Skip to main content

We zijn inmiddels een paar jaar verder mijn vraag is er al een mogelijkheid om met een afstand bediening te werken ik zit nu in de camper met twee van dingen in mijn hand. ander type modem ofzo ???

Nee. Het is wachten tot de CI+ module er is. Hopelijk komend voorjaar. Dan kan je zelf een tv ontvanger kopen met een ab waarmee het wel kan. Of een televisie met DVB-T2 HEVC waar een module in kan. 

P.S.

Een modem is héél iets anders dan een tv ontvanger. 


Hoi Peter bedankt voor de info op mijn tv zit  dvb-s / s2/ c/ -c2/ -t / -t2 (h.265/hevc

dus zal het gaan werken ?


Jazeker, mits jouw TV een slot heeft voor een CI+-module.


Hoi Noordzee  er staat CI+-slt ( HD+ gereed ) 


Dat bedoel ik. Dat gaat wel goed komen. 

Nieuwsgierig hoe het dadelijk in zijn werk gaat ? 

Lees dit topic maar even door : 

 


Hoi Peter bedankt voor de info op mijn tv zit  dvb-s / s2/ c/ -c2/ -t / -t2 (h.265/hevc

dus zal het gaan werken ?

Als je er nu al NPO mee kunt krijgen zal het werken. Wel een antennevoeding (power inserter) gebruiken voor de antenne. Dat doet de tv zelf niet. 

https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=power%20inserter&suggestFragment=powerinsert


Nog een vraag wat is de oorzaak dat het bij de digitenne ontvanger zolang duurt dat hij van programma wisselt duurt ongeveer 6 tellen voor hij overspringt naar een andere zender, nieuwe batterij in de afstand bediening en afstand 1 meter naar de ontvanger werkt het niet sneller ???


Zes tellen is wel lang. Dat ligt toch echt aan de huidige ontvanger.

Ik verwacht dat dit dadelijk met het CI+-module wel (veel) beter gaat worden. Nog even volhouden! 


kan ik het niet met een andere ontvanger proberen mogelijk met een nieuwere versie ?


kan ik het niet met een andere ontvanger proberen mogelijk met een nieuwere versie ?

Er zijn geen nieuwere digitenne ontvangers.

Mogelijk is de rbx2800 war sneller,maar die vraag moet @waltervl maar beantwoorden. 


De Rbx2800 is net zo snel met zender wisselen als de zxv dus daar ligt het niet aan. Als het lang duurt heb je of slechte ontvangst of een slechte ontvanger. De afstandsbediening heeft daar niets mee te maken.

Je ziet ook dat het zender nummer meteen overspringt op het display en op je TV rechtsboven en dat daarna het beeld pas naar de andere zender springt (bij de Rebox in ieder geval).


Als je een cijfer intoetst, of 2, wacht de decoder of er nog een cijfer ingetoetst wordt. 
Druk je op P+ of P- dan krijg je binnen 1,5 seconden de volgende zender.

Bij mij (7200) heb ik na intoetsen van het volledige zendernummer (1 danwel 2 cijfers) 4 seconden later de bedoelde zender.


ik denk dat dan toch de ontvanger slecht is  want mijn antenne signaal is 95% en hij zit in de camper met speciale omni antenne ik zal het nog eens proberen anders maak ik er een storing van.


Met die 4 of 6 seconden ga je niet het 20:00 uur journaal missen lijkt mij. :smiley::kissing_smiling_eyes:

Als je zapt met P+ of - is het gewoon een pietsie meer dan 1 seconde.