Skip to main content

Hoi KPN klantenservice, Ik vroeg op 28-01 info over Digitenne en Viaplay. De medewerker die ik sprak heeft in zijn enthousiasme maar gelijk een digitenne abonnement voor ons afgesloten, terwijl dit pas in het "botenseizoen” de bedoeling was. Ik heb dit verhaal nu 3 x uitgelegd aan een medewerkster van de klantenservice en iedere keer krijg ik de toezegging dat ik hierover terug gebeld wordt door de betreffende medewerker. Echter, daarna wordt het akelig stil. Het abonnement is inmiddels wel gefactureerd, ten onrechte hoor, want ik heb geen ontvanger noch een insteekkaart gekregen. Zelfs al zou ik dus naar de boot gaan, moet er niet aan denken met dit weer, zou ik niet eens kunnen kijken. Maar mag wel betalen. Niet echt netjes van KPN! Gebeld 28-01, 21-02 en 25-02!!!!!

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

@Bram_ De dinsdag is nog niet helemaal om, maar schiet wel lekker op. Jouw laatste bericht was:

“ Dinsdag zal ik dit je laten weten met het doel meer duidelijkheid te geven” Ik weet niet wie je wel bericht gestuurd hebt, maar mij niet. De nieuwe factuur, waarop opnieuw Digitenne in rekening is gebracht, heb ik wel ontvangen. Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, voel ik me niet serieus genomen door KPN en u/jij doet daar ook al lekker aan mee.


Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat "dinsdag" (na Pasen)  daar enig verdere reactie op zou komen. Ondanks de toezeggingen.


@Bram_ Ik ben het zat. Ik kan in mijn account geen dingen wijzigen, dus kan iemand van KPN mijn automatische incasso beëindigen? Stuur mij maar gewoon per maand een factuur, dan kan ik zelf het juiste bedrag invullen, ben met dit gehannes en het niet nakomen van de afspraken echt helemaal klaar.


@jo.ri excuus dat ik gister niet heb kunnen reageren. Ik heb de tijd genomen om te kijken waar ik alsnog aan de bel kon trekken. Dat is gelukkig ook gelukt. 

Ik heb een bericht laten doorzetten naar de partij die gaat over het oplossen van het probleem in het abonnement. Ook kan ik tussendoor alvast een vergoeding doen voor de extra gemaakte kosten tussendoor. 

Ik wil je heel erg bedanken voor je geduld. En snap dat het toch erg lang duurt. Maar ik blijf er voor je aan werken. 


@Bram_ Dat je de tijd neemt hoef je niet uit te leggen, dat is me na bijna 3 maanden ellende wel duidelijk. Je schrijft nu "Ik heb een bericht laten doorzetten naar de partij die gaat over het oplossen van het probleem in het abonnement." Dit is niets nieuws, heb ik al eerder gehoord. Intussen gebeurt er niks. 3e keer Digitenne gefactureerd. Nogmaals ik wil mijn automatische incasso beëindigen. Ik blijf niet betalen voor diensten die ik niet heb. En het feit dat ik Nils kan in mijn account bevalt me ook absoluut niet. Deze vervelende kwestie duurt veel te lang. KPN weet wel hoe ze de klanten niet wegpesten. Denken jullie dat ik niets beters te doen heb? Belachelijk. Wat een bende is het bij jullie en jij doet er vrolijk aan mee met je beloften die je niet nakomt. 


@jo.ri we zijn er. Na het overleg dinsdag zijn dingen doorgelopen en de Digitenne is eindelijk verwijderd uit het pakket. Normaals excuus dat het zo lang heeft geduurd. Ik zal ook het bedrag dat teveel betaald is vergoeden. 


@Bram_ Het is eindelijk opgelost. Heel vervelend dat het zo lang heeft moeten duren, maar het is nu opgelost. Bedankt. KPN is uiteindelijk ook een eerdere toezegging nagekomen, te weten 6 maanden gratis Viaplay. Aardige bijkomstigheid is dat ik nu 2 Viaplay abonnementen heb. Zoals ik reeds eerder doorgegeven had, had ik al een Viaplay abonnement afgesloten bij Viaplay, omdat KPN het niet kon regelen. Het rechtstreekse abonnement bij Viaplay heb ik nu opgezegd, maar dit loopt nog even. Maar ja, beter een dubbel abonnement dan geen.


@Bram_ Het is niet te geloven. Op 26 april schreef jij: “we zijn er. Na het overleg dinsdag zijn dingen doorgelopen en de Digitenne is eindelijk verwijderd uit het pakket. Normaals excuus dat het zo lang heeft geduurd. Ik zal ook het bedrag dat teveel betaald is vergoeden". Vandaag de nieuwe factuur ontvangen en wat denk je, gewoon weer Digitenne in rekening gebracht. Ik dacht dat ik eindelijk een keer verlost was van deze ellende. Het teveel betaalde bedrag wordt ook nog steeds niet gecrediteerd, dus wordt alleen maar hoger. Hoe kom ik hier ooit vanaf? Behalve dan alle toezeggingen die niet nagekomen worden. Ik betaal nu al 4 maanden voor iets dat ik niet heb. Hoe kan er iets op de factuur komen dat volgens jou verwijderd is? Of is dat ook weer zo'n verzinsel? 

@Babylonia U hoeft niet te reageren hoor.


@jo.ri na ons laatste contact zag ik in het systeem dat alles goed stond. Dan moet ik daarop vertrouwen. Nu blijkt dat in een systeem daarachter toch iets nog niet goed gaat. 

Daarom heb ik de collega's die over de facturen gaan aan het werk gezet. Ik weet niet of dit ook is waarom de vergoeding niet op de factuur staat. Dit kijk ik voor je na.

Ik verwacht midden volgende week hier meer over te kunnen vertellen. Tot die tijd kan ik alleen excuses aanbieden. 


@Bram_ Midden volgende week is inmiddels alweer voorbij. Nog steeds weer niks gehoord. Wordt echt een gewoonte van je om toezeggingen niet na te komen. Jammer genoeg wen ik aan dit zeer klantonvriendelijke (lees schofterige) gedrag van KPN.


@jo.ri ik wilde zeker weten dat ik goed nieuws had voordat ik een reactie plaatste. Vandaar ook dat ik een klein beetje ruimte liet in mijn verwachting. Wel heb ik ondertussen het goede nieuws dat ze bij de afdeling facturen het probleem hebben opgelost. Ook is de vergoeding op hetzelfde moment in orde gemaakt. 


@Bram_ hahahaha. Eerst maar eens zien en dan geloven. Lees voor de gein maar eens terug hoe vaak ik al een dergelijke toezegging heb gekregen. Nakomen van de beloften is iets waar KPN niet echt in uitblinkt. Maar wanneer wordt het nu weer opgelost??? Volgende maand maar weer eens? Dan zijn we dus alweer 5 maanden en tig niet nagekomen afspraken verder. Het is echt schandalig!


@Bram_ Ik heb een klacht ingediend bij Wilco Mol. Heb de hele KPN community geschiedenis meegestuurd, want hier kom ik geen klap verder. Wordt maar een beetje aan het lijntje gehouden en er worden heel veel toezeggingen gedaan die niet nagekomen worden dat ik hier niet meer in geloof. Ik kijk nog wat ik er verder aan kan doen, want dit schiet niet echt op.