Skip to main content

Het mooie weer staat voor de deur! Oftewel, we trekken er weer massaal op uit, lekker van het weer genieten, of misschien wel naar de camping. Vraag jij je af hoe je tv kunt kijken als je niet thuis bent? We helpen je op weg!

Buitenshuis of op de camping tv kijken

Stel je gaat een paar dagen weg, of je gaat zometeen met mooi weer naar de camping. En je wilt tóch even tv kunnen kijken en je favoriete programma's zien. Dit zijn een paar manieren om niks te hoeven missen:

Kijk tv met de KPN TV+ App

Met de TV+ App kijk je gemakkelijk tv op al jouw apparaten. Kijk naar live tv, je opnames, je favoriete streamingsdiensten of kijk programma's terug. Ook als je buiten Nederland op vakantie gaat kan je 'm gebruiken, hij is namelijk binnen de hele EU te gebruiken!

Je hebt alleen een internetverbinding nodig: via wifi of mobiel internet. Let bij mobiel internet wel op het verbruik van je bundel, als je geen Unlimited abonnement hebt.

Kijken via je browser

Wil je tv kijken via je laptop, of heb je een pc voor handen? Ga dan naar https://tv.kpn.com/ en begin met kijken!

Kijken via Chromecast

Nog een paar tips van ​@PeterG in een topic over tv kijken op de camping:

Maar casten naar de chromecast wel. Mits de apparaten elkaar kunnen 'zien' in het wifi netwerk. 

Het wifi netwerk van de camping zelf zal daarvoor echter afgeschermd zijn. 

Telefoon via 4G/5G. Hotspot van je telefoon aan. Tablet en chromecast ermee verbinden. En je kunt casten vanaf de Tablet. 

! Het is wel 3 GB per uur via kpn tv.

Goed om te weten:

• De KPN TV+ app is niet hetzelfde als onze Smart TV app. De Smart TV app is een app speciaal voor je smart tv, maar deze werkt enkel thuis via je eigen internetverbinding.
  • In de KPN TV+ App wordt automatisch de best mogelijke beeldkwaliteit gekozen, op basis van je verbinding en apparaat. In de oude KPN TV app kon je de beeldkwaliteit aanpassen. Deze wens is bekend voor de vernieuwde KPN TV+ App, maar is voor nu nog niet mogelijk. 

Hou onze Product Updates in de gaten voor het laatste nieuws!

Meer weten over de TV+ app? Lees dan hier verder:

Tv kijken zonder internet met Digitenne

Heb je geen internet tot je beschikking, dan kan Digitenne een oplossing zijn. Je kunt Digitenne gebruiken met een tv-ontvanger of met een insteekkaart.

Met Digitenne heb je in elk geval 30 tv-zenders en 28 radiozenders tot je beschikking. Het gehele zenderoverzicht vind je hier.

Een paar tips van ​@Noordzee:

Op de camping in Nederland kun je dan gebruik maken van Digitenne. Dat kost 6,00 per maand als je thuis al een TV-abonnement hebt bij KPN. Heb je dat niet, dan kun je ook Digitenne-only afsluiten voor 18,00 per maand.

Je kunt Digitenne verder aanvragen via deze website: 

https://www.kpn.com/televisie/digitenne

Goed om te weten over Digitenne:

• Heb je al een KPN internet (en tv) abonnement? Dan voeg je Digitenne gemakkelijk toe via MijnKPN als extra optie en is het maandelijks opzegbaar! Bestel je een nieuw Digitenne abonnement, dit heeft een looptijd van 12 maanden.
  • Let op dat je op iedere locatie opnieuw de zenders laat inladen via ‘uitgebreid zenders zoeken’, om te zorgen dat alle zenders werken. In dit artikel lees je meer over de frequenties van zenders.
  • Een Digitenne abonnement werkt alleen in Nederland

Wist je dat? Digitenne is ook een veelgebruikte manier om tv te kijken op de boot! Toch zullen vermoedelijk steeds meer mensen overstappen op een app, zoals de TV+ App of de app van een streamingsdienst, omdat we steeds beter toegang tot internet hebben.

Loop je ergens tegen aan, of kom je er ook na het lezen van dit artikel niet uit? Maak dan een eigen topic aan. 

En jij? Kijk jij tv als je de hort op gaat, of geniet je dan liever van de rust en andere omgeving? Of heb je zelf andere goede tips? Deel ze met ons in de opmerkingen hieronder!

Hoi ​@Alexandra van KPN 

Wat een leuke topic heb je aangemaakt, met daarin een passende vraag voor de aankomende vakantie’s (🐣 Meivakantie en de 🌤️ Zomervakantie).

