Skip to main content

Een vraag uit interesse voor zowel de forumleden als de moderators, een stukje geschiedenis. Wie herinnert zich nog Enterprise van het Telfort forum?

Dit topic is een beetje een reünie geworden hier zo te zien, veel bekende namen van toen 💙

Ik herinner me Enterprise ook nog, ik heb hem helaas nooit ontmoet. Ik was er niet bij toen op het strand wat Alex noemt, en achteraf was dat de enige mogelijkheid.

Ik herinner me bepaalde topics op het Telfort forum en hij zat daarin altijd op precies dezelfde golflengte als mij. Zodra ik zijn profielfoto zag wist ik dat een topic in goede handen was 👌

Hallo @Marcia van KPN , ik zie mijn Telfort badge er ook niet meer tussen staan, ik was als N.N.  of als JanD superuser bij Telfort.

Je hebt ze nu (weer) 😉

Ik geloof, ik meen me te herinneren dat Enterprise Erelid werdt doordat hij ons ontvallen was. Dat vond ik een geweldige zet.

Ik heb ooit een verzoek gedaan op het Simyo forum voor hetzelfde voor 2 forumleden om dezelfde reden. 

Dit topic is een beetje een reünie geworden hier zo te zien, veel bekende namen van toen 💙

Misschien tijd voor een door KPN georganiseerde reünie waarbij oude vrienden elkaar weer eens in real life kunnen ontmoeten? 😉

Ik geloof, ik meen me te herinneren dat Enterprise Erelid werdt doordat hij ons ontvallen was. Ik heb ooit een verzoek gedaan op het Simyo forum voor hetzelfde voor 2 forumleden om dezelfde reden. 

KPN kent één forum legende maar gelukkig niet omdat hij ons ontvallen is.

En ook nog een Forum titaan. 

Giant2000

• Forum titaan

En ook nog een Forum Titaan.

Ik zou verwachten dat dat er dan eigenlijk twee zouden moeten zijn.

Beide actief vanaf het prille begin van het forum van KPN.

Ik vond het gewoon een mooi eerbetoon aan een actief forumlid. Een Erelid klinkt gewoon heel erg goed.

Jullie, die ook actief waren op het Telfort forum, zullen waarschijnlijk je nog herinneren dat de subcategorie daar heette Koetjes en kalfjes.

Er was zelfs een moment dat ik een bietjuh ondeugend was en startte toen een topic met heul errug veul koetjes op de foto. 😂

Ik weet zijn naam niet meer, maar er was een actief forumlid op TFT, die door een ernstige ziekte veel te jong is overleden.

Dat weet ik zo ook niet meer @JanD . Als je terugblikt kom je vanalles tegen. Ik was eerst actief, heel actief op het Simyo forum.

Jullie, die ook actief waren op het Telfort forum, zullen waarschijnlijk je nog herinneren dat de subcategorie daar heette Koetjes en kalfjes.

Hahahah jaaaaaaa, klopt, Koetjes en kalfjes 😁 

Was dat toch niet Enterprise @JanD? Hij was inderdaad ziek.. Zijn naam was Rinus, op het Telfort Forum dus altijd bekend geweest als Enterprise. 

Ik heb nog even teruggezocht, aangezien we toen een afscheidstopic en eerbetoon voor hem gemaakt hebben, met hulp van @Speedmaster. Sinds januari 2020 moeten we hem helaas missen. Hij is héél lang actief geweest op ons forum: sinds 2005. Toen was het zelfs nog geen Telfort, maar was het nog Tiscali.

Voor wie mee gekomen is van het Telfort Forum en Rinus heeft gekend, digitaal of in het echte leven 💙

Ik heb het nog, ik vind het mooi om zijn eerbetoon hier met jullie te delen, aangezien het Telfort Forum er niet meer is.

Afscheid van Enterprise 

Vandaag, vrijdag 3 januari 2020, heeft ons het nieuws bereikt dat onze forumlegende Enterprise na een lange strijd van 10 jaar niet langer meer onder ons is. Al een aantal jaren was Rinus ziek en heeft de medische wetenschap versteld doen staan wat er mogelijk is met medicijnen.

Helaas kreeg Rinus enkele maanden geleden de mededeling dat hij daadwerkelijk uitbehandeld was. Andere medicatie was niet langer meer mogelijk en hiermee was duidelijk dat voor hem de strijd tegen de vreselijke ziekte in zijn laatste stadium kwam. Hij is altijd realistisch geweest over zijn ‘beperkte houdbaarheid’, maar dat heeft hem er nooit van belet om veel tijd en energie in het forum te steken.

Onze gedachten gaan uit naar zijn familie en vrienden.

Schijnwerpers

Rinus was niet iemand die graag in de schijnwerpers stapt. Wij kenden hem natuurlijk op het forum, maar hebben hem ook een paar keer ontmoet. Hij was privé een mooi persoon en heeft veel betekend voor Telfort en voor onze klanten. Daarom verdient hij dit eerbetoon dubbel en dwars.

Rinus, op het forum beter bekend als “Enterprise”

Al sinds 2005

Al heel lang - zeker voor internetbegrippen - hielp Rinus andere forumbezoekers. Sinds 2005 was hij actief op ons forum. Kun je nagaan: toen heette Telfort zelfs nog geen Telfort, maar Tiscali.

De bijdrage die Rinus als Enterprise leverde, was enorm. Een paar statistieken van het Telfort Forum:

16.779 reacties

1.251 oplossingen

8.106 ontvangen likes

Dank aan ​​​​​​@ Tuut-Tuut voor zijn hulp bij het opstellen van dit bericht.

Je bent pas dood als je vergeten bent zegt men altijd.

Enterprise is dus niet dood, want menigeen herinnert zich hem nog.

Moge hij rusten in vrede.

Vanavond zat ik een beetje te browsen door mijn foto’s en kwam deze tegen, mei 2009 

ergens in Amsterdam-Zuid Oost. ‘The Oval Office’ was een deel van het hoofdkantoor van mijn werkgever in die tijd, alwaar ik een paar keer een cursus heb gevolgd voor helpdesk software.

Hallo allemaal! Leuk topic, dit! Ik heb een seintje gestuurd naar @Alex van KPN@Jasper van KPN en @Alexandra van KPN, die waren natuurlijk ook actief op het Telfort forum! De foto heb ik inderdaad even wat aangepast, i.v.m. de AVG, ​​​​ @jimny 😅

@Friesian Ja zeker, Enterprise was een hele goede vriend van mij.

@Speedmaster

Aha ik zie het op je profiel. Je bent net als ik een oud Forum Held van Telfort alleen ik ken je gebruikersnaam niet (meer) als zodanig van Telfort,. Die badge ben ik kwijt geraakt. 🙂

Nee hoor👀 (we hebben hem je opnieuw toegekend😄)

ik heb de Telfort badge ook niet waarschijnlijk omdat bij Telfort het zelfde gebruikersnaam was 

is het denk ik niet samengevoegd. 

ik herinner Enterprise ook

maar @Hugo_  als Telfort community manager die daarnaar naar KPN die kan ik me ook herinneren uit de Pilot's en als expert 

Ik was ook actief op het Telfort forum en heb ook een Telfort badge (gekregen). Ik herinner mij nog dat men een email met een speciale zin naar @Alexandra van KPN (of was het iemand anders van Telfort ??) moest sturen om die badge aan te vragen en te krijgen.

Maar als men zijn KPN forum account laat opheffen dan raakt men die Telfort badge natuurlijk kwijt. Met het opneuw aanmaken van een KPN forum account krijgt men die Telfort badge natuurlijk niet meer terug.

Reageer