Skip to main content

Vanaf vandaag is mijn Digitenne abonnement geactiveerd en heb stapsgewijs de Digitenne geïnstalleerd.

Nu heb ik hem aangesloten en aangezet maar heb 0% ontvangst en dit veranderd niet. 
Alles al geprobeerd wat ik er over heb gelezen, de antenne op alle mogelijke plekken gehouden, de ontvanger uitgezet en weer aan. De ontvanger opnieuw op fabrieksinstellingen gezet. De kabels gecontroleerd, maar niks werkt en hij blijft op 0% staan. Ook al geprobeerd wat hij doet op een andere regio maar dit is in alle gevallen hetzelfde. We hebben het pakket afgelopen maandag ontvangen dus alles is nog nieuw.
Onze directe buren maken ook gebruik van KPN Digitenne en hebben hier geen problemen mee.. wat nu?

Met vriendelijke groet,

Rutger Spriel

Hallo @R. Spriel ,

Wil je het volgende eens uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

En nog een paar vragen : 

1/ In welke plaats staat de ontvanger? 

2/ Wat voor antenne heb je nu in gebruik? 

3/ Lukt het mogelijk om de antenne buiten te plaatsen? 

 

Zou je verder het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 


Hallo, 

Heb het stappenplan uitgeprobeerd maar mocht niet baten, ontvangst blijft 0% en veranderd echt niet.
Er veranderd niets kwa ontvangst en heb van alles geprobeerd wat er mogelijk het signaal zou kunnen verbeteren. Vlak bij het raam neer gezet en al maar blijft het zelfde resultaat. 
Heb mijn persoonlijke gegevens aangevuld. 


OK, mijn conclusie is dan : Of de ontvanger is defect of de antenne is defect. 

Want je buren kunnen wel gewoon Digitenne ontvangen….

Ik adviseer een moderator om de boel om te wisselen. 


Oké, dankuwel voor uw snelle reactie en ik zal wel vernemen hoe het in zijn beloop gaat. 
 


Hoi @R. Spriel. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je nog geen gebruik kan maken van jouw Digitenne ontvanger. Het lijkt inderdaad op dat er een defect zit in jouw antenne. Ik heb zojuist een nieuwe antenne naar jou verstuurd. Laat je mij weten of dit het probleem verhelpt?


Hoiii

 

Ik vind t ook raar dat digitenne ik heb begin januari afgesloten perfect tv gehad tot begin maart toen door een fout geblokkeerd  gebeld heel verhaal een nieuwe  kastje gekregen en alleen maar ellende geen signaal meer   als ik in t menu kijke geeft ie aan bij basisabonnement   NEE  terwijl ik die wel heben betaal  nu is t antwoord u kan t niet ontvangen . Dan denk hoe dan als ik t 2 maanden wel gehad heb en dan ineens niet meer . Lijk me raar dat t ineens verwdijnt 


@Moontjuh

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Ja dit is al gedaan ben er 4/5 weken mee bezig geweest .


@Moontjuh 

Graag even je profiel vullen. Klik op de groene letters. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Gedaan heb ingevuld


Ik zie nog niets @Moontjuh .

Na het invullen van jouw gegevens, ook op opslaan drukken.  


Ja heb ik gedaan


???

 


@Moontjuh 

Zolang je het Forum profiel  niet aanvult met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer kan je niet geholpen worden. Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.