Skip to main content
Beantwoord

Deel van digitenne apparatuur retourneren in proefperiode

  • 5 September 2024
  • 4 reacties
  • 38 keer bekeken

Hello world,

Omdat ik niet zeker was of de digitenne insteekkaart zou werken in mijn TV, heb ik uit voorzorg zowel een insteekkaart als een tv-ontvanger besteld bij het aangaan van het abonnement.

Nu blijkt dat de insteekkaart prima werkt, wil ik de tv-ontvanger retourneren binnen de proefperiode van 14 dagen, zodat het abonnement uiteindelijk iets (5 €) goedkoper wordt.

Hoe pak ik dat het beste aan ?

Hallo @EpMeister ,

Het beste is om morgen vanaf 8.00 te bellen met 0800-0402. Daar kun je dan jouw abonnement laten aanpassen. 
 

Overigens kun je ook na die twee weken gewoon teruggaan van twee ontvangers naar één ontvanger. 
 

Hoe stuur ik apparatuur in bruikleen retour naar KPN?

Heb je jouw abonnement opgezegd of heb je jouw bestelling geannuleerd? Dan krijg je van KPN een retourdoos, inclusief retoursticker en instructies voor het terugsturen. De doos geef je af bij een PostNL locatie. Daar heb je veertien dagen de tijd voor. Je apparatuur op deze manier retour sturen is gratis.

 

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

 

Van je Digitenne-abonnement stuur je terug:

  • De tv-ontvanger
  • De stroomadapter

De antenne natuurlijk niet, want die heb je nodig voor de insteekkaart. 
 

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar het retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

 


Hallo @Noordzee ,

Bedankt voor het telefoonnummer. Is er toevallig ook een telefoonnummer dat vanuit het buitenland te bereiken is ? Ik woon namelijk net over de grens in België. Zo niet, ook geen probleem hoor.

Ook de tip dat ook na die twee weken het abonnement kan worden aangepast is goed om te horen. Ik dacht dat ik gelijk voor een vol jaar aan vast zou zitten.


Je zit na die twee weken wel aan jouw abonnement vast, maar dat geldt voor de eerste ontvanger. 
 

Voor KPN bellen vanuit het buitenland: 

Bel +316 1200 1200 (pas op: belkosten). 

Aanvulling:
Bereikbaar maandag t/m vrijdag 08.00 tot 18.00 uur, zaterdag 08.00 tot 17.00 uur (NL tijd).
Zon- en feestdagen gesloten. Voor storing 24/7 bereikbaar. 


Begrepen en bedankt !


Reageer