Skip to main content

Hallo, hoe kan ik mijn digitenne ontvanger omruilen? Hij haperd en het beeld is soms weg.

Hallo @Jmkk ,

Probeer eerst dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 


Hallo,

Bedankt voor het advies! Deze stappen uitgevoerd, maar het kastje blijft haperen en kan ook ineens bevriezen. Wanneer het beeld wegvalt komt het ook niet meer terug. Wanneer het kastje in standby modus staat dan blijft de klok stilstaan en werkt niks meer. Het kastje bevriest dan gewoon. Alleen bij aan en uitzetten werkt de ontvanger de tv weer eventjes.

 

Mvg, Jmkk

 


Ok @Jmkk ,

Ik adviseer een moderator om jouw ontvanger dan om te ruilen. 
 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Bedankt! Ik heb de gegevens toegevoegd aan mijn profiel.

 

Gr. Jmkk


Goedemiddag,

 

Is de nieuwe ontvanger inmiddels aangevraagd? Hij is nu helemaal gestopt met werken.

 

Mvg, J.MKK


Hoi @Jmkk. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw Digitenne ontvanger nu helemaal niet meer werkt. Ik zie dat je jouw gegevens inmiddels al hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel. Ik heb zojuist een nieuwe ontvanger naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Bruna, Herenstraat 5 in Rijswijk) verstuurd. Daar kan je de oude ontvanger inleveren en ook gelijk een nieuwe ontvanger meenemen. De antenne hoeft niet retour en vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen.  


Hallo @Jmkk ,

Heb je nieuwe ontvanger al in gebruik genomen? 

Denk ook even aan deze installatie: 

Hallo @Jmkk ,

Probeer eerst dit eens: 

1/ Zet de TV aan. 
2/ Doe de ontvanger aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Heb je nu goed beeld en geluid?Â