Skip to main content

Heb een digitenne ontvanger maar heb alleen 1 2 3 er staat u heb geen abonnement op de zenders maar dat is niet waar



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Christakemp ,

Dit probleem komt vaker voor. Dan heeft jouw ontvanger een activatie gemist. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En zet jouw ontvanger alvast aan op NPO 1. De TV kan eventueel uit blijven. 


@Christakemp 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

46377093748


Casenr


**********Vielvoije 


Je ontvanger was niet goed geregistreerd. Ik heb dit zojuist voor je gedaan. Binnen 15 minuten zou je weer beeld moeten hebben. Zo niet, dan kan  @Noordzee goed uitleggen hoe je het activatiesignaal een zetje kunt geven. We zijn benieuwd of het lukt. Laat het dus vooral even weten:blush:

 


Heb je alweer beeld op alle zenders? 

Als het toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat RF-kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Zet de ontvanger dan op CNN en wacht totdat je beeld hebt op CNN. Daarna dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 


Nee niks alleen 1 2 3


Hij doet niet geef foutcode e016 0


@Christakemp 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat RF-kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Zet de ontvanger dan op CNN en wacht totdat je beeld hebt op CNN. Niet zappen. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 


Staat nu op cnn maar geef hetzelfde aan geen abonnement op deze.zender


Het kan even duren. Wacht het nog even een halfuurtje af. Hou de ontvanger aan op CNN. Misschien kan @Lisa nog even een extra activatiesignaal versturen? 


  • Ok doe ik 

Half uurtje cnn nog niets


Lisa is up and running. Momentje nog….. 


Jullie zijn top als het lukt.


Nogmaals geprobeerd te activeren. Hij zou het gewoon moeten doen:see_no_evil: .
Kun je voor de zekerheid het CAS-ID voor me checken. Heb nu dit: 46377093748
Dan vraag ik een achterliggende afdeling om de ontvanger in de lucht te krijgen.

 


Case nr klopt


Nog steeds geen beeld ? 

Probeer dan nu eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even minimaal 5 seconden van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger weer aan. 

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

5/ Zet de ontvanger op NPO 1.

6/ Check na zo'n 10 minuten of er beeld is op alle zenders. 

 


Alles gedaan maar nog steeds niets


Ik heb hier verder geen verklaring voor. Ik mag toch aannemen dat de ontvangst in Rotterdam goed is. (Signaalsterkte 100%?)

Dit is nu toch echt de enige oplossing…. : 

 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat RF-kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Zet de ontvanger dan op CNN en wacht totdat je beeld hebt op CNN. Niet zappen. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 


Sorry @Christakemp! Ik krijg het niet voor elkaar… Ik heb het CAS-nummer doorgezet naar een collega die hopelijk vandaag nog reageert om de ontvanger in de lucht te krijgen. Op de een of andere manier lukt het niet om een signaal te sturen naar het kastje. 


Oke dank je wel voor alle.moeite 


Sorry @Christakemp! Ik krijg het niet voor elkaar… Ik heb het CAS-nummer doorgezet naar een collega die hopelijk vandaag nog reageert om de ontvanger in de lucht te krijgen. Op de een of andere manier lukt het niet om een signaal te sturen naar het kastje. 

Even afwachten maar…..

En anders kan het altijd nog uitdraaien op een omwisseling van de ontvanger.   


Hey toppertje hij doe het dank je voor alle.moeite