Skip to main content

Hoe lang moet je wachten op een abonnement voor digitenne? 



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoe bedoel je? Krijg je een melding/foutcode in beeld dat er geen abbonnement is?

Want dan moet KPN iets activeren.


Hallo @Bobbyhenny ,

Na de aanvraag via bv https://digitenne.kpn.com, 0800-0402 of Mijn KPN duurt het normaliter maximaal een week voordat je de apparatuur in huis hebt. 
 

Vanwege de feestdagen kan het nu iets langer duren. 

 

Zet jouw ontvanger de eerste keer minimaal een uur aan zodat jouw ontvanger het activatiesignaal kan oppikken. 
 

Heb je na een uur nog steeds geen beeld op alle zenders? Laat dat dan hier weten. 
 

Zou je dan het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 


@Noordzee 

Onderaan staat:" beste antwoord op je vraag, blij met je antwoord? Nee, alles verre van dat! Op 18 december ontdek ik 's morgens dat mijn verbinding is verbroken. Dus geen tv telefoon internet. Ik bel met KPN en hoor dat mijn abonnement is opgezegd. Ik ben nergens van op de hoogte dus medewerkster gaat dit doorgeven aan spoed en herstel. In de avond nog geen tv, dus wederom een telefoontje. Hoor ik van een medewerkster dat het 24 uur duurt. De volgende dag nog geen tv en hoor ik van de medewerker dat we zeker het weekend geen tv hebben want de service werkt niet in het weekend. Wel wordt ons duidelijk dat niet wij maar de buren hun abonnement hebben opgezegd en zijn overgestapt naar budget Mobile. Op maandag weer gebeld dan hoor ik dat het 2 à 3 werkdagen duurt , dus dat betekent dat wij dinsdagavond weer tv moeten hebben. Op dinsdagavond nog geen tv telefoon en internet, dus weer een telefoontje aan KPN. Deze medewerker stuurt een e-mail naar de afdeling spoed en herstel. Op woensdag wordt de zaak nog spannender, een medewerker adviseert om het spijtoptant beleid te hanteren en verzekert mij dat we de volgende dag dan verbinding hebben. Mijn man belt ook naar de KPN en een medewerker adviseert om een Digitenne kastje te bestellen zodat we zeker tijdens de kerstdagen TV verbinding hebben zodat we tv kunnen kijken. Daarnaast spreek ik nog een medewerker en adviseert mij om voor de zekerheid ook een nieuw abonnement aan te vragen zodat wij zeker 7 januari tv hebben. Ik vraag haar of dat geen problemen op gaat leveren daar Ik vrees dat er dingen door elkaar gaan lopen. Nee zij verzekerde mij dat deze dingen gescheiden zouden blijven. Antwoord op al deze adviezen: geen Digitenne kastje ontvangen, gevolg met kerst geen tv, spijtoptant beleid levert ook geen verbinding op. Wel ontvangen Wij e-mail over nieuw abonnement, Er wordt een modem toegezonden en een pakket om het oude apparatuur in retour te zenden. Na de kerst ontvangen Wij het Digitenne kastje en blijkt al snel alleen NPO 1 2 en 3. We bellen weer met KPN en vragen abonnement aan. Medewerkster verzekerd ons, duurt 24-uur. Nu zijn wij inmiddels alweer 2 dagen aan het wachten op signaal voor de commerciële zenders. We zijn nu bijna 2 weken verder en we hebben eigenlijk niets. Na circa 30 telefoontjes oftewel 15 uur bellen zijn we geen stap verder gekomen.


Heel vervelend allemaal, @Bobbyhenny 

Maar om het op te lossen :

Er moet een activatiesignaal verstuurd worden. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

@Bobbyhenny 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

@Bobbyhenny 

Hebben jullie inmiddels via Digitenne beeld op alle zenders? 

Zo niet :

Zou je dan het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

We hebben eindelijk nu ook de commerciële zenders. Ik heb wel de geschillencommissie benaderd want ik ben echt des duivels. Ik weet dat er ergere dingen in het leven zijn, maar daar heb ik zelf ook mee te maken.  Trouwe klant, al 30 jaar, met kerst zonder tv zetten!! Het is echt schandalig!! Mijn man die 60 uur per week werkt en eindelijk een weekje vrij heeft...alles maar dan ook alles heeft hier gedraaid om de KPN!! Bellen bellen bellen!! Echt alles stond in het teken van KPN.😡😡😡


Klinkt allemaal niet best. Wel fijn dat jullie nu eindelijk ook de commerciële zenders hebben. 

Wil je nog dat een KPN-moderator op jouw verhaal reageert? 

Vul dan het volledige forumprofiel. 

Want anders kunnen ze ook niets uitzoeken.