Skip to main content

Ben denk ik hier al eerder geweedt met problemen op de boot met digitenne, tis nu weer mis, zijn veel op de boot en zet dsn zoals mij aangeraden is de tv een tijd aan maar na een update of zo heb ik ned. 1.2.3 en andere zenddr niet meer. Krijg in beeld geen digitenne signaal

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Goeden middag ben op de boot en krijg zowiezo op nederland 1.2.3 te zien geen digitenne signaal 4 en nog een paar doen het wel groetjes supergran

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

 


Hallo @Supergran, krijg je enkel en alleen geen signaal te zien? Of ook een specifieke foutmelding zoals Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Geen foutcodes alleen wat zenders die aangeven dat er geen digitenne signaal is, en zenders   die het wel doen, vreemd toch? 


@Supergran dat is wel een beetje apart. Kijk eerst even of het stroomloos maken van de Digitenne helpt. 
Als dat niet helpt kijk dan of het terugzetten naar de fabrieksinstellingen helpt. Dat zou het moeten verhelpen. 🙂


Bram Ik ga morgen proberen ben nu thuis dus kan ik het nu niet doen , U hoort van me maar dan wel als ik morgen thuis ben met mijn mobiel gaat het bijna niet  , was al een wonder dat ik nu op deze site kom 😅 via de pc 


Hallo @Supergran ,

Een moderator wil graag een actvatiesignaal versturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Hallo Noordzee,

Helaas ben ik nu niet op de boot en ja daar heb ik de digitenne dat is in Hattem ,dus kan ook het Cas-Id nummer nu niet geven 


Hallo noordzee                                                            ben nu aan boord.Nog 1 vraag neem aan dat ik het adres van de haven door moet geven of huis adres?.Met het profiel gaat het mis denk ik, ben de kluts kwijt. Supergran

 


Vrees dat ik het het niet voor elkaar krijg. Via forum profiel 😥


Ok @Supergran ,

Tik op de groene letters hieronder voor het profiel: 

Zou je dus het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Probeer ondertussen eerst eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Wat gebruik je voor antenne?

Staat de antenne binnen of buiten? 


Ben nu weer thuis, als ik morgen op de boot ben probeer ik het dank je wel voor de tips.         Je hoort het van me kan wel pas in de avond zijn. Groet van Supergran 


Het is niet gelukt jammer genoeg, denk dat ik iets fout heb gedaan                                                                                    


Zenders zoeken gaat via dit menu. Anders maar even iemand in de buurt vragen om hulp.  

Ik zie dat het forumprofiel nu wel gevuld is.

Een moderator zal een activatiesignaal versturen. Geen idee wanneer. Zo'n signaal heeft sinds kort geen voorrang meer. Grrrrrrrrrrrr. 😡

Laat je ontvanger dus graag aanstaan. Dag en nacht. De TV kan uitgezet worden.   

 06aa1f7a-979e-46ff-9fa4-0c04e1edbca2.png


Dank je wel voor het bericht en ja eacht het ff af, en anders iemand in de Haven vragen zoals je zei 


Hoi @Supergran, is het nog gelukt? Ik heb even gekeken naar het CAS nummer uit je profiel maar mijn systeem geeft aan dat die niet klopt. Kan het zijn dat daar een typfout in zit?
We denken hier altijd graag even met je mee maar ik kan me ook voorstellen dat het misschien makkelijker is even te bellen met ons. Dat kan op ons gratis nummer 0800-0402.


Het is niet gelukt maar kijk morgen ff dan ben ik op de boot kan het hier niet zien maar bedankt voor de moeite en hoop dat het goed komt Ga  het morgen checken het nummer, of ik bel dat nummer morgen 


Het wad idd een typ fout, probeer het eeer in het fotum te zetten als ik er in kom

 

 

 


Gewoon weer op de groene letters klikken. 

Zou je dus het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het juiste CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

En laat je ontvanger aanstaan op NPO 1. De TV kan eventueel uitgezet worden. 


Heb ik vedaan nu Cas-ID  veranderd 


Ontvanger op 1 cas-id veranderd


Hoi @Supergran, ik zie nog dezelfde staan als gisteren. Volgens mij is er iets niet helemaal goedgegaan.
Was de typfout dat het tweede cijfer een 6 had moeten zijn in plaats van een 0? Als ik daarop zoek vind ik namelijk wel een ontvanger maar staat ie netjes actief.


Hallo Thomas.  Idde is die 0 een typefout moest ee. 6 zijn ga zo kijken ff tv aanzetten, maar dank je wel voor de moeite.                                                                   Maar het probleem is er nog, jammer genoeg


Ah top, ik heb die ontvanger even een zetje gegeven, als je m een half uurtje op NPO1 laat staan zouden de andere zenders het ook weer moeten doen.
Als dat het nog niet oplost, kun je dan eens met ons bellen op 0800-0402 als je op de boot bent? Mijn collega's kunnen dan meteen even meekijken!


Gs straks na de boot en dan zal ik dat doen meld wel wanneer ik er ben


Kijken of npo 1 het doet gister nl niet