Skip to main content
Ik wil een tweede ontvanger kopen puur om te kijken en niet om te recorden.
Ja, dat kan.



google maar is op antenne splitter digitale TV.
Normaal kan dat via de doorlus uitgang op de ontvanger op één onvanger dan de 5 volt uitzetten,alleen bij de nieuwe kpn ontvangers zit a. geen doorlus ant uitgang en b. 5 volt is niet uit te zetten. Bij de XORO kan het wel.


Maar zelf zou ik niet voor zo’n oplossing kiezen. Je zit nl ook nog is met de voeding van de antenne.



Zelf heb ik hier twee antennes staan voor twee ontvangers. Zo groot en zo duur zijn die niet.
@DVB-T combiner Wil jij ook een reactie geven op de vraag van @sailorbobby ?
Ja, dat kan.



google maar is (eens?) op antenne splitter digitale TV.



Google doe ik uit principe nooit (privacy) maar bedankt voor de tip.


wordt de signaalsterkte gehalveerd of zit er een versterker ingebouwd?
Zover ik het begrijp wordt het signaal gehalveerd en dat is eigenlijk ook wel logisch.

Of je moet weer een antenneversterker er tussen zetten, maar dat lijkt me nogal omslachtig.







Citaat :

Om uw Antenne of Satelliet signaal te splitsen kunt u kiezen voor een splitter, oftewel een verdeelelement. Zo kun je meer TV's aansluiten op slechts één Antenne of Satelliet signaal. Deze zijn leverbaar in de merken König en Hirschmann, maar zijn ook merkloos verkrijgbaar. Er zijn splitters die werken met een F-connector, maar er zijn ook splitters die werken met een IEC connector.







Citaat 2:



Hirschmann DPO2104 IEC TV Splitter



U kunt deze opsteeksplitter gebruiken wanneer u twee TV's wilt aansluiten. Het signaal wordt door deze splitter gelijkmatig verdeeld met 3,8dB verzwakking. U kunt de standaard IEC kabels gebruiken. Om de splitter te installeren heeft u geen gereedschap nodig. Tevens is de splitter beschermd tegen piekspanning in het CAI netwerk.



Splitter van 1x female IEC naar 2x male IEC.



Kabelkeur gekeurd

Frequentiebereik: 5-1218Mhz (Toekomst proof)

Beschermd tegen 4G(LTE)-Signalen.

MoCA 2.0 mogelijk





Citaat3 :

Bij het gebruik van lange kabels of teveel splitters kan het signaal teveel gedempt worden, met als resultaat dat er te weinig signaal is om goed televisie te kunnen kijken. Je kunt niet kabels van onbeperkte lengte gebruiken en eenvoudig een grotere splitter plaatsen zonder gevolgen.
Het gemakkelijkste is inderdaad de doorlus uitgang van de Xoro te gebruiken indien de 5 volt van de ontvanger "daarachter" uitgezet kan worden. Als dit niet kan dan moet er een DC block tussen maar dit zal lastig te koop zijn. Een galvanische scheiding zoals een wandcontactdoos voor radio en TV lijkt me dan het meest handige. Het maakt niet uit of de ingang of de TV poort aan de KPN ontvanger komt zolang deze intern geen kortsluiting heeft. Het beste even controleren met de multimeter.



De andere optie met splitter kan het beste worden uitgevoerd met een satelliet splitter met interne DC pass via diodes. Op die manier zal ontvanger 1 OF ontvanger 2 spanning naar de antenne leveren. De hoogste spanning wordt dus doorgelaten naar de antenne. Ik denk dat er wel een halve volt over de diodes valt maar ik hoop dat dit voor het versterkertje wel goed gaat. Nadeel is dat deze splitters alleen in F connector uitvoering worden gemaakt (dat ik weet) en inderdaad heb je iets meer dan de helft, oftewel zo'n 4 dB verlies. Als je genoeg antenne signaal hebt geen enkel probleem.

Reageer