Skip to main content

Net ci+ module geïnstalleerd en na een uur alle zenders haperend in beeld. Krijg steeds de melding Cam verwijderd/ Cam geplaatst. Kan Cam menu dan weer wel dan weer niet benaderen. Tv al 2 x gereset met ci+ erin maar het blijft hetzelfde.

Dat is niet lekker. 

Module wel goed geplaatst? Laatste 0,5 cm even doorduwen over alle pennetjes.

Groene kant richting de muur.

NPO zenders ook zo haperend?

En. Welk merk en type televisie?

NPO Oké, rest vd zenders werken pas na Cam verwijderd/Cam geplaatst melding.

Cam module wel goed doorgedrukt over circa 0,5 cm.

Hallo ​@FoetsieHengelo ,

Ik heb het idee dat het CI+-module niet helemaal goed in jouw TV zit. Voor de zekerheid hieronder de instructie.

Hoe installeer je de CI+ module?

Het installeren van de CI+ module doe je in vier simpele stappen:

1. Steek de Digitenne CI+ module goed stevig klem in de speciale ingang aan de zij- of achterkant van je televisie
2. Sluit de antenne en de extra voedingsadapter aan
3. Zet de televisie aan
4. Volg de instructies op het scherm

Vlgns mij zover mogelijk zonder bruut geweld aangedrukt, voel ook dat laatste stukje wat stroever gaat maar verder gaat tie niet.. ook geplaatst zoals eerdere geposte afbeelding.  Module past op geen andere manier. 

Cam reageert ook niet op pincode.

Ok ​@FoetsieHengelo ,

Jouw TV ondersteunt het CI+-module niet.

Dan adviseer ik jou om de klantenservice te vragen of je het CI+-module kunt omruilen tegen een losse ontvanger. Het is niet anders. 

Maak daarvoor online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Volgens me is deze een oude Digitenne CI+module 1.3. Nu hebt je module 1.4 nodig.

Ok ​@FoetsieHengelo ,

Dan adviseer ik jou om de klantenservice te vragen of je het CI+-module kunt omruilen tegen een losse ontvanger. Het is niet anders.

Ik zou toch eerst eens testen met een andere CI+ module.
Deze kan defect zijn en/of verkeerde versie zoals hierboven aangegeven.

De TV zelf kan natuurlijk ook een probleem hebben.

Heb je meer info zodat ik klantenservice gericht kan benaderen

Hoe zie je welke versie ik heb?

Volgens me is deze een oude Digitenne CI+module 1.3. Nu hebt je module 1.4 nodig.

Dat CI+-module is prima, daar ligt het niet aan. Mogelijk heeft die TV een verouderd type 1.3 aan boord. Ik kan dat zo snel niet terugvinden.

Het CI+-module van Digitenne is een 1.4 module. Jouw TV moet dat type CI+ wel ondersteunen. 

https://www.kpn.com/televisie/digitenne/insteekkaart

Hele gebruikershandleiding doorgenomen. Er staat echter nergens of ie ook voor CI+ 1.4 (digitenne) geschikt is. NB kpn gebruikt de Duitse norm.

CI+ 1.3 (kabel) zal vast geen probleem zijn. Al wordt ook dat niet vermeld. 

Hoi en welkom in onze Community ​@FoetsieHengelo!

Goed om te zien dat er al zo veel hulp toegesneld is. Hoe staat het er nu voor, ben je verder gekomen met alle tips? Mijn advies zou ook zijn om even te overleggen met onze klantenservice, dat is de snelste weg voor hulp hierbij.

Na contact KPN Servicewinkel wordt er een nieuwe CI module opgesteld om te testen of CI of TV de boosdoener is.

Ik laat het hier nog weten 

Opgestuurd bedoelde ik

Je kunt je berichten tot 1 uur na plaatsing nog bewerken / corrigeren. 

Na contact KPN Servicewinkel wordt er een nieuwe CI module opgesteld om te testen of CI of TV de boosdoener is.

Ik laat het hier nog weten 

Ik ben benieuwd ​@FoetsieHengelo 

Ik vrees echter dat het aan jouw TV ligt. En dat je dan een losse Digitenne-ontvanger nodig hebt. 

Nieuwe CI ontvangen, geplaatst en het werkt als een tierelier. 

O, dat is fijn nieuws! 👌🏾

Reageer