Skip to main content
Hallo,



Nieuwe Digitenne omruil ontvanger (RBX2800) geplaatst. Werkt perfect, alleen komt er een hard storend geluid (soort brom / ruis) uit de 3,5 mm audio uitgang achter op de ontvanger en deze audio uitgang wil ik toch gebruiken.

Gebeld met de KPN Service desk. Bleek een bekend probleem. Moest de ontvanger naar fabrikieks instellingen terug zetten, dan zou hij opnieuw aangemeld worden en nieuwe instellingen binnenhalen.

Net gedaan. Ging inderdaad firmware binnen halen. Daarna alles opnieuw laten instellen. Antenne geeft 100%. Maar dat harde brom / ruis geluid blijkft. Ook na nog een tweede keer opnieuw naar fabrieksinstellingen terug zetten.

Zijn er meer die deze klacht hebben en is dit op te lossen?





Groet, Hans
Goedemiddag Hans. Welkom op het Forum! Wat vervelend dat je een brommend geluid hoort uit de 3,5 mm audio uitgang. Heb je al eens getest met een andere kabel? Als dit het probleem ook niet verhelpt zal ik voor je gaan uitzoeken of ik een nieuwe ontvanger kan toesturen. Zou je je KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Goedendag Vikash, Bedankt voor uw antwoord. Heb net m'n profiel bijgewerkt ;-)

Ik heb meerdere 3,5 mm kabels gebruikt. (o.a. doorverbinding naar speakers en headsets) Had in het begin, als ik dat 3,5 mm stekertje naar beneden drukte in de rebox RBX2800 aansluiting, dat er links wel geluid door de brom heen kwam. Maar dat kan ik nu niet meer reproduceren. (ook niet met hetzelfde headset connector) Vermoed dat er iets met die aansluiting is?
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Het zou kunnen dat er iets met de aansluiting aan de hand is. Via deze link kan je een nieuwe tv-ontvanger aanvragen omdat je op dit moment nog een VIP1853 in huis hebt. Laat je mij weten of het gelukt is en of de nieuwe tv-ontvanger het probleem heeft verholpen?
Euh,.. nu snap ik het even niet meer. Ik mocht mijn oude Digitenne ontvanger omruilen voor een nieuwe omdat de oude niet meer geschikt is voor het nieuwe tv-netwerk. Nu moet ik mijn VIP1853 omruilen?

deze VIP1853 gebruik ik thuis. (naar tevredenheid) De Digitenne (RBX2800) wil ik in een tuinhuisje blijven gebruiken. Toen der tijd mocht ik beide (VIP1853 en Digitenne) naast elkaar blijven gebruiken, is dat nu niet meer?
Mijn excuses. Ik was even in de war met de Interactieve TV. Je kan deze VIP1853 blijven gebruiken. Ik zal een nieuwe Digitenne ontvanger versturen naar een servicepunt bij jou in de buurt. De antenne hoeft niet retour. Je ontvangt zo een sms met daarin de adresgegevens van het servicepunt. Zaterdag 05 januari 2019 kan je de nieuwe ontvanger ophalen op het servicepunt.
O,.. gelukkig 😉 Bedankt! maar nu toch ook weer een vraagje. Heb via de link "Apparatuur controleren en omruilen" uitgevoerd en uit de meting blijkt dat de Motorola VIP1853 ongeschikt is :-?

Ik heb er volgens mij nooit problemen mee, maar is er dan een betere?

Heb het sms-je ontvangen, dat ik de Digitenne ontvanger kan ophalen. Nogmaals bedankt!
Als je een Netflix abonnement hebt kan je met een nieuwere tv-ontvanger Netflix bekijken via de TV-ontvanger. Als je geen gebruik maakt van Netflix hoef je de TV-ontvanger niet om te ruilen, als de ontvanger verder nog goed functioneert.
Zonet eindelijk na 3 x chat is het probleem bij mij opgelost.

Het cassisdeel van de AV aansluiting is shit, de contacten zitten te diep weg. Een standaard 4 polige jack steker heeft een te korte schacht voor deze aansluiting. Na enkele malen een verkeert antwoord en een 3 tulp x 3 tulp kabel + met scart steker verloop gekregen te hebben (verkeerde dus) een kabel gekregen met een 4 polige jack steker met een langere schacht, ook deze moet zo ver mogelijk stevig aangedrukt in de RBX2800 gestoken om te werken.

Deze kabel met lange jack is NIET in de winkel te koop.

Slecht gedaan van de fabriek !

Zit de kabel er niet ver genoeg in dan staat het VIDEO signaal op de rode steker ! Dat komt als brom (video ratel) op de versterker.

Dit is het enige juiste antwoord !

Reageer