Skip to main content
Beantwoord

Betere ontvangst met een Digitenne CI+ module?

  • 9 August 2024
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Vorig jaar de vraag gesteld over de slechte ontvangst Digitenne in ZeeuwsVlaanderen

Een oplossing volgens Noordzee zou zijn de Zxv7200 om te wisselen met een CI+module

Ik heb inmiddels een nieuwe smarttv met de aansluiting kaart en vrije usb

Ik twijfel echter omdat er nog steeds niets gedaan is aan het zeer slechte bereik hier

Ook de extra verhoogde mast voor de antenne buiten wat nu een redelijke ontvangst geeft

Bij de nieuwe Funke V6 antenne staat niets over plaatsen op mast buiten

Mijn vraag, heb ik een betere ontvangst met de CI+  en de bijbehorende V6 antenne

 

 

Mvg Wil Bosman

Admin: adresgegevens verwijderd uit openbare post

De insteekkaart is geen ontvanger, die zit in de TV dan en kun je testen zonder de module, maar dan zal je alleen de vrije zenders gaan zien, en misschien wel de signaalsterkte van de gecodeerde zenders.

De TV zou een betere ontvanger aan boord kunnen hebben, maar dat hoeft niet natuurlijk.
NB, veel hang af van de antenne en de kabel.

In mijn ervaring is de ZXV7200 veel sneller van slag, bij ietwat wisselende ontvangst tov van een andere ontvanger.


Hallo @Wil Bosman ,

 

Ook de extra verhoogde mast voor de antenne buiten wat nu een redelijke ontvangst geeft

Bij de nieuwe Funke V6 antenne staat niets over plaatsen op mast buiten

Fijn dat je de mast extra hebt verhoogd. De Funke V6 kan gewoon buiten staan. Er is zelfs een speciale montagebeugel beschikbaar: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2455126/muurbeugel-voor-digitenne-antenne-v6/?soPos=193

Gewoon nu uittesten, maar je hebt wel een powerinserter nodig. Die wordt door KPN meegeleverd bij de CI+-module. 

Ik verwacht dat je met de module een betere ontvangst gaat hebben, maar het is wel afhankelijk van jouw TV. Die moet trouwens wel type CI+ versie 1.4 ondersteunen. 

Mocht je twijfelen aan de antennekabel? Voor een paar euro heeft KPN deze uitstekende kabel in de shop staan: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2731015/digitenne-antenne-coax-kabel-10-meter/?soPos=1125

 


A !
De vraag is gemarkeerd als beantwoord, dat is mooi, hoe ging het verder de ontvangst is nu goed blijkbaar ?


Reageer