Skip to main content

Hoi,

De situatie;

Een sony tv met hierin de digitenne ci+ card en twee interne dvb-t2 tuners.

Zodra je een commerciële zender opneemt, dan kan je alleen nog npo 1, 2,3 of lokale zenders bekijken. Geen commerciële zenders, je krijgt dan een encryptie foutmelding te zien.

Het lijkt erop, maar ben er ook zeker van dat dit door Kpn geblokkeerd wordt in de ci+ module.

 

Neem je bijvoorbeeld npo1 op, dan kan je wel tegelijkertijd of npo 2 of 3 dvbt2 kijken. Die gaan dus buiten de kpn ci+ kaart om.


Als je in de status informatie kijkt van de ci+ module staat er iets van pvr: N

Of dit dan uitgezet is door kpn?

Waarom beperkt kpn dit? Het zou juist het product enorm verbeteren als je juist 1 kanaal kan kijken en de andere kan opnemen. 
 

Kan kpn dit mogelijk maken met een software update naar de ci+ module?

 

Hallo @Pvdh14 ,

Het CI+-module is dus bruikbaar in/voor één tuner. Leuk dat opnemen inmiddels is gelukt ! 

Op de tweede tuner is het CI+-module dan niet in gebruik. Die kun jij uiteraard wel gebruiken voor de NPO-zenders, aangezien die FTA zijn.


Dat is toch niks bijzonders? Was toch vroeger met de oude digitenne ook al zo? Als je zowel opnemen als ook tegelijkertijd tv wilde kijken, dan moest je een twin tuner hebben. En daar betaalde je volgens mij ook extra voor.

Had je wel een twin tuner, maar je betaalde voor een enkel abonnement, dan werkte het volgens mij ook niet.


@Noordzee Dat wist ik niet, dat dit zo werkte. Digitenne genomen omdat het beeld beter was dan bij vdsl kpn tv. Helaas is hier nog geen glasvezel beschikbaar. Anders had ik dit met iptv genomen.

Dan wordt het maar digitenne voor live tv en terug kijken via nlziet 😂

 


.

Dan wordt het maar digitenne voor live tv en terug kijken via nlziet 😂

 

Of je huurt voor 5 euro per maand een tweede CI+-module erbij. Als je dan bv een XORO 8761 erbij koopt met een externe PVR dan kun je op twee ontvangers kijken en opnemen. 

Op den duur is dat goedkoper dan NL-ziet. 

 


Ja, die had ik dus besteld. Maar ik kreeg hier met geen mogelijkheid signaal op. Ook niet met een Xoro antenne. De Ci module werd wel herkend na een firmware 2018 update.

Of deze is defect of ik heb iets verkeerd gedaan


In het menu van de XORO is een optie om 5 volt spanning te leveren aan de antenne. Die optie moet aanstaan. 


In het menu van de XORO is een optie om 5 volt spanning te leveren aan de antenne. Die optie moet aanstaan. 

Die heb ik niet gezien. Maar op de Xoro antenne kabel zat een groen lampje en die brande (antenne versterker). Dus ik neem aan dat hij dan werkte. Ik kan het niet meer testen. Hij ligt ergens tussen de andere dozen bij Postnl nu 😜