Skip to main content

Goedendag...mijn digitenne antenne in de slaapkamer geeft heel weinig signaal...de laatste tyd is t waardeloos het signaal..kan niet eens fatsoenlijk tv kijken...wat kan ik hier aan doen? Anders ben ik genoodzaakt om over te stappen..

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @berenootje ,

Voordat er een vervangende antenne wordt opgestuurd, eerst nog wat vragen: 

Wil je het volgende eens uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

En nog een paar vragen : 

1/ In welke plaats staat de ontvanger? 

2/ Wat voor antenne heb je nu in gebruik? 

 

Zou je verder het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 


Hi @berenootje, heb je weer een beter signaal gekregen nadat je de stappen van @Noordzee uit hebt gevoerd? Of heeft dat geen verschil gemaakt?

Zo nee, zou dan zijn laatste 2 vragen willen beantwoorden?


nee niet echt heb alle stappen uitgeprobeerd nu.. 


@berenootje 

Lukt het jou om de antenne buiten te plaatsen? 


nee dat gaat niet lukken.. t gaat om t 2 e kastje in de slaapkamer


OK, wat voor type binnenantenne heb je nu in gebruik. 


Een aanvullende vraag vanuit mij: wat gebeurt er als je de antennes omwisselt? Dus die van de slaapkamer bij je andere ontvanger, en andersom? Verhuist het probleem dan mee met de antenne of is de ontvangst op de slaapkamer óók met de andere antenne niet goed?


@berenootje 

Wat voor type binnenantenne heb je nu in gebruik? 

en : 

Een aanvullende vraag vanuit mij: wat gebeurt er als je de antennes omwisselt? Dus die van de slaapkamer bij je andere ontvanger, en andersom? Verhuist het probleem dan mee met de antenne of is de ontvangst op de slaapkamer óók met de andere antenne niet goed?

 

 

Zou je verder het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 


Ik begrijp dat het profiel nu gevuld is. Mogelijk wil @Maja_ jou een nieuwe binnenantenne sturen? 

 

Mijn tweede advies is om jouw ZTE ZXV7200 om te ruilen voor een CI+-cam. Deze cam werkt beter dan jouw huidige ontvanger.

Op deze website kun je checken of jouw TV geschikt is voor een CI+-cam:

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

 

Heb je geen geschikte TV? Dan treedt plan C in werking. Ook met het gebruik van de CI+-cam. Dan kun je jouw ontvangst verbeteren door daarnaast zelf een betere ontvanger te kopen. Ik heb zelf deze ontvanger gekocht en daarin werkt de CI+-cam prima: 

https://www.amazon.de/Xoro-HRM-8761-CI-Receiver/dp/B07BBB48PY

Het is een investering, maar dan heb je wel een prima ontvangst


 We hebben nog niet weer een reactie van je ontvangen @berenootje, maar ik zie dat je wél je gegevens in hebt gevuld. Op basis daarvan zie ik dat je 6km bij de mast Amsterdam Hemweg vandaan zit en 8km bij de mast bij de RAI. Waar ik nog steeds benieuwd naar ben: werkt je andere Digitenne wel helemaal goed? Zo ja, hoe heb je die antenne precies geplaatst? Gezien de omgeving is het signaal dat je binnenshuis kunt ontvangen, niet echt optimaal. Ik heb dus het vermoeden dat de andere antenne aan een andere kant van het huis staat, of wellicht buiten/voor een raam in de richting van de Hemweg of de RAI. Als je de antenne buiten zou kunnen plaatsen, óf aan dezelfde kant van het huis als je andere antenne, zou dat waarschijnlijk heel veel schelen!