Skip to main content
Beantwoord

Antenne van Digitenne geeft steeds vaker storing

• June 6, 2025
  • 11 reacties
  • 203 keer bekeken

sinds najaar 2024 hapert de antenne van digitenne steeds vaker. Schommelt erg in signaalsterkte en geeft vaak ‘geen signaal’. Heb begin mei abonnement uitgebreid met een 2e setje en de nieuwe antenne even aangesloten aan de bestaande set. Deze werkte uitstekend zonder storing en/ of signaalverlies.
De oude antenne dateert van 2019. Kan ik deze omruilen voor een nieuwe?

Beste antwoord door Noordzee

@HB16 

Doe eens het volgende:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 6, 2025

Gelukkig is de ontvanger dus niet stuk.

Er zal hier nog een kpn moderator komen. Meestal een dag of 2.

Staan je gegevens als NAW al in je profiel hier? Dan weten ze waar de antenne naartoe moet. 

https://community.kpn.com/settings/profile

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Ja ik heb mijn gegevens al aangevuld.
Bedankt voor je reactie Peter!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 7, 2025

De nieuwe antennes (Funke V6) werken beter dan die oude modellen van voor 2020. Het vervangen van jouw antenne gaat de oplossing zijn. 

Voor een vervangende antenne moet je bij de klantenservice zijn. Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@HB16. je hebt zelf al een goede analyse gedaan en daar sluit het bericht van ​@Noordzee ook verder helemaal bij aan. De oplossing is een nieuwe antenne en ik heb deze (kosteloos) jouw kant op gestuurd. Je hebt als het goed is daarvan ook een bevestiging per SMS van gekregen.

Ik verwacht dat het na het aansluiten weer helemaal pico bello werkt, maar laat het maar weten straks :)

• Auteur
  • Topper
  • June 9, 2025

Bedankt Arjan!

Ik schrijf na de aansluiting hier in een berichtje hoe het is verlopen 

• Auteur
  • Topper
  • June 9, 2025

Noordzee ook nog bedankt!

• Auteur
  • Topper
  • June 15, 2025

Sinds woensdag 11 juni heb ik de nieuwe antenne aangesloten maar kan nog niet zeggen dat het probleem is opgelost. Heb het een paar dagen afgekeken om te kijken of het misschien aan de wind of atmosferische storingen zou kunnen liggen?

Signaalsterkte schommelt tussen 100 en 0% (geen signaal) waardoor het beeld hapert of soms wegvalt. Soms loopt audio niet synchroon met het beeld.
De RTL zenders, CNN en enkele andere lijken het gevoeligst te zijn.  NPO's en bijvoorbeeld VRT/ Canvas zijn redelijk stabiel. De eerste minuten schommelt de signaalsterkte ook hier wel tussen 0% en 100% maar daarna blijft het beeld vaker stabiel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 15, 2025

En als je de antennes eens omwisselt?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 15, 2025

@HB16 

Doe eens het volgende:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

• Auteur
  • Topper
  • June 16, 2025

Heb alles losgekoppeld, opnieuw aangesloten en de stappen 1 t.m. 4  uitgevoerd. Het beeld is nu stabiel.

Thanks!  Have a nice day 🌞

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Topondersteuning weer ​@Noordzee! Mooi dat het nu wel stabiel werkt en hopelijk blijft het zo.