Skip to main content

Ben denk ik hier al eerder geweedt met problemen op de boot met digitenne, tis nu weer mis, zijn veel op de boot en zet dsn zoals mij aangeraden is de tv een tijd aan maar na een update of zo heb ik ned. 1.2.3 en andere zenddr niet meer. Krijg in beeld geen digitenne signaal

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Probeer dan  eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 


Heb de tv op npo 1 maar net ff beeld nu weer weg het komt en gaat, zal de tv poos aan laten op 1


Lijkt erop dat alle zender die het niet deden het nu weer doen, dank je eel voor alle hulp, ik ben blij


Mooi zo! 👍🏼 En graag geholpen natuurlijk….


Goedemiddag, ging een tijdje goed maar nu weer het zelfde probleem met de zenders 1,2,3,14,17,19,20 enz, de andere zenders doen het wel, digitenne op de boot.                                    Groetjes supergran


Hoi @Supergran, ik heb je reacties nog even verplaatst naar je eigen topic hier, ik hoop dat dat niet te verwarrend is. Had je de stappen al doorlopen die @Noordzee noemde? Het is voor goed signaal soms noodzakelijk dit opnieuw te doen, al helemaal op een boot, waar de situatie misschien verandert.

Probeer dan  eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 


Op iedere nieuwe lokatie opnieuw deze procedure uitvoeren.

Verder is het zo dat niet in het hele land overal goede ontvangst mogelijk is op alle zenders.

Zie deze dekkingskaart: 

 


Noordzee dit snap ik maar we liggen in Hattem en we varen niet, moet je zien als op een camping vaste sta plaats, in ons geval vast ligplaats, dus neem aan dat het daar niet aanligt


Wat voor type antenne heb je ? 

Heb je nog een oude haaienvin of heb je de nieuwe Funke V5 of V6? 

Mogelijk gaat een moderne antenne jou helpen. 


De oude haaivin staat er


Die heb ik wel maar geen bevestiging materiaal 


Hattem is bij Zwolle als ik het goed heb, en bij Zwolle staat een zendmast met DVB-T dus dat zou moeten kunnen werken daar.


Die heb ik wel maar geen bevestiging materiaal 

 

De bevestiging kun je hier aanschaffen : 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=138

Met die V5/V6 antenne ga je een betere ontvangst krijgen. 

Mij is het namelijk niet helemaal duidelijk of je de V5/V6 al hebt. 


Keesyagi ik weet het en normaal doet hij het best alleen nu vaak niet, in het verleden ook een x maar dat was zo opgelost door het forum


Ontvangst blijft altijd een beetje een lastige met Digitenne, dat is ontzettend gevoelig voor omgevingsfactoren. Helaas is dat op afstand ook niet echt op te lossen maar moet je met het verplaatsen en uitrichten van de antenne een heel eind kunnen komen. Eventueel met een buitenmontageset.


Ontvangst blijft altijd een beetje een lastige met Digitenne, dat is ontzettend gevoelig voor omgevingsfactoren. Helaas is dat op afstand ook niet echt op te lossen maar moet je met het verplaatsen en uitrichten van de antenne een heel eind kunnen komen. Eventueel met een buitenmontageset.

Heb net de tv aan gehad een hele tijd en nu lijkt het weer oke, sorry voor de overlast, en allemaal bedankt voor de hulp,. Groetjes supergran


OK @Supergran ,

Toch adviseer ik jou om een buitenset aan te schaffen voor de Funke V5/V6. Want kennelijk zit de ontvangst bij jou soms op het randje.Â