Skip to main content

ik kan alleen npo1,2,3  en regionale zender ontvangen. Verschillende keren gebeld met klantenservice. Mijn ontvanger zou niet goed werken. Zou een nieuwe krijgen, maar ontvang alleen een nieuwe antenne. De logistieke afdeling zou het blokkeren. Maar wij hebben bijna geen zenders.

Wat aardig Marja. Ja, we hebben nog alle zenders, Vanochtend begon hij wel even te haperen, maar daar merken we nu niets van. We kregen wel een bericht van KPN dat er een pakketje voor ons lag op het postkantoor. Toen we daar kwamen, bleek dat we onze ontvanger mee hadden moeten nemen, om om te ruilen (berichtje op de telefoon gemist). Moeten we die morgen gaan omruilen, ik ben een beetje bang dat we dan misschien weer problemen krijgen. Wat is verstandig? We wisten absoluut niet dat er nu een nieuw kastje zou komen.


Ah, heel fijn dat het nog steeds goed gaat!

Ik wil je aanraden om de ontvanger niet om te ruilen, je mag negeren dat het pakketje daar op je ligt te wachten, na een week wordt het automatisch retour gezonden naar ons :slight_smile:

Meerdere collega's hebben geprobeerd om er voor te zorgen dat jullie een nieuwe ontvanger zouden krijgen en met enige vertraging lijkt dat te zijn gelukt. Het lag echter niet aan de ontvanger dat het niet goed ging met het activeren van jullie CAS ID, dus het vervangen van de ontvanger is niet meer nodig!


Ok, Marja, bedankt voor je advies. Ik had al zo'n vermoeden. Het haperen , af en toe, is wel weer begonnen, maar het beeld valt niet helemaal weg, t staat ff stil en dan gaat het gewoon door. Dus veel minder ernstig dan voorheen. We kunnen ermee leven😊


Mocht het veranderen en de haperingen worden erger en jullie kunnen er niet meer mee leven, trek je hier dan weer aan de bel? Uiteraard hoop ik dat het op hetzelfde niveau blijft! Weer veel kijkplezier gewenst :slight_smile:


Dank je wel. Dat gaan we zeker doen.


Helaas Maja, we zijn weer praktisch alle zenders kwijt. We hebben alleen npo,1,2,3 en tv west. Melding. U hebt geen abonnement. Het is 2 weken goed gegaan.


:disappointed: Niet zo handig.

Ik heb opnieuw een verzoek gedaan om hem te activeren, dit zou niet lang moeten duren!


Ben bang dat er toch iets structureels fout is. We gaan het zien. Bedankt.


De zenders doen t weer. Bedankt. Hoop dat t blijvend is.


Top, ik hoop met je mee! Mocht het niet blijvend zijn, dan mag je hier weer aan de bel trekken en zal ik vragen of ze goed willen onderzoeken hoe het kan dat de boel zomaar op inactief komt te staan!


dag Maja. Helaas weer heel veel storingen vanavond.


Dus de zenders doen het allemaal weer, maar nu heb je weer storingen ervaren? Erger dan eerst? Dat is erg jammer :slight_frown: De zendmast van Zoetermeer staat 3 kilometer bij jouw woning vandaan, op basis daarvan zou ik verwachten dat je het signaal goed moet kunnen ontvangen. De mast staat in het zuiden, heb je de mogelijkheid om de antenne aan die kant van je huis neer te zetten? Eventueel buiten? Ik ben benieuwd of dat een verschil maakt!

 


Volgens mij staat de antenne goed,bovendien heeft hij alle hoeken van de kamer gezien😁Ik snap niet zo goed, waarom het opeens,  zonder dat we iets doen, het opeens slechter gaat. Vanochtend ging het, tot nu toe, goed.


Dat is mij ook echt een raadsel :thinking: Onze mast zendt altijd op exact dezelfde manier een signaal uit, daar verandert dus niets aan. Het kan zijn dat Digitenne last heeft van atmosferische verstoringen, maar als dat nu aan de orde was zouden we daar veel meer klachten over binnen moeten krijgen. Er kan sprake zijn van een lokale storingsbron, bijvoorbeeld een radiozender die op bepaalde momenten op een vergelijkbare frequentie uitzendt. Merk je de storingen bij bepaalde zenders? Of bij alles?


