Skip to main content

Na opzegging van 2 contracten ( 1 Digitenne, 1 internet aansluiting) zijn we nu ruim een half jaar bezig met het terugvorderen van de teveel betaalde abonnementskosten.

Nu zo’n 7 keer contact gehad met klantenservice. Iedere keer opnieuw het complete verhaal uitgelegd. De laatste 3 keer is toegezegd dat er een creditnota wordt aangemaakt en dat we 1 maand moeten wachten voordat het bedrag wordt overgemaakt. Helaas steeds tevergeefs gewacht en dan maar weer contact gezocht. Steeds krijgen we verschillende informatie ( systeem niet online, systeem niet in te zien, niet kunnen vinden van klantnummer tot uiteindelijk de melding dat het klant nummer niet meer te vinden is omdat het al zo lang geleden is. In de chat wordt dan ook nog gevraagd waarom het zo lang heeft geduurd…

Als je vraag naar escalatie mogelijkheden wordt je verwezen naar klachtenafdeling met de mededeling dat de klantenservice ook niets meer voor je kan doen.. als je dat doet adviseert de klachtenafdeling om contact op te nemen met de klantenservice….

Ticketnummers zijn er niet of worden niet verteld zodat je steeds opnieuw uitleg moet geven, iedereen het wiel opnieuw uit gaat vinden en steeds iedereen tot dezelfde conclusie komt: we hebben recht op creditering van het teveel betaalde

Mogelijk hoopt de KPN erop dat we het er gewoon bij laten zitten.

 

Ai @Zjuppo, dit klinkt behoorlijk frustrerend zeg :frowning2:

Ik zal alles even op een rijtje zetten:

Digitenne is in rekening gebracht tot en met 14 september en het internet tot en met 16 september, terwijl het abonnement is gestopt op 13 augustus, het klopt dus als een bus dat jullie nog wat van ons tegoed hebben en het is mij een raadsel waarom dit na afloop van de abonnementen zo moeizaam is gegaan.

Dat het nu moeizaam gaat, dat snap ik wel. Normaal gesproken voeren we een vergoeding in ons administratieve systeem in en wordt die vergoeding verwerkt op de volgende factuur als het abonnement nog loopt, of op de slotfactuur als het abonnement beëindigd is. Omdat jullie abonnementen al zo lang geleden zijn gestopt, zijn de betreffende klantnummers echter verwijderd uit dat administratieve systeem waardoor we niet meer de mogelijkheid krijgen om een vergoeding in te voeren. 

Er is opnieuw een klacht ingediend zie ik, en vanuit die klacht is vandaag 2 keer een poging gedaan om jullie te bellen, maar ze hebben jullie niet te pakken gekregen als ik op de notities af ga. Klopt dat of hebben jullie inmiddels wél iemand gesproken?

 


We hebben inmiddels een aantal maal telefonisch contact gehad met een medewerker. Er is toegezegd dat we het geld terug kunnen krijgen maar het probleem moet eerst worden opgelost door ICT. Dus we zijn nog in afwachting van..


Ah, heel fijn dat het nu wel echt in gang is gezet!

Ik ga er van uit dat het vanaf nu helemaal goed opgepakt gaat worden, maar mocht je toch nog vragen hebben (bijvoorbeeld omdat het erg lang duurt voordat je weer iets hoort) dan mag je altijd hier weer aan de bel trekken zodat ik weer op onderzoek uit kan gaan!


Ik wil even melden dat het nu opgelost is. We hebben nu, na een half jaar, en tig telefoontjes, de creditnota  teruggestort gekregen. Jammer dat het zo lang geduurd heeft maar we zijn blij dat het nu is opgelost!


De aanhouder wint @Zjuppo!

Inderdaad erg jammer dat dit zo enorm moeizaam is verlopen, maar heel erg fijn dat het eindelijk helemaal afgerond is! Bedankt dat je dit nog even laat weten :blush: