Skip to main content

Aan / uitknop op afstandbediening werkt niet (meer) en Up / Down knop reageert niet, werkt niet (meer), digitenne ontvangst beroerd, heb al nieuwe antenne aangeschaft (Funke DSC550), blijft drama. Volgens antenne wizard 100 % ontvangst, twee seconden later geen ontvangst, twee seconden later etc. Antenne verplaatst, gedraaid geen resultaat. Zenders opnieuw ingesteld, blijft goed voor enkele dagen, daarna begint drama opnieuw. Geen digitenne signaal, twee seconden later etc.

Lijkt erop dat je ontvanger kapot is.

Je kan alvast je forum profiel invullen en in het veld opmerking het CAS ID van je ontvanger plaatsen (CAS ID staat onderop je kastje en in het Digitenne kastje menu abbonement). Dan kan later  een  moderator je verder helpen met een nieuwe ontvanger.

Wil je het volgende eens voor de zekerheid uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 


Beste Slimmerik, bedankt voor je snelle reactie er is echter nog een klein probleempje. De OK toets werkt ook niet (meer). Geprobeerd mijn profiel aan te vullen, kan ik helaas nergens meer vinden. Bij deze de gegevens van de digitenne ontvanger: CAS - nummer: 4657-208-874-1. 

Jouw bovenstaande voorstel met regelmaat al vaker moeten doen, antenne ontvangst dan 100% en alle zenders OK. Echter na enkele dagen begint e.e.a. weer opnieuw, geen of haperende ontvangst etc. Ontvanger staat in slaapkamer en heb door het geren van en naar ontvanger de airco op maximaal moeten zetten (nee, deze veroorzaakt geen storing), ben doodop en zou graag TV willen kijken.

Groet.


Hallo @Opa Kruimetje ,

Mijn eerste advies is om jouw ZTE ZXV7200 om te ruilen voor een CI+-cam. Deze werkt beter dan jouw huidige ontvanger.

Op deze website kun je checken of jouw TV geschikt is voor een CI+-cam:

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

 

Heb je geen geschikte TV? Dan treedt plan B in werking. Ook met het gebruik van de CI+-cam. Dan kun je jouw ontvangst verbeteren door daarnaast zelf een betere ontvanger te kopen. Ik heb zelf deze ontvanger gekocht en daarin werkt de CI+-cam prima: 

https://www.amazon.de/Xoro-HRM-8761-CI-Receiver/dp/B07BBB48PY

Het is een investering, maar dan heb je wel een prima ontvangst. 

 

 


@Opa Kruimetje, een nieuwe ontvanger is onderweg. Je hebt een sms gekregen waar je de nieuwe ontvanger op kan halen. Hoor graag hoe deze werkt. 


Superuser, excuses voor mijn late reactie ( Pasen ), bedankt voor je reactie, ontvang net een reactie van moderator Bart Z. dat ik een nieuwe ontvanger kan afhalen.

 

Bart Z. bedankt voor de service en zal nieuwe ontvanger ophalen en oude terugsturen. Laat nog weten of deze wel goed werkt.


@Opa Kruimetje

Mocht de nieuwe ontvanger niet goed werken, dan is het raadzaam om alsnog over te stappen op een CI+-module. 

Ik zie dat @Bart_Z mijn advies namelijk niet opgevolgd heeft. 


Noordzee, zal het in de gaten houden, bedankt !


Graag gedaan, bij mij werkt de CI+-cam prima. Zowel rechtstreeks in mijn TV als in de aparte XORO-ontvanger.  Geen last van wisselende ontvangstpercentages en storingen.  


Bart Z : Het gebruik van de nieuwe afstandsbediening heeft de meeste klachten direct opgelost. Nieuwe ontvanger in gebruik genomen, alle zenders beeld, kan op dit moment nog niet zeggen of dit zo blijft. De slechte / geen ontvangst begon meestal na een aantal dagen. Blijf de resultaten op dit forum doorgeven.

Alvast voor nu bedankt.


Hopelijk blijft het goed. Ik hoor het graag. 


Nieuwe ontvanger in gebruik genomen, alle zenders beeld, kan op dit moment nog niet zeggen of dit zo blijft. De slechte / geen ontvangst begon meestal na een aantal dagen. Blijf de resultaten op dit forum doorgeven.

Alvast voor nu bedankt.

@Opa Kruimetje 

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. 

Want mijn advies blijft : 

 

@Opa Kruimetje

Mocht de nieuwe ontvanger niet goed werken, dan is het raadzaam om alsnog over te stappen op een CI+-module. 

 

Â