Skip to main content

Goeiedag,

Graag zou ik een nieuwe digitenne antenne ontvangen. Sinds een paar weken kan ik op geen enkele manier zenders ontvangen.. gereset..antenne op verschillende manieren gehad en geplaatst..maar niets werkt. Graag hoor ik wat van jullie hoe dit op te lossen

@Muggie82

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Kan je daarnaast op de volgende vragen antwoord geven:

  • Brandt het blauwe lampje in de stekker bij je antenne?
  • Krijg je het Digitenne logo te zien wanneer je het kastje en de TV aan zet?

Gegevens aangepast

Blauwe lampje brandt

Logo is bij aan doen wel te zien maar bij ontvangst is het steeds 0%


Hallo @Muggie82 ,

Wil je voor de zekerheid het volgende eens uitvoeren? 
 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. En check of de kabels goed vast zitten. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 


Dank je wel voor het meedenken en ook geprobeerd maar nog steeds 0% 😔


Hoi @Muggie82. Wat vervelend dat je op dit moment geen gebruik kan maken van jouw Digitenne ontvanger. Ik heb zojuist een nieuwe antenne verstuurd. Laat je ons weten of dit het probleem verhelpt?


Goeiemorgen,

Dat is heel fijn. Zou ik deze dan ook evt buiten kunnen hangen voor een nog beter  bereik? Als dit de oplossing gaat zijn? Graag hoor ik van jullie! Super fijn voor de vlotte reactie ieder geval.

Groeten


De V6 Antenne die je gaat krijgen kan ook buiten geplaatst worden. En buitenbeugel is via de shop als extra te bestellen: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2455126/muurbeugel-voor-digitenne-antenne-v6/

Voor de V5 Antenne zat er bij de buitenmontage set ook een speciale buitenkabel bij maar bij de V6 montageset dus niet. https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/

Wellicht dat je nog een aparte buitenkabel moet kopen.

 

Voor beter beeld is het ook te overwegen de insteekkaart te nemen aangezien de ZTE ZXV7200 niet de beste ontvanger is die je kunt krijgen. https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/ 

Als je TV compatibel (check via vorige link) is dan is de insteekkaart voldoende anders moet je nog een losse ontvanger erbij kopen. (ca 75 euro). https://www.amazon.nl/-/en/dp/B07BBB48PY


Oké oké nou ik ga niet nog meer maandelijks uitgeven..betaal nu al alles bij elkaar al dik 85 euro per maand kwijt dus moet wel leuk blijven. Ik ga kijken of met nieuwe digitenne het allemaal weer werkt. Best bereid ook voor evt buitensetje te plaatse maar ga niet nog is 75 euro etc kopen voor insteekkaart hihi. Dus hopelijk snel opgelost. Bedankt voor de info etc.


Past nu de buitenset dan ook op de v6? Of dan echt weer alleen op de v5 want dan moet er een 5v antenne opgestuurd worden als dit mij beeld gaat geven door buiten op te hangen? Wat een gedoe allemaal haha


De V5 kabel past waarschijnlijk wel, de beugel niet, dus dan zou je beide sets moeten kopen.

@Noordzee nog ideeen?


Nou dat vindt ik dan wel ff een dingetje!. 

Hier ben ik niet blij mee. Betaal iedere maand zo ie zo voor 2 kastjes en dan nog is de interactie met internet en extras. En dan nu weer ff twee sets kopen om het werkend te krijgen waar ik sl voor betaal! 🤔


De kabels koop je eenmalig!

Je betaalt voor een digitenne kastje en een binnenantenne (18 euro basis + 5 Euro voor het extra kastje) huur per maand.

Eenmalig moet je dan 15 euro uitgeven om wat extra kabels te kopen. De huur blijft gewoon hetzelfde. 

De kastjes en de antenne zijn eigendom KPN en moet je weer teruggeven als je je abbonnement opzegt. De extra kabels mag je dan houden.


Welke beugel moet ik dan nu aanschaffen om het evt buiten op te hangen dan? Want ik krijg de v6? Kan ik dan niet gewoon de v5 opgestuurd krijgen waardoor ik dan dat montageset voor buiten kan bijbestellen? 


Hallo @Muggie82 ,

Deze beugel hoort bij de V6 : 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2455126/muurbeugel-voor-digitenne-antenne-v6/?pos=220

Maar wacht eerst de antenne even af. Je hebt kans dat de beugel er bij zit als @Vikash daar aan gedacht heeft. 

En de Funke V5 is op bij KPN. Ook in de meeste winkel is de Funke V5 niet meer leverbaar. 


Ja inderdaad ik wacht even af met wat er komt maar als ik het dan goed op een rij heb..is er voor de v5 wel een buitenset beschikbaar compleet..en dan voor de v6 wel de beugel maar dan moet je apart de buitenkabel aanschaffen?  Ik hou jullie op de hoogte met wat er gaat komen. En of het dan ook werkt haha 


@Marcia_  is binnen KPN aan het navragen hoe de klanten aan een buitenkabel kunnen komen. Hopelijk ontvangt ze snel een antwoord.  


Maar wacht eerst de antenne even af. Je hebt kan dat de beugel er bij zit als @Vikash daar aan gedacht heeft. 

Ik wist bij het versturen van een nieuwe antenne nog niet dat er een beugel nodig was. @Muggie82 Ik heb zojuist nog een muurbeugel nagestuurd. Deze muurbeugel ligt morgen voor je klaar op het servicepunt. 

 


Oké oké dank je wel..nu dan nog alleen even afwachten voor de buitenkabel @Marcia_ hoe of wat en dan zou het opgelost moeten zijn hopelijk..


@Muggie82 Ik denk dat ik de juiste kabel heb gevonden! Ook deze kabel ligt morgen na 14.30 uur klaar op het Servicepunt. Vergeet niet om en geldige legitimatiebewijs mee te nemen. 😊


Helemaal goed dank je wel!! Nu duimen dat ie het gaat doen!! Hihi 


Hoi @Vikash ,

Ik hoop niet dat dat deze kabel is : https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/523604/digitenne-antenne-verlengkabel/?pos=575

Want die past niet!  

 

 

 

Het gaat om de 10 meter lange (dikkere) kabel die een onderdeel is van deze buitenmontageset: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=328Tot op heden was deze kabel niet los te bestellen. 

 


@Noordzee Dat hoop ik ook niet. Ik had helaas niet de mogelijkheid om te achterhalen welke kabel er precies verstuurd zou gaan worden, maar ik gok de juiste. @Muggie82 Laat je mij weten of het de juiste kabel is, anders moeten we daar nog even achteraan. 


Nou het is idd de kabel die @Noordzee liet zien op de foto😔 dus helaas werkt het nog niet @Vikash 


Dit is zeker al meer dan tien keer mis gegaan in de afgelopen maanden. 

@Vikash  : Als je de buitenmontageset stuurt voor de Funke V5, dan zit daar wel de juiste kabel bij. 

 

@Marcia_  : Dit heb jij een aantal weken terug nagevraagd. Kun je al wat zeggen of er een oplossing komt voor een buitenkabel voor de Funke V6? 

 

 


 Is wel balen dat het zo vaak mis gaat. Maar hopelijk komt er een oplossing. Bedank voor het meekijken en denken @Noordzee. Ik wacht het af..