In mijn geval kijk ik televisie via NLZIET die je overal in Europa kunt gebruiken.
Deze app staat ook op mijn iPad Air, zodat ik ook via het 5G netwerk televisie kan kijken, en bij slecht of matig ontvangst via een beveiligde WiFi verbinding.

Ik zie mezelf niet gauw met een Digitenne TV ontvanger rondlopen, plus dat het de benodigde ruimte in beslag neemt in mijn koffer op reistas.
Ook is het dan nog maar de vraag, of ik Digitenne zomaar kan aansluiten op de televisie in mijn hotelkamer.

Nee, ik hou het gewoon simpel op NLZIET!

Ik kijk simpelweg geen tv onderweg 😁

Ben ook geen campingtype maar ik vind de uiteenzetting van de mogelijkheden leuk om te lezen. Begrijp ik het nou goed dat je gedurende de zomer digitenne kan nemen met maandelijkse opzegging, mits je een internet en tv abonnement hebt? 

Begrijp ik het nou goed dat je gedurende de zomer digitenne kan nemen met maandelijkse opzegging, mits je een internet en tv abonnement hebt? 

Dat klopt, en dat voor maar zes euro per maand. 

Begrijp ik het nou goed dat je gedurende de zomer digitenne kan nemen met maandelijkse opzegging, mits je een internet en tv abonnement hebt? 

Dat klopt, en dat voor maar zes euro per maand. 

Dan vind ik dat een mooie dienst voor de mensen die graag langer op een camping staan en toch tv willen kijken. Value for money en flexibel.

Ik sla op vakantie het tv kijken ook over. Ik ben meestal ook maar hooguit 12 dagen weg op vakantie, en heb m'n dagen dan al vol zitten met het bekijken en doen van allerlei dingen op de vakantiebestemming. Als er wel dingen op tv zijn die ik graag zou willen zien, dan plan ik opnames in.

Fantastische tips, ook weer wat geleerd! 😀

Leuk ​@ikheetjeff! Ga je hier nog tips van proberen, of kijk je toch geen tv op vakantie?

Ik sluit me aan bij ​@Erik van KPN, als ik dan wegga op vakantie is vaak niet enorm lang, dan heb ik geen tijd (en geen zin 😁) om tv te kijken. Dat komt wel weer als ik thuis ben. Maar vooral wie op de camping staat en heerlijke ontspannen avonden heeft, kan ik me voorstellen dat 't lekker kan zijn om even naar je favoriete programma te kijken.

Als wij op vakantie zijn kijken wij nooit tv. Er is immers dan al genoeg te doen voor ons.

Wat ik wel doe: Iedere dag de krant digitaal lezen. Want dan hoef ik niet, als ik weer thuis ben, 8 of 15 kranten te lezen. 😀

Als wij op vakantie zijn kijken wij nooit tv. Er is immers dan al genoeg te doen voor ons.

Wat ik wel doe: Iedere dag de krant digitaal lezen. Want dan hoef ik niet, als ik weer thuis ben, 8 of 15 kranten te lezen. 😀

Hier kan ik mij in vinden ​@Katana321. Ik kan soms terug verlangen naar de tijd dat je op vakantie één of twee keer even naar huis belde (met een rij voor de telefooncel tot gevolg), en op de korte golf luisterde naar RNW (Radio Nederland Wereldomroep) met o.a. het korte- en belangrijkste nieuws, de ANWB noodoproepen en het weerbericht voor de vakantiegebieden. Tegenwoordig sleep je tegen wil en dank de ‘hele wereld’ met je mee terwijl je op vakantie (ik wel tenminste) slechts genoeg heb aan bv. teletekst, af en toe een appje (nu via Signal een seintje 😉) naar je dierbaren en (dat zou ik niet willen missen!) navigatie in de auto. Wij proberen op vakantie juist ‘de boel de boel’ te laten en te genieten van zaken waar je in de ‘buiten vakantieperiode’ te weinig of niet aan toe komt! Let wel, ik spreek nu voor me zelf en weet dat vele anderen dit anders ervaren. 