We kijken het meest de npo zenders. Maar, ik moet zeggen dat het vandaag weer ok is. Wij dachten zelf ook aan atmosferische storingen, het herstelt zichzelf wel weer, je krijgt alleen n berichtje  " geen digitenne signaal" en dan is het even wachten of het zichzelf herstelt. We doen niks, zitten alleen maar te kijken. 


Dan zou het heel goed kunnen dat het toch daar mee te maken heeft, aangezien de storing zomaar ontstaat maar ook zo ineens weer voorbij is!

Fijn dat het signaal nu weer goed is, laten we maar hopen dat het ook lang goed blijft!


Helaas. Kom terug van vakantie. Weer storingen. Kan nog geen 10 minuten naar een normaal tv beeld kijken. Beeld staat stil, blokjes. Geluid valt telkens weg. Er is niets veranderd, alleen 1 maand geen tv gekeken.


Wat flauw @ini, waarom de problemen toch telkens terugkomen is niet iets dat ik vanaf onze kant kan verklaren :slight_frown:

Merk je dat dit erger is bij bepaald zenders? Helpt het verplaatsen van de antenne op dit moment? Heb je de ontvanger al eens opnieuw opgestart? Hoor het allemaal graag!


We hebben de ontvanger opnieuw opgestart..maar dat hielp niet. De antenne niet meer verplaatst, want hij heeft nu ongeveer alle hoeken van de kamer gezien. T was heel irritant, we konden niet 10 minuten onafgebroken kijken. Ik moet zeggen nu, in de ochtend, gaat het goed.


Dat het zo enorm blijft schommelen met de kwaliteit van het signaal is erg merkwaardig :thinking: Hoe woon je precies? Het komt bij bijvoorbeeld menden die in een flatgebouw wonen wel eens voor dat het Digitenne signaal verstoord wordt doordat 1 van de buren via de schotel kijkt. Op het moment dat daar de tv aanstaat en die schotel gebruikt wordt, drukt dat signaal het Digitenne signaal weg. Dit is natuurlijk niet alleen het geval bij flatgebouwen, maar kan zich voordoen bij elke woning waar in de buurt gebruik wordt gemaakt van een schotel. Ook radio zendamateurs die op bepaalde tijdstippen (illegaal) uitzenden kunnen voor storingen zorgen. Dit is iets dat door ons niet na te gaan of tegen te houden is :slight_frown:

Er is ook een kans aanwezig dat er toch iets niet goed is aan de gebruikte apparatuur, dus dit wil ik graag nogmaals met je doorlopen.

Voor zover ik uit je eerdere berichten opmaak, heb je al een nieuwe antenne van ons ontvangen en merk je daar geen verschil mee. Hoe lang is de kabel die van de antenne naar de ontvanger loopt? En is die kabel al eens vervangen?

Er is eerder een nieuwe ontvanger verstuurd (toen het activeren van alle commerciële zenders niet lukte) en als het goed is hebben jullie die niet opgehaald omdat ik daar een andere manier voor heb gevonden. Of hebben jullie sinds deze problemen spelen al wel eens een andere ontvanger aangesloten?


Wij wonen aan de rand van Zoetermeer, 2 onder 1 dak woning . Geen last van boven/ onder buren. Er is geen verschil met de nieuwe antenne, de problemen begonnen vorig jaar toen het systeem veranderde. Daarvoor hadden we nooit problemen. Deze ochtend nog geen storingen. Deze ontvanger is de ontvanger van vorig jaar.

De kabel van tv naar ontvanger naar antenne is nieuw, want die hoorde bij de antenne. Wel vrij lang anders kun je hem niet zo vaak verplaatsen.

Maar zoals ik al zei, nu geen problemen, dat maakt het ook zo onbetrouwbaar. We wachten af.


Duidelijk, uiteraard hoop ik dat het zo blijft, zo nee geef dan maar weer een gil hier! Doorgaans worden dit soort problemen niet door de ontvanger zelf veroorzaakt en heeft het versturen van een andere ontvanger niet zo veel nut, maar aangezien er verder geen duidelijke boosdoener aan te wijzen valt, wil ik dat als laatste redmiddel toch proberen :wink:


Als @ini een zxv7200 ontvanger heeft valt het te overwegen om een rebox2800 te sturen…..