Skip to main content
Vraag

Welk televisiemerk en model vind jij het beste?

• September 7, 2025
  • 5 reacties
  • 104 keer bekeken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22

Er zijn heel erg veel modellen en merken tv's.

Momenteel allemaal plat.

OLED en LCD (worden LED genoemd, omdat de achtergrondverlichting LED is).

Mijn top 3:

LG (vooral OLED)

Sony

Samsung

5 reacties

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 7, 2025

Wij zijn zeer tevreden met onze beide Samsung TV’s in woonkamer 55” en slaapkamer 46”

Onze laatste beeldbuis TV was een Sony Triniton een bakbeest van bijna 60kg en die gaf voor die tijd een dijk van een beeld en geluid 👍 daarna overgestapt naar een “platte” Panasonic 43” die jaren later weer plaats maakte voor de huidige Samsung.

• September 7, 2025

Makkie! Mijn verbodenlijstje 😅

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 7, 2025

Persoonlijk heb ik een tweetal Philips ambilight tv’s. Vindt ambilight erg mooi, vooral in de avond als het donker is en de rest van me verlichting uit staat. Verder zijn er types die gebruik maken van Android tv. En dat was een must voor mij aangezien toen ik ze aanschafte TV+ nog niet uit was. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 7, 2025

Het vervelende met de vraag van ​@joop2011 is dat iedereen altijd het merk zegt wat hij/zij zelf heeft.
Zo ben ik verknocht aan Philips en dat voornamelijk net als ​@Ik_Combineer om de ambilight.
Daarbij is het toestel goed en betrouwbaar
Merken die ik nooit zal kopen is LG en Samsung.

Waarom niet? Ik was vroege Elektronica monteur maar meestal repareerde ik TV's en de LG's en de Samsung waren toentertijd ('t zal nu wel beter wezen denk ik) een zeer slecht merk, allemaal fouten in de printplaat, slechte solderingen e.d.
Ok er kwamen ook fouten in andere TV's, dat bedoel ik niet maar vele malen minder.
Daarbij vond ik het beeld van Samsung ontzettend slecht, maar als ik nu in een winkel kom dan is het beeld wel goed, toen dus nog niet. Ik spreek nu uit de tijd van omstreeks 1975/80

'Heb nu mijn Philips OLED 65 inch en ben zeer tevreden over het beeld en de rest.
De eventuele volgende TV zal weer een Philips zijn.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

@huistijger 

Wel grappig om te weten, het beeld scherm in de Philips Oled is van LG.

En inderdaad wat in de jaren 70 en 80 slecht was, kan nu heel goed zijn en omgekeerd.

@Ik_Combineer 

De reden dat wij geen Philips Ambilight kopen heeft de volgende reden.

Bij ons staat de tv in een kast, de ruimte voor de tv is 118 cm.

(vandaar een 48” LG Oled tv)

Dan zou het licht achterop de tv op de zijkanten komen en dat is niet mooi (Philips 50” zou er net inpassen). 

Ambilight moet je echt zien als de tv de ruimte heeft en een open want.

Het ziet er inderdaad best wel mooi uit.

Vanmiddag gaan we F1 op een Philips Ambilight kijken (we zijn dan op een verjaardag en zij hebben zo'n tv). 

@huistijger 

Helemaal met je eens, de meeste vermelden het merk wat ze hebben.

Maar dat is niet erg, toch.

Daarom startte ik met een top 3. (had ook meer kunnen zijn)😉