@Berrie_Kaas Nou, ik verlang absoluut niet naar de tijd dat ik voor een belletje naar het thuisfront buitenlandse muntjes moest verzamelen, om vervolgens tijdens het belletje die muntjes erin moest gooien en op die manier ook nog de tijd in de gaten moest houden…

Wat dat betreft vind ik de mogelijkheden van nu heerlijk. Maar tijdens de vakanties maak ik selectief gebruik van die mogelijkheden: Idd voor mij ook de navigatie (Maps van mijn mobiel wordt afgespeeld op het scherm vd auto), naar familie kunnen bellen vanuit de tent of appartement (zonder op de tijd te hoeven letten), alleen indien nodig appen, de krant digitaal lezen en niet te vergeten de notificatiemailtjes van dit forum lezen. 😁

@Katana321 , je hebt wel gelijk hoor, muntjes in de telf.cel en naar een postkantoor moeten om een girobetaalkaart in te wisselen tegen locale valuta was niet handig, maar je wist niet beter. Dat is nu allemaal veel beter. Ik bedoelde te zeggen dat de achterbank van onze auto al twee decenia lang niet meer bezet wordt door de kinderen maar nu wordt gebruikt voor ongelezen boeken en maagdelijke puzzelboekjes, geen tv., heerlijk. Google maps staat via Android-Auto ook bij ons op een groot scherm in het dashboard,  een zegen. Toch gaan er altijd ook kaarten mee van de landen die we aandoen. Ons motto is, maak gebruik van de moderne technisch mogelijkheden, maar laat het, vaak nare nieuws uit de tegenwoordige wereld voor een paar weken thuis en geniet van zaken waar je normaal bijna niet aan toe komt.

Bereikbaar via telefoon en whatsapp, Google maps app voor de navigatie en de weer app voor het lokale weer. Daar laten we het ook bij. Nieuws, email etc. lezen we bij thuiskomst wel en Facebook, Instagram, TikTok en andere social media onzin doen we niet aan. We zijn meestal maar een weekje of weekendjes weg in een hotel in Nederland of Duitsland of België.

Wij kamperen graag en dan nemen we nooit een TV mee. Tegenwoordig uiteraard wel de mobiele telefoon met een prepaidkaartje erin. En zijn we dan toevallig op een camping waar goede WiFi is (dat hebben ze lang niet allemaal) en er is een belangrijke wielerwedstrijd, dan kijk ik dan wel even naar de finale…..  Voor de rest kijken we verder niets via de KPN TV+-app. Op veel campings werkt die app ook slecht omdat de WiFi dan niet sterk genoeg is. En vorig jaar in Schotland deed de app het sowieso niet. En hebben we de hele vakantie totaal geen TV gekeken.   

Wat betreft navigatie: Ik vind het juist de sport om alles te vinden op basis van zelf uitzoeken en een paar routekaarten van de ANWB. Dat is juist de charme van vakantie. Onderweg naar de volgende camping zetten we wel de radio aan van het land waar we zijn. Is ook leuk, maar op de camping zelf staat de radio uit.

Ik ga meestal op vakantie om een mentale burn-out te voorkomen, dus ik zet alles uit, voicemails werk-emails en werk-telefoon, de TV is natuurlijk een taboe. Maar fysiek wil ik voluit belasten, en ik ga bijna ieder jaar naar een oord waar ik nog niet was, dus het is meer dan genoeg om te ontdekken tot ongeveer 23u of later. Dan leg ik op bed en laat paar websites of digitale kranten voorlezen (je kan deze opslaan als e-boeken en laten door TTS stemmen voorlezen). Tot deze klaar was met voorlezen, was ik allang in slaap gevallen.

niet te vergeten de notificatiemailtjes van dit forum lezen. 😁

Het állerbelangrijkste! 😁

Ik kijk ook nooit TV op vakantie, kijk nu eigenlijk al geen reguliere TV meer. Als ik ga vliegen sla ik soms wel wat films of series op mijn telefoon op, gezien ik nooit kan slapen in een vliegtuig. 😭
Eenmaal op bestemming kijk ik er eigenlijk niet meer naar om. 

Ik vind het ook heerlijk om zo ver weg te gaan dat je in een heel andere tijdzone zit. Dan voelt het voor mij ook weer een beetje als vroeger, dat je afspreekt met mensen wanneer je ze (via Whatsapp) belt. Je bent niet zomaar meer bereikbaar omdat je 8 uur verder bent bijvoorbeeld. Heel chill! ❤️

Ik neem ook altijd mijn oude Gameboy Advance mee, of mijn Nintendo (3)DS. Voelt als een goed moment om draagbare oude consoles mee te nemen en al die oude spelletjes weer eens te spelen. Zonder weer uren op je telefoon te zitten. 
Denk dat ik komende vakantie ook mijn oude iPod uit de kast haal om muziek op te zetten. Kijken in hoeverre me het lukt mijn telefoon zo min mogelijk te gebruiken (op Maps en Google Translate na). 

@Sanne van KPN , ja Google Translate gebruik ik natuurlijk ook. Dat is een verworvenheid dat ondenkbaar was in de tijd dat we met een zak vol lires (in munten) in de rij voor een Italiaanse telefooncel stonden.😁

Wij nemen meestal en huisje in Duitsland of Nederland.

En kijken tv via de Chromecast (versie met ab en eigen app's)

Reageer