Skip to main content

Goedemiddag, 

Al een paar keer heb ik contact gehad met de klantenservice van KPN. Helaas heb ik tegenstrijdige antwoorden gekregen over mijn vraag. Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Omdat ik slecht ontvangst heb op de camping heb ik een nieuwe antenne. Deze antenne staat op het dak van de caravan. In de gebruiksaanwijzing van de antenne die ik heb ontvangen staat dat deze antenne niet nat mag worden. Ook als ik op de site kijk staat dat dit een binnen antenne is. Na 4x contact gehad met KPN werd mij eerst verteld dat het een buiten antenne is die niet nat mag worden(?), daarna dat ik een V5 moet hebben,  ik zou een V6 hebben. Een V5 zou worden opgestuurd. Om dat ik niets ontvang heb ik weer gebeld en werd mij verteld dat ik juist een V6 moet hebben en geen V5, precies andersom. En nu hoor ik dat er alleen nog maar V6 te leveren zijn (wat volgens de site een binnen antenne is)

Volgt u het nog? Ik hoop dat iemand een duidelijk antwoord voor mij heeft. Alvast bedankt!

Hallo @BadCinderella ,

De Funke V5 is bij KPN en ook bij alle winkels al een tijdje uitverkocht. Je hebt dus een Funke V6 in gebruik.

Je kunt deze antenne gewoon buiten zetten, dat is geen probleem. De antenne werkt ook buiten prima. Eventueel heeft KPN daar zelfs nog een speciale beugel voor om die Funke V6 buiten te monteren.

 https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2455126/muurbeugel-voor-digitenne-antenne-v6/?pos=304

Natuurlijk zo mogelijk wel rekening houden met……

Wanneer je de antenne buiten wilt plaatsen, stel de antenne dan zo min mogelijk bloot aan de weersinvloeden zoals regen. Plaats de antenne bij voorkeur onder een afdakje.
Deze muurbeugel is alleen geschikt voor Digitenne antenne V6.

 


Hallo @Noordzee,

Hartstikke bedankt,  dat is duidelijk. Op een dak van een caravan is geen afdakje,  dus hij staat In weer en wind. 

Maar hij kan buiten en daar gaat het om!