Skip to main content

Ziggo en KPN opgepast: bestaande en trouwe klanten pikken weggeefbeleid nieuwe klanten niet langer

• August 9, 2025
  • 54 reacties
  • 953 keer bekeken

Toon eerste bericht

54 reacties

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 10, 2025

‘k Zit sinds juli 1998 (!) al bij XS4ALL, eerst met inbellen, later middels xDSL. In 2020 ook bellen genomen, als ‘welkomstgebaar’ 3 maanden ‘gratis’ bellen. Toch mooi meegenomen.

Ik heb het al eens eerder geopperd in deze community. Overstappen? Je kan ergens anders voor een tientje goedkoper zitten (en een ‘welkomst’ kado ontvangen), maar voor honderd ellende ervaren. Bijvoorbeeld omzetten emailadressen, instellingen modems, interne IP adressen, etc. 

Kortom ook hier een zeer tevreden klant!

• August 10, 2025

Geknipte quote

Ik ben al sinds 1981 klant bij kpn (toen nog PTT). Voor ADSL-internet kon je in de beginjaren nog niet direct bij kpn terecht, 

Zakelijk waren ze volgens mij de eerste in Nederland. Het was ontdekt in Zwitserland.  In de telefonie wereld, die toen nog op een analoog signaal was gebaseerd, ging men er altijd vanuit dat de randen van het signaal niet geschikt waren.
Maar dat was voor analoog geluid, ADSL is digitaal en gebruikt de volledige breedte van het signaal. 

Hou me ten goede dit is wat ik me herinner. 

• August 10, 2025

Ik moet wel zeggen dat ik die blijven loont korting bij kpn echt een aanbieding van lik me vestje vindt, gewoon erg dat ze z’n slecht aanbod durven te geven. Je kan veel beter lekker op een maandcontract blijven zitten. 

Die fooi weegt inderdaad niet op tegen blijvend in mijn geval € 10,00 omlaag persoonlijk vind ik de € 60,00 voor 200/200 bellen en TV nog teveel. Nu moet ik wel eerlijk zijn dat je voor diezelfde € 60,00 bij KPN net 50/50 kreeg nog geen 10 jaar geleden.  Bij Telfort kreeg ik in 2018 die 50/50 TV en Bellen voor € 45,00 even uit mijn hoofd.

TV is natuurlijk wel een luxe product, internet ligt iets genuanceerder.

• August 10, 2025

Ik ken genoeg mensen die internet geen bal kan schelen maar die wel goede tv willen 😉. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 10, 2025

Ik ken genoeg mensen die internet geen bal kan schelen maar die wel goede tv willen 😉. 

Iedereen wil goede tv, helaas bestaat dat inmiddels al een eeuwigheid niet meer, het huidige tv-medium  is chronisch ziek en kotst voornamelijk reclame uit!

Daarom mijn tv abonnement al een jaar of 8 geleden opgezegd en sindsdien geen dag gemist, als er iets belangrijks is zie ik dat wel via internet.

• August 10, 2025

Klopt, voor mij is internet ook meer noodzaak. Goede TV tja dat was er via Glashart Media dan heb ik het over de geleverde beeld kwaliteit niet over het niveau van de content.

Die paar kanalen die KPN nu in een hogere bitrate levert haalt het nog steeds niet bij wat ik via Telfort/Glashart Media geleverd kreeg daar waren alle kanalen in die 14,2 Mbps. KPN heeft wat dat betreft nog een lange weg te gaan.

• August 11, 2025

Iedereen wil goede tv, helaas bestaat dat inmiddels al een eeuwigheid niet meer, het huidige tv-medium  is chronisch ziek en kotst voornamelijk reclame uit!

Daarom mijn tv abonnement al een jaar of 8 geleden opgezegd en sindsdien geen dag gemist, als er iets belangrijks is zie ik dat wel via internet.

Ik doelde erop dat mensen wel storingsvrije tv willen kijken met goede beeldkwaliteit maar verder geen internet gebruiken.

Over inhoud wil ik het niet hebben want smaken verschillen, maar reclamezenders worden ook door mij nauwelijks bekeken. De voor mij sporadisch interessante programma's daarop neem ik op zodat ik de reclame kan doorspoelen. 

• Topper
  • October 7, 2025

Iedereen is ooit een nieuwe klant geweest

Maar de prijs die ik nu betaal als vaste klant  en een nieuwe klant is 14 euro meer dan de nieuwkomer

U heeft verleng zeggen ze dan koud met een cadeau bonnetje voor coolbleu

Dit heb ik inmiddels als ruim terug betaald en los nu mij wifi versterkers af die ik vier jaar geleden heb gekregen

Dus hoe cadeautjes….zie dit steeds weer terug komen

Waar vroeger alles mogelijk was , kan er nu niets meer

Ze tonen totaal geen compassie bij KPN

Misschien moet kassa maar weer eens langs bij KPN

Want dan doen ze wel iets ( recentelijk bij Kassa afgehandeld )

Ook zijn ze druk bezig het jij en jou als standaard in te voeren in plaats van u

Respectloos…...we passen ons op de jeugd aan

Deze groep is jij de laatste decennia respectloser geworden

En weten niet meer wat normen en waarden zijn

Dit geld ook nu voor KPN

Helaas nog klant bij KPN

• October 7, 2025

Waarom stap je niet gewoon over naar een andere provider ​@MaddogEd ?

obelisk
Wijsgeer
  • October 7, 2025

Dit jaar gewaardeerd nieuwe klant bij Ziggo, volgend jaar wellicht weer bij KPN. Eigen router en domeinnaam voor email. Eventjes klikken en weer een leuk voordeeltje te pakken. 

