Skip to main content

We hebben een caravan gekocht en daar zit een antenne op van Teleco en vragen ons af of deze met Digitenne werkt?

 

Heb je er een foto van? Als ik er op Google vind ik voor DVB-T2 geschikte en ongeschikte (nml voor satelliet).


Ja, ik heb er zeker foto's van, ik weet alleen niet hoe ik die hier kan toevoegen.


 


Gevonden, dit is het kastje aan de binnenkant.

 


Deze zal er niet van zijn.

 


Nou, op die laatste zit de TV poort. Daar zal die dakantenne zeker '’op uit komen'’.

Overigens is die antenne speciaal voor '’terrestrische digitale signalen'’. Had je zelf ook ff op kunnen googlen 😉

https://www.telecobenelux.eu/shop/caravan-satelliet/rondstraal-antennes/wing/

Overigens is daar de term '’rondstraal'’ niet juist. Dan zou het een zendantenne zijn en dit is een ontvangst antenne. Maar deze hoeft dus niet gericht te worden.

Zal het beste werken i.c.m. eigen ontvanger (bv tv met interne DVB-T2 HEVC ontvanger). Zonder abonnement NPO 1, 2,  en NPO 2 Extra en de NPO radiozenders. Voor de commerciële zenders (alleen in Nederland) dan de CI+ Module voor Digitenne gebruiken. (van af medio april weer leverbaar).

In het buitenland alleen DVB-T2 zenders die daar te krijgen zijn. België heeft geen vrij te ontvangen zenders.

Voor radio is een DAB+ radio handig in de caravan. Zo'n 30 / 40 zenders zonder abonnement.

Fijne vakantie! 🌞


Ow, ik had het vast kunnen vinden als ik ook maar enig verstand van dit gedoe had. Termen die je gebruikt heb ik nu moeten googlen om te zien waar je het over hebt en nog is het Spaans voor mij. Dus mijn excuses, maar dit is echt de ver van mijn bedshow. 

Bedankt voor de uitleg. Ik hoef dus alleen een ontvanger en de CI+module van Digitenne en dan zou het moeten werken. Fijn! Nogmaals dank!


dus alleen een ontvanger

Gewoon een tv die DVB-T2 (met HEVC) ondersteunt. Module Digitenne (bij abonnement) erin en je kunt, in Nederland, ruim 32 tv zenders krijgen.


Dank je, Peter, het is helder. ik begrijp het.


Je kan het eerst uittesten zonder de CI+ module.

Dan zijn alleen NPO 1-3 en de regionale omroep te bekijken maar weet je zeker dat het werkt.