Skip to main content

Als je belt naar het service nummer van KPN wordt je voor Digitenne vragen vriendelijk verzocht om eerst naar het forum te gaan vanwege corona.

Ik denk dat voor klanten die een foutcode krijgen dit niet acceptabel is. De niet kpn gebruikers op dit forum kunnen deze problemen niet oplossen en de kpn moderators kunnen niet snel reageren dus het is eigenlijk klanten pesten.

Ik heb pas nog gebeld en werd zeer snel en vriendelijk telefonisch geholpen dus het kan gewoon wel. Waarom iedereen naar het forum sturen? Kan dat voor foutcodes niet een procedure wijziging plaatsvinden dat die doorverwijzing niet komt?

Hey @waltervl, goed punt. Vooral foutcodes waarbij het signaal opnieuw geactiveerd moet worden is het fijn dat je hiervoor meteen iemand van de klantenservice kunt spreken. Toch hoef je voor : Digitenne foutcode E033-0 Wat is de oplossing?] niet al te lang te wachten, hier komen de moderators meerdere keren per dag langs om te helpen.

Als ik me niet vergis krijg je in de wachttijd een sms'je, hierin informeren we je dat het druk is op de klantenservice en dat je op het KPN Forum ook veel informatie over Digitenne vindt. Als je het gesprek niet beëindigt word je alsnog doorgezet naar een medewerker. Ik ga dit voor de zekerheid  navragen.  

Heb je algemene vragen, bijvoorbeeld over het verbeteren van het signaal, dan ben je op het forum aan het juiste adres. Hier vind je deskundigen die jou uitleg geven en met goede adviezen kunnen bijstaan.


Hallo Nadie, als je niet goed luistert, en zo te zien aan de vele meldingen op het forum, krijgen de mensen de indruk dat ze zich op het forum moeten melden. Dan moeten ze maar dat topic zien te vinden dus erg verwarrend.

Toen ik belde was de boodschap dat het erg druk was met wachttijd van enkele minuten maar toen ik bleef hangen werd ik toch meteen geholpen, er was geen wachtrij. Kan de boodschap gewijzigd worden dat als je een foutcode krijgt je kan blijven hangen?


@waltervl

Het voordeel van het Forum is dat alle KPN-medewerkers (de moderators) ruim voldoende tot heel veel verstand hebben van Digitenne. Dat is bij de telefonische helpdesk helaas niet altijd het geval.

Nadia gaat/kan vanuit haar positie dit niet bevestigen, maar ga er maar vanuit dat je hier op het forum beter wordt geholpen met vragen over foutcodes bij Digitenne. En over het algemeen worden foutcodes redelijk snel opgelost. Als het te lang duurt, kom ik vaak ook in actie. Maar dat gebeurt buiten jouw gezichtsveld.

Verder kunnen klanten die iets beter rondkijken op het forum al informatie vinden (bv het vullen van het forumprofiel met alle benodigde gegevens) waardoor zij nog sneller geholpen worden.


Vage klachten als slechte ontvangst, antenne uitrichten,  geluid zus, HDMI kabeltje zo, factuur fout, waar geen haast bij zit en iedereen snapt dat een reactie een paar uur kan duren kan inderdaad beter op het forum.

Maar die duidelijke digitenne foutmeldingen die je op de tv te ziet kunnen prima en veel sneller door de telefonische helpdesk afgehandeld worden is mijn ervaring. Ik heb ze 3x nodig gehad en alledrie zeer goed en vakkundig en direct geholpen.

Vanwege corona accepteren we gelukkig alle vreemde dingen die er gebeuren maar klanten moeten zo snel mogelijk geholpen worden als er storing is. Ik ben zelf onderdeel van een helpdesk dus weet wel een beetje waarover ik praat. Dus pushen naar een forum voor dit soort zaken is mijn inziens nog steeds onzinnig.


Reageer