• Topper
  • October 7, 2025

Dit bedoel ik dus

Zelfs de antwoorden die ik hier krijg zijn respectloos

• Topper
  • October 7, 2025

Weer zo een dom antwoord

Ja kan, maar wil een gelijke behandeling

Ook woon ik aan de grens met Belgie ( zeeuws vlaanderen )

Overstappen is een stap terug doen

Delta heeft alleen coax en Odido is van KPN

Slimmerd

Leer eens begrijpend lezen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Laten we het vriendelijk houden en elkaar niet uitmaken voor rotte vis. Ik denk dat Marlon het helemaal niet onvriendelijk bedoelde, maar gewoon geïnteresseerd is waarom je dat niet in overweging neemt. Als de onvriendelijkheden door blijven gaan, dan ga ik ze verwijderen. 

• Topper
  • October 7, 2025

Laten we het vriendelijk houden en elkaar niet uitmaken voor rotte vis. Ik denk dat Marlon het helemaal niet onvriendelijk bedoelde, maar gewoon geïnteresseerd is waarom je dat niet in overweging neemt. Als de onvriendelijkheden door blijven gaan, dan ga ik ze verwijderen. 

U bent van KPN

En snap nu dat ze bij KPN wel iets kunnen

Mij verwijderen uit de community

Ook hier word ik met je aangesproken ( respectloos )

Ook voor u ben ik geen familie en of vriend/ kennis

Dus is u op zijn plaats

Leen59
Wijsgeer
  • October 7, 2025

U woont vlak bij België, daar zegt men nog U. Op fora zoals deze is tutoyeren gebruikelijk.

• October 7, 2025

... en Odido is van KPN

Odido is niet van KPN. Het is een concurrent van KPN. Je krijgt daar het eerste jaar gewoon welkomskorting. Daarmee zal je het eerste jaar zeker veel goedkoper uit zijn dan wat je nu hebt bij KPN.

Als Odido levert ook gewoon over glasvezel, dus net zo snel als KPN.

Daarnaast is er bij KPN ook nog de mogelijkheid om je abonnement om te laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Hiervoor moet je wel contractvrij zijn. Als je dat doet, dan krijg je dezelfde prijs als die van een nieuwe klant. Dus € 42,50 voor 100 mbit en € 43,50 voor 200 mbit. Je krijgt alleen geen welkomskorting. Je krijgt wel een nieuw jaarcontract. En nieuwe tv ontvangers als je tv hebt. Precies dezelfde als nieuwe klanten. Je krijgt geen nieuw modem. 

Leen59
Wijsgeer
  • October 7, 2025

@Marlon92 , Meneer Ed wil met U aangesproken worden 😉

• October 7, 2025

Je is u. Stop de tijd.

😉

Leen59
Wijsgeer
  • October 7, 2025

Je is u. Stop de tijd.

😉

😂

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 7, 2025

U bent van KPN

Ook hier word ik met je aangesproken ( respectloos )

Dus is u op zijn plaats

U is echt achterhaald op een fora (of community) zoals dit. Met een naam als MaddogEd kan het zijn dat je 13 bent of misschien wel 80. En ik ga iemand van 13 niet aanspreken met u. 

“In het echt” doen we dat natuurlijk wel. Als je een winkel van KPN instapt zal een medewerker doorgaans u zeggen, en ook ik als monteur zeg doorgaans u tegen klanten. Maar hoor ook heel erg vaak dat dat dan weer niet nodig is.

Dus zoek vooral het issue in de eventuele problemen met het aanbieden van een welkomskorting, dat is namelijk waar dit topic over gaat. Als je het echt graag wilt hebben over tutoyeren staat het je vrij om daar een topic over te openen op deze community.

• Topper
  • October 8, 2025

... en Odido is van KPN

Odido is niet van KPN. Het is een concurrent van KPN. Je krijgt daar het eerste jaar gewoon welkomskorting. Daarmee zal je het eerste jaar zeker veel goedkoper uit zijn dan wat je nu hebt bij KPN.

Daarnaast is er bij KPN ook nog de mogelijkheid om je abonnement om te laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Hiervoor moet je wel contractvrij zijn. Als je dat doet, dan krijg je dezelfde prijs als die van een nieuwe klant. Dus € 42,50 voor 100 mbit en € 43,50 voor 200 mbit. Je krijgt alleen geen welkomskorting. Je krijgt wel een nieuw jaarcontract. En nieuwe tv ontvangers als je tv hebt. Precies dezelfde als nieuwe klanten. Je krijgt geen nieuw modem. 

