Skip to main content

Wij staan op de camping en ik had de antenne met een zuignap tegen de caravan gemonteerd. Coax aangesloten. Helaas geen beeld. Helemaal geen signaal. Als ik met een multimeter aan het einde van de coax  meet, meet ik ongeveer 6V. Het betreft een v5 antenne geleverd door kpn. Is de antenne stuk?

Hallo @pipertje ,

Het kan heel goed dat jouw antenne defect geraakt is. 
 

Maar eerst even wat uittesten. 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. Zorg ervoor dat de kabel goed bevestigd is aan de antenne en de ontvanger.

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 


In welke lokatie ben je nu? 
 

Nog steeds geen signaal? Dan moet waarschijnlijk de antenne vervangen worden. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators


We staan nu op een camping in Esbeek Noord Brabant


Beste Noordzee. Ik heb aan de hand van uw gegevens alles uitgetest. Met resultaat moet ik zeggen. 100%  signaal en alle zenders weer bereikbaar. Toch vind ik het vreemd. Je zou zeggen dat wanneer de antenne aangesloten is dat je altijd signaal zou moeten hebben?

Ik maak maar een korte handleiding want als mij dit weer gebeurd dan heb ik een naslagwerk hoe te handelen.

Ik ben geen fan van KPN want thuis hebben we sinds we de nieuwste experiabox hebben bijna elke dag een keer 303 storing. Met de V9 box nooit geen problemen.

Maar ik moet toegeven dat ik vandaag uitstekend geholpen ben. Mijn dank hiervoor.


Fijn dat het zo is gelukt  @pipertje ! 

Digitenne is heel wat anders dan een Experiabox. Bij Digitenne is vaak wel een oplossing mogelijk, maar je moet wel weten wat de procedure is. 

Geniet van je Digitenne-ontvanger! 

Groetjes van een KPN-fan…. 😉