komt dat je suddenly deafness hebt (links) weet je niet wat je overkomt. Flarden van woorden, brokken van geluid aan de telefoon.…

En met iemand in gesprek zijn en meteen dat dat wegvalt als rechts iemand langs komt die ook in gesprek is met iemand anders. 

En dat hoortoestellen instelbaar zijn via een app, bluetooth verbinding is ook een uitkomst. 

Het 2e bezoek, de herkansing, bij een audiologisch centrum heeft de positieve stap gebracht. 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 311 reacties
  • 17 maart 2025

Jeetje, das wel een heul errug veul hetzelfde. Verzoek aan een moderator om de hehalingen te verwijderen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 931 reacties
  • 18 maart 2025

@Friesian Toevallig vanmiddag een nieuw setje oordopjes gehaald bij mijn locale Apple boer, Amac.

Ik had al de AirPods Pro, maar nu ook de AirPods Pro 2. Mooi vol geluid, iets meer bass en diepere geluidsbeleving. Maar wist je dat je deze ook kan inzetten als gehoorapparaat? Ikzelf heb een goed gehoor, maar ik kan mij best voorstellen als het wat minder wordt heb je hulp nodig. 

https://support.apple.com/nl-nl/120992

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3479 reacties
  • 18 maart 2025
driemaster schreef:

​Ik had al de AirPods Pro, maar nu ook de AirPods Pro 2. Mooi vol geluid, iets meer bass en diepere geluidsbeleving. Maar wist je dat je deze ook kan inzetten als gehoorapparaat?

Er zijn studies over problemen met gehoor als men langdurig koptelefoons met ANC gebruikt, zoals de AirPod Pro als gehoorapparaat. Bij kinderen vaker, maar ook bij volwassenen. Men kan slechter geluid lokaliseren en gesprekken verstaan. Deze ziekte is genoemd auditory processing disorder (APD) of auditieve verwerkingsproblemen (AVP). Door het filteren van bepaalde frequenties vergeet de brein sommige functies en men moet opnieuw traineren.

Are noise-cancelling headphones impairing our hearing skills? Some audiologists are beginning to worry

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 931 reacties
  • 18 maart 2025

@TDN Heb ik inderdaad ook gelezen. Het is echter niet zo dat ik de hele dag door met oortjes in loop. Mijn vrouw wil ook weleens tegen mij aan praten… 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Waar ik erg blij van wordt is dat komende zondag "La Primavera" op het programma staat. "La Primavera" betekent "De lente" en is bijnaam van de wielerkoers Milaan-San Remo. De eerste grote klassieker uit het rijtje MSR-RvV-PR-LBL en tot slot in de herfst Ronde van Lombardije. Bijna 300KM langs de Italiaanse kustlijn om te finishen op de Via Roma in San Remo. 

Het is stiekem de saaiste koers maar tegelijkertijd ook de spannendste koers van het jaar. Met eerst de Capo Berta, Capo Melo en de Capo Cervo. Daarna is het tijd voor de Cipressa en tot slot de Poggio. 

De documentaire van Wilfried de Jong beschrijft prachtig wat Milaan-San Remo voor koers is en welk gevoel daar bij hoort:

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7091 reacties
  • 20 maart 2025

Ik werd eerder vandaag héél erg blij van het eerste ijsje van de ijssalon van dit jaar! 

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 21 maart 2025
Shyrin van KPN schreef:

Ik werd eerder vandaag héél erg blij van het eerste ijsje van de ijssalon van dit jaar! 

Wauw, dat wil ik ook! 😍 Je hebt groot gelijk, lekker genieten! Straks na het werken ga ik boodschappen doen. En door jou heb ik een bak ijs op mijn boodschappenlijstje gezet. 😚

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is de invloed die de community manager op ons heeft ​@Raspberry. Ik heb gisteravond als toetje ook ijs gegeten. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3479 reacties
  • 21 maart 2025
Jeroen van KPN schreef:

Dat is de invloed die de community manager op ons heeft ​@Raspberry. Ik heb gisteravond als toetje ook ijs gegeten. 

Gelukkig is is onze sale-manager een wijze vrouw, anders krijgen we zoals jullie allemaal slechte gebit en dikke buik. Ze koop alleen water ijsjes (calorie arm) en men moet sterke gebitten hebben om in de korte pauze de keilharde ijsjes door te bijten.

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 21 maart 2025
Jeroen van KPN schreef:

Haha, bedankt voor de waarschuwing. Niet te vaak hier rondhangen dus!!! 😅

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28395 reacties
  • 21 maart 2025

Come to the Dark Side, we have Ice Cream 😄

Door Tom Carlton

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 23 maart 2025

Nog bedankt he ​@Shyrin van KPN! Dit was mijn toetje gisteravond. Maar ook voor vanavond/komende dagen. Die fles Baileys had ik nog staan. Komt nu erg goed van pas en geweldig om te combineren. 😘

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7527 reacties
  • 23 maart 2025

Lekker ​@Raspberry! 😁 Geniet ervan!