Ik hoef geen nieuw abonnement, zit vast tot volgend jaar augustus

Overstappen vind ik te veel rompslomp

Ik kan mijn verbinding wel downgraden maar niet upgraden

Heb nu een 1000mbit verbinding van 64.50 per maand

snellere kost 3 euro meer

En nieuwe klanten krijgen 1000mbit voor 53 per maand…..misschien snapt u het nu

Ik word willens en wetens bedonderd door KPN

Hun antwoord, u dient uw contract uit te zitten, en ook heeft u een een cadeau van ons gehad

Heel zielig je hier op te beroepen

Te meer ze weten dat ik door mijn hogere betaling dit aan het terug betalen ben….durf zelfs te zeggen voor de tweede keer

Want je cadeau zit echt wel je je maandbedrag verrekend

En deze problemen hebben vele in dit land bij KPN

Wat ze elk jaar wel vertellen is hoeveel klanten erbij zijn gekomen

Niet hoeveel er zijn overgestapt, en dat is ook zo bij de concurrent

In dit land prediken we gelijkheid,behalve bij KPN 

Deze hebben het nodig 

Vooral omdat ze over dit alles geen mailing delen met de klant dat de prijzen dalen van hun verbinding

Verhogen mailen ze je wel, of het word inflatie genoemd

Maar ook dan zitten ze 0.3 procent boven het landelijke percentage

En voor alle mensen die hier een antwoord geven

Bedenk eens iets anders dan….je hebt cadeautjes gehad of dan ga je toch lekker naar Ziggo

Het probleem is de ongelijkheid die KPN heeft gecreëerd tussen zijn/haar klanten

En op dit forum word totaal niets opgelost

En vind ik de antwoorden meer zielig dan oprecht

• Topper
  • October 8, 2025

... en Odido is van KPN

Odido is een dochter onderneming van KPN, net als XS4ALL

Alleen houd de laatste op met bestaan

En Odido maakt gebruik van het glasvezel van KPN

En delta bijvoorbeeld kan en mag dat niet in zeeuws vlaanderen waar ik woon

Bel anders eens met Odido en stel deze vraag 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 8, 2025

... en Odido is van KPN

Heb je dat zelf al eens gedaan? Want odido heeft echt niks met KPN te maken behalve dat ze in sommige gebieden onze koper of glasvezel kabel huren om hun diensten over te leveren.

Odido is wat je voorheen T-Mobile noemde, ze hebben hun eigen mobiele netwerk en hun zijn 1 van de 3 grote spelers samen met VodafoneZiggo. Odido is zelf eigenaar van enkele bekende dochterondernemingen zoals Simpel, Ben en voormalig Tele2. De eigenaar van dat alles is Investeringsfondsen APAX en Warburg Pincus.

KPN is eigenaar van zichzelf, is een beursgenoteerd bedrijf en komt voort uit het voormalige PTT. Het opereert onder de naam KPN, had dochterondernemingen Telfort, Hi en XS4ALL en heeft nog de bedrijven Simyo en Solcon onder zich.

• Topper
  • October 8, 2025

U bent van KPN

​Ook hier word ik met je aangesproken ( respectloos )

Dus is u op zijn plaats

U is echt achterhaald op een fora (of community) zoals dit. Met een naam als MaddogEd kan het zijn dat je 13 bent of misschien wel 80. En ik ga iemand van 13 niet aanspreken met u. 

“In het echt” doen we dat natuurlijk wel. Als je een winkel van KPN instapt zal een medewerker doorgaans u zeggen, en ook ik als monteur zeg doorgaans u tegen klanten. Maar hoor ook heel erg vaak dat dat dan weer niet nodig is.

Dus zoek vooral het issue in de eventuele problemen met het aanbieden van een welkomskorting, dat is namelijk waar dit topic over gaat. Als je het echt graag wilt hebben over tutoyeren staat het je vrij om daar een topic over te openen op deze community.

Admin: informatie verborgen ivm privacy

Iemand met u aanspreken is een beleefdheid  vorm

dat zijn ook weer normen en waarden

Mijn naam is trouwens ..Eduard *******

Geboren op ****** 1963

En ik ben iemand die het nog moet meemaken dat de Nederlandse taal verloederd

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

• Topper
  • October 8, 2025

... en Odido is van KPN

Heb je dat zelf al eens gedaan? Want odido heeft echt niks met KPN te maken behalve dat ze in sommige gebieden onze koper of glasvezel kabel huren om hun diensten over te leveren.

Odido is wat je voorheen T-Mobile noemde, ze hebben hun eigen mobiele netwerk en hun zijn 1 van de 3 grote spelers samen met VodafoneZiggo. Odido is zelf eigenaar van enkele bekende dochterondernemingen zoals Simpel, Ben en voormalig Tele2. De eigenaar van dat alles is Investeringsfondsen APAX en Warburg Pincus

leuk knip en plak werk van een AI antwoord

Maar u heeft gelijk

Mijn excuus